Tuleeko karenssi, jos tarjottu työ tuntuu mahdottomalta ottaa vastaan?
Minua työkkäri painostaa vanhainkotiin töihin, niitä paskavaippoja vaihtamaan dementikoilta.
EN HALUA!
Kommentit (5)
Itse olen ollut nyt 6 viikkoa työharjoittelussa dementiakodissa ja täytyy sanoa että työ on ihan erilaista kuin kuvittelin. Aiemmin olen tehnyt siistiä toimistohommaa ja kuvittelin että työ on tosiaan pelkkää paskavaippojen vaihtoa. Mä en ole kertaakaan vaippoja joutunut vaihtamaan, olen avustanut ruokailussa, siivouksessa, viriketoiminnassa (ulkoilu yms.), vanhusten pukemisessa ja parranajossa jne. Eli ehkä ap:nkin käsitys työstä muuttuisi jos kävisit kokeilemassa millaista työtä se on.
karenssia tulee myös jos et mene vuorotöihin, vaikka lääkäristä suosituslappu mukana. Paperissa kun kun pitää OIKEEN lukea, että henkilö EI sovellu vuorotöihin... Oli kyllä lääkärilläkin hauskaa...
Ajatelkaa ihmistä hoitamassa " väkisin" vasten omaa tahtoaan sairaita ihmisiä. Kyllä siihen joku kutsumus täytyy olla, sairasta työkkäriltä. Sitten ihmetellään vanhusten huonoa hoitoa!
selvitys täytyi antaa, miksi ei ottanut työtä vastaan. Tästä siis aikaa 10v.
Mutta tee niin että kun menet työhaastatteluun, niin puhu siellä ihan suoraan että et pidä vanhuksista jne.
Niin ne ei sit halua sua sinne töihin. Työkkärikään ei sille asialle voi sit mitään.