Kuinka usein vaihdatte alusvaatteet, liivit ja sukat?
Mies napisi minulle liivien vaihdosta kerran viikossa, että on kuulemma liian harvoin. Sukat ja alusvaatteet vaihdan päivittäen. Miten te muut?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti!kerran viikossa jos sitäkään,yök!
Minä vaihdan normipäivänä ainakin kerran ja jos on kuuma/urheillut tms niin saatan vaihtaa pari kolme kertaa kaikki vaatteet.
Hyi vit mikä nyky ihmisiä vaivaa kun ei pestä hiuksia tai itseään tai edes vaihdeta alusvaatteita kuin joskus ja jouluna.
Niin? En jaksa eikä ole tarvetta miellyttää muita mutta olenkin haisunäätä.
Minä urheilin voimakaasti nuorempana keaski-ikään saakka ja melkein tapoin shampoopesulla päänahkani. Niinjuu pelain myös uppopalloa eli kloori teki tehtävänsä. Uppopallo ei ollut laji minulle vaikka pärjäsoin 1 vs 1 ottelussa todella hyvin. Ison miehen keuhkot ei riitä .....
Alushousut ja sukat kerran päivässä, rintaliivit noin 3 kerran käytön jälkeen ( kotona aina ilman).
Päivittäin.
Ylipäätään kaikki ihoa vasten olevat vaatteet menevät pesuun päivän käytön jälkeen. Välillä yritän pitää esimerkiksi samoja housuja useamman päivän, mutta muistan hyvin pian, miksi en niin tee: atooppinen iho villiintyy kutisemaan. Ihoni ei yksinkertaisesti kestä likaa, jota päivän aikana kertyy vaatteisiin.
Kyl ne kesähelteellä tulee useammin vaihdettua. Talvella käytän vain töis. Jos pyörällä menee vaihtoon joka päivä jos autolla tai bussilla niin sit ei.
Toisaalta aika pakko vaihtaa, kun tulee noit iho ongelmia ja hikitulehduksia.
Treenit menee ilman.
Vaihdan kaikki vaatteet ja myös pesenjoka päivä lukuunottamatta ulkotakkia jonka laitan parvekkeelle tuulettumaan joka ilta.
Hyi yök miten saastaisia ihmisiä. Ei pestä vartaloa, vaatteet täytyy vaihtaa päivittäin ja myös pestä heti, lakanat täytyy vaihtaa kerran viikossa vähintään.
Pikkarit ja sukat joka päivä, rintsikat tarpeen mukaan, mutta useamman kerran viikossa yleensä, eri vaatteet tarvitsevat alleen erilaiset alusvaatteet, tosin en pese rintsikoita joka käytön jalkeen.
Miten joku voi olla samoissa sukissa viikon?? Ehkä ymmärrän, jos on tuon viikon vain kotonaan yksin.
Minun jalkani eivät hikoile, mutta vaihdan sukat 1-2 kertaa päivittäin. Eli aina jos olen kävellyt sukkasillani jonkun muun kotona/yleisissä tiloissa/pukuhuoneissa/yms. Miettikää nyt?
Ennen en vaihtanut alushousuja ihan joka päivä. Minun mies myös joskus huomautti asiasta tyyliin: Laitoitko samat pikkarit suihkun jälkeen?
Nyt nolottaa tuo käytös ja tosiaan vaihdan joka päivä. Joskus useamminkin. Nykyisin kärsin virtsankarkailusta, eli aivan pakkokin.
Lisään vielä edelliseen, että meillä ei kotona opetettu näitä asioita. ( en tiedä miksi! )
Hygienia olikin niin ja näin 24 vuotiaaksi asti. Itse opetan lapsilleni nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Hyi yök miten saastaisia ihmisiä. Ei pestä vartaloa, vaatteet täytyy vaihtaa päivittäin ja myös pestä heti, lakanat täytyy vaihtaa kerran viikossa vähintään.
Lakanat vaihdan kahden viikon välein, tyynyliinat viikoittain.
Sukat ja alusvaatteet kerran päivässä, kotona en käytä liivejä ja vaihtelen mitä käytän muualla. Kerran viikossa vaihdan liivit, jos ollut samat käytössä.
Alushousut ja sukat päivittäin, ehdottomasti. Urheiluliivit joka käytön jälkeen.
Rintaliivit harvemmin, mutta en yleensä edes käytä niitä. Teen töitä kotona ja jos lähden ulos (kauppaan) vedän huppari päälle ilman rintaliivejä.
Vaihdan nuo kaikki päivittäin. Ällöttäisi pitää rintsikoitakaan useampaa päivää. Mulla on pienet rinnat, joten pärjään halvoilla HM liiveillä. Ja ymmärrän, ettei kaikilla ole varaa ostaa niin paljon liivejä, että ne voi heittää pyykkiin joka päivä. Mutta vähän silti oksettaa ajatus, että pitäisi samoja liivejä viikon putkeen pesemättä niitä vaikka käsin joka ilta.
Naapurin Sepen kanssa vaihdetaan pitkät kalsarit päittäin kun törmätään rappukäytävässä. Samaa kalsariparia ollaan vaihdettu jo vuosia ja hyvin toimii meidän systeemi. Kerran oli tosin tainnut tulla sepeltä lusikallinen ennen vaihtoa ja minä kannoin sitten vahingon.
Näitä vaihdan kerran päivässä, juuri valitsemassa illaksi jotain hieman näyttävämpää..
Kenen mies oikeasti vahtii vaatteiden vaihtoa? Sairasta.
Pikkarit aamuin illoin, sukat kerran päivässä, rintsikat kerran 1-2 viikossa. Paitsi hikiurheillessa käytän erillisiä urheiluliivejä jotka pistän pesuun yhden käyttökerran jälkeen.