Tekis mieli heittää tuo pentu seinään!
En jaksa, en kertakaikkiaan. Nämä illat ovat aivan kauheita. Ei tule uni, ramppaa pissillä, janottaa yms.
Nyt loppuu huumori prkl tältä äidiltä!
Ainiin kyseessä on pian 4v lapsi..
Kommentit (16)
eihän äidit väsy? Olen sitäpaitsi yh ja lapsella on kaiken kukkuraksi pitkäaikaissairaus, joten sekin kuormittaa tätä arkea.
Illat ovat vaan aivan kamalia!
aina iltapäivisin/iltaisin. Meiltä pitäisi ottaa lapset huostaan kun kehtaamme myöntää ääneen, että väsyttää. T.3
mites teet? Omaa rauhaa ei ole koskaan ja töissäkin pitää käydä päivisin..
ap
Rajoita lapsen juomista illalla kolme tuntia ennen nukkumaanmenoa. Jos sanoo että pitää päästä pissalle, mene mukaan ja valvo että se pissa tulee. Jos ei tule, sano että ei äiti päästä enää pissalle kun et kerta pissaa vaikka väität että on hätä.
Janoon vain pikkuliru vettä.
Onko käytössä unilelu? Riepu?
Onko nukkumatila tuuletettu, sopivan lämmin? Onko lapsi riittävän väsynyt, onko saanut peuhata päivällä itsestään ylimääräiset energiat pois?
Onko teillä säännölliset iltarutiinit jotka tuovat turvaa pienelle? Saako hän tarpeeksi halaamista ja läheisyyttä illalla? Onko nukkumatila säkkipimeä vai näkeekö edes jotain?
Pelkääkö lapsi mörköjä? Sängyn alla piileskeleville olennoille voi viedä voileivän niin nekin nukahtavat tyytyväisenä.
On tosi kiva aamulla repiä puoliunessa oleva lapsi päiväkotiin.. voi sitä kiukun määrää kun aamulla herätetään. Sen verran ilkeä äsken olin ja peruin huomisen karkkipäivän. Olkoon se rangaistus kun temppuaa! Valvois mun puolesta ihan rauhassa mutta olis edes hiljaa ja pysyis sängyssä!
ap
Eipähän tuollaiseen jästipäähän mikään auta!
ap
hyvä vaan, kun jossain saat tuulettaa! sen muksun kanssa sun pitää vaan jaksaa yksi kerta enemmän, siis käskeä pysymään sängyssä tms. Ei kyllä kauheasti lohduta itse tilanteessa, mut ajatuksena jotenkin lohdullinen: kun jaksat olla napakka, voitat ja olet se, joka määrää eli vanhempi, huolehtija, lapsesi pomo... :) Jaksamista!
Helpottaa kun saa laskea vähän höyryjä tänne palstalle!
ap
Mutta itse en edes " leikilläni" voisi sanoa, että tekisi mieli heittää oma lapsi seinään... Eikä tosiaan ole koskaan tehnytkään mieli, vaikka meilläkin on TODELLA VILKAS kohta 4 v. täyttävä poika kaikkine metkuineen riehumassa (potee vieläkin jonkun asteista uhmaikää kai?).
Ja yh en ole (vielä...), mutta mullakin on ukko, joka ei tee kotona YHTÄÄN MITÄÄN, joten käytännössä joudun YKSIN hoitamaan kodin ja lapsen eli luulenpa, että olisi helpompaa, kun ei olisi riesana sotkevaa ja kukkoilevaa/määräilevää äijää.
Mielestäni ap:n lapsi tarvitsisi äidiltään vielä tavallistakin enemmän kärsivällisyyttä ja YMMÄRRYSTÄ touhuilleen jo senkin takia, että lapsella on pitkäaikaissairaus (kai sellainen väkisinkin vaikuttaa lapsen käytökseenkin).
Eipähän lapselle voi kaikkea antaa periksi silläkään, että sattuu nyt olemaan pitkäaikaissairaus. Kyllä mun huumori 2 tunnin " nukuttamisen" jälkeen on aika koetuksella.. ja varsinkin kun olisi vielä pitänyt tehdä koulujuttuja kaikessa hiljaisuudessa ja rauhassa.. No ne jäi nyt hamaan tulevaisuuteen..
ap
että teet niitä koulujuttuja lapsen näköpiirissä, vaikka lapsen huoneen oven edustalla? Meillä iltashowta vähensi huomattavasti se, kun aloimme vahtia lapsia istumalla ovensuussa lukemassa: siitä on helppo puuttua nopeasti kaikkeen yritykseen lähteä sängystä ja toisaalta kun itsellä on jotain tekemsitä, ei hermo pääse palamaan ihan niin helposti. Vessahommiin yms. kannattaa ottaa selkeä sääntö, että vain kerran käydään. Peittoa voi käydä korjamaassa useamminkin (ja kun on siinä vieressä niin sekin käy helposti) mutta silloin ei puhuta mitään.
Voihan olla ettei tämä teillä toimi, mutta jos et ole kokeillut, voisit ainakin yrittää vaikka viikon verran.
kiitti vinkistä, joudun vaan tekemään tietokoneella koulujuttuja:(
No kyllä kai tämä tästä.. onneksi viikonloppu tulossa!
ap
saanko kysyä minkälainen sairaus kyseessä?
auttaisiko ilta rutiineihin Kuvat? meillä otettiin kuvat syksyllä käyttöön ja sen jälkeen on sujunut paremmin. kuvat ovat esim:
Itapalan kuva, vessan kuva, lukemisen kuva ja nukkumisen kuva.
lapsi tietää mitä tapahtuu seuraavaksi, eikä yritä lukemisen jälkeen puuhailla muuta.
kyllä joskun siltikin tuota vessassa ramppaamista tapahtuu, mutta silloin sanon tiukasti että nyt loppuu ravaaminen, heti nukkumaan. kyllä lapsi uskoo jos äiti on tosissaan. en anna mitään huomiota jos lapsi huutelee sängystään vielä senkin jälkeen jotain; sanon vain hyvää yötä. ei mitään muuta!
ap ole tiukkana, muista jos uhkasit karkkipäivän menetyksellä sinun täytyy pitää uhkaus! tsemppiä!!
Kakkosen mielestä äiti ei saa koskaan siis olla väsynyt?