Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkeakiiltoiset ovet?

23.11.2006 |

Moi!

Keittiöön uusia kaappeja valitsen. Korkeakiiltoiset valkoiset ovet miellyttävät, mutta millaiset ne ovat käytössä? Näkyvätkö roiskeet ja lika helposti eli pitääkö pyyhkiä päivittäin? Ja lähteekö lika helposti? Olen itse maailman laiskin siivooja, joten vähä pyyhkimisen tarve ja helppohoitoisuus on tärkeää... kaksi pientä lasta ja siivousinnottomuus ei ole hyvä yhdistelmä :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Vastailinkin jo aikaisemmin, koska olemme pähkäilleet saman kysymyksen kanssa. Perjantaina kävimme hiomassa kaapistosuunnitelmiamme loppuun ja pohdimme asiaa.

Päätynemme sittenkin mattapintaiseen seuraavista syistä: 1) mattapintainen näytti jotenkin rauhallisemmalta, hillitymmältä ja kodikkaammalta korkeakiiltoisen rinnalla, joskin myönnettäkään että korkeakiiltoinen näyttää edelleenkin tyylikkäämmältä 2) ko. firman korkeakiiltoisessa ovessa näkyi lakkakerroksen alla maalauksen jäljet, joten laadukkuus-kriteeri sikseen. Jos kyseessä olisi jokin näistä suurista laatukeittiöfirmoista, olisi tilanne varmaankin toinen. Me olemme ottamassa kalusteita kuitenkin pienemmästä ja huomattavasti edullisemmasta firmasta, jolla mattapintainen ovi näyttää ihan hyvältä. 3) Keittiösuunnittelija suositteli edelleenkin mattapintaista, sillä siinä ei lika ja erityisesti sormen jäljet näy niin hyvin. Mielestämme tämä ei kuitenkaan olisi suuri ongelma, sillä jäljet näkynevät ainoastaan silloin jos valo " peilaa" suoraan oviin. Tärkeämpi kriteeri oli kuitenkin se, että korkeakiiltoinen naarmuuntuu kuulemma herkemmin kuin mattapintainen.

Korkeakiiltoinen ei ainakaan ko. firmalla ole paljoakaan kalliimpi kuin mattapintainen, joten tällä ei ole merkitystä päätöksenteossa.

Ajattelimme, että hankimme oviin kivat erikoiset vetimet - ehkä reelinki tai vastaavahko kulmikas rosterinen malli, mikä vie perinteistä tylsyyttä pois antaen modernimman vaikutelman.

Katsotaan, vielä mieli muuttuu ennen lopullista päätöstä.

Vierailija
2/8 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mekin päädyttiin nyt mattaovisiin ja olen tyytyväinen siihen päätökseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkoisiin kiiltäviin oviimme keittiössä. Entiset olivat mattapintaiset sileät ja niissä näkyi paljon herkemmin kaikki sormi (rasva) tahrat ja ruoan roiskeet, kuin mitä näissä uusissa kiiltävissä. Lisäksi kun keittiö on pieni, niin tuo kiiltävyys antaa lisää tilantuntua.

Vierailija
4/8 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Kvikin kiiltävät valkoiset ovet ja ne on todella helppohoitoiset

Vierailija
5/8 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ollut tyytyväinen. eivät mielestäni liikaannu mitenkään enemmän kuin tavalliset valkoiset. helppo pyyhkäistä puhtaaksi eikä tosiaankaan joka päivä tarvitse.

Vierailija
6/8 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Saman päätöksen edessä olemme mekin. Todennäköisesti hankimme kaikki kaapistot Foremalta, jonka keittiösuunnittelija suosittele mattapintaisia kaapin ovia. Hänen mukaansa kiiltävissä näkyy herkemmin tahrat. Perheessämme on kolme pientä lasta ja itse en ole kovin ahkera siivoamaan.

Lisäksi mattapintaiset ovat ymmärtääksemme huomattavasti halvemmat.

Olemme miettineet myös sitä, että tällä hetkellä korkeakiiltoiset ovat kovasti in, mutta miten ajan kanssa - kyllästyykö niihin nopeammin kuin neutraaliin mattapintaiseen? Toisaalta taas mattapintaiset ovat jotenkin arkiset, tavalliset ja ehkä tylsätkin - korkeakiiltoiset antavat jotenkin laadukkaamman vaikutelman?

Todella vaikea päätös.

Vierailija
7/8 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille vastauksista!

Mua houkuttaa nuo korkeakiiltoiset, vaikka myös meillä suunnittelijat ovat suositelleet mattaovia. Kiiltävissä tahrat näkyvät kuulemma selkeämmin, mutta ne on helpompi puhdistaa. Mattaisista kuulemma tahrat eivät näy niin selvästi.

Meillä on tällä hetkellä mattaovet, ja musta ne on hankala pitää puhtaina. Varsinkin kun olen Euroopan laiskin siivooja ja kaksi lasta on auttamassa sotkemispuuhissa.

Lisäksi mietin myöskin noita kyllästymis versus tylsyys -kysymyksiä. Korkekiiltoiset kertakaikkiaan ovat tyylikkäämmän näköiset. Äsh, vaikeaa. Taidan pyytää tarjoukset sekä matta- että korkeakiiltoisista ovista ja pähkäillä sitten lisää :)

Vierailija
8/8 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeakiiltoiset ovet ja olen ollut todella tyytyväinen. Meillä ei ainakaan näy tahroja ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi