Onko sossuilla oikeus olla myöhässä?
Sossut aina änkee kämppään vähintään 20min myöhässä, joskus ilmottamatta jättää kokonaa välistä tulematta. Monesti myös kun jättää tulematta niin myöhemmin pölähtää luvatta ovelle. Onko laillista?
Kommentit (7)
Kotitarkastuslupa ei ole sidoksissa kellonaikaan vaan se on voimassa kalenterivuoden kerrallaan.
Yleisestikään ei ole hyvä idea lähteä kauheasti kyseenalaistamaan sellaisen ihmisen toimintaa jolla on valtuudet ottaa vanhemmilta lapset pois mikäli hän kokee huolta.
Sä olet sopinut kotikäynnistä joten kukaan ei ole sun kämppään änkeämässä.
Muakin joskus ottaa päähän että joku myöhästyy, mutta en minäkään aina onnistu pitämään täysin kiinni sovitusta.
Sossuilla nyt on yleensä "hyvä syy" myöhästyä ja niin on minullakin.
Jos tietty ihminen (sossuista) myöhästyy säännöllisesti about sen 20 min sovitusta niin voithan sä laittaa kaupungille palautetta asiasta. On tietty hyvä antaa palautetta henkilölle itselleen, mutta on kuitenkin todennäköisempää ettei se yksittäinen sossu oikein voi mitään tuolle myöhästelylle oli se sitten hänestä tai muista asioista johtuvaa myöhästelyä.
Mulle kyllä yleensä ilmoitetaan että "olen matkalla, mutta valitettavasti myöhästyn sovitusta ajasta.."
Joskus käy niin ettei se sossu voikaan tulla vaikka oli matkalla. Tuli äkillinen kiireellinen työtehtävä tai sattuu kolari matkalla.
Voi olla että on tulossa sieltä kiireelliseltä tehtävältä kotiisi. Ei ne tilanteet katso aikataulua, eikä niitä olla sovittu ennalta.
Jos täytyyy tehdä vaikkapa kiireellinen sijoitus tai muuta akuuttia niin ei hän voi keskenkaiken vaan sanoa että joo mä lähdenkin tästä sovitulle kotikäynnille.
Mulle ja sullekin voi tulla sellainen tilanne että täytyykin perua sovittu asia jonkun tärkeämmän asian vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet sopinut kotikäynnistä joten kukaan ei ole sun kämppään änkeämässä.
Jos lastensuojelu ei pääse perheen asuntoon niin se herättää välittömän huolen.
Helsingissä asuessamme ilmoittivat aina jos myöhästyvät edes pari minuuttia. Pahoittelivat nolona jos olivat minuutinkin myöhässä.
Muutimme Pohjois-Suomeen ja täällä saattavat tulla 20minsaa myöhässä eikä mitään pahoitteluja myöhästymisestä eikä mitään ilmoitusta jos olevat myöhässä. Rasittavaa varsinkin kun tätä tapahtuu usein.
Heillä menee aikaa paikasta toiseen liikkuessa, voi olla palavereja joihin kaikki eivät saavu ajoissa ja täten aikataulu myöhästyy, puheluita jotka vievät aikaa jne.jne. Varmasti moni asia vaikuttaa ja he tekevät kuitenkin parhaansa asiakkaidensa eteen.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä asuessamme ilmoittivat aina jos myöhästyvät edes pari minuuttia. Pahoittelivat nolona jos olivat minuutinkin myöhässä.
Muutimme Pohjois-Suomeen ja täällä saattavat tulla 20minsaa myöhässä eikä mitään pahoitteluja myöhästymisestä eikä mitään ilmoitusta jos olevat myöhässä. Rasittavaa varsinkin kun tätä tapahtuu usein.
Kuinka usein teillä sossut käy?
No on?
Avaa suusi ja sano, että odotat heiltä täsmällisyyttä. Huonoa palveluahan tuo on.