onko kumppanin nimellä väliä?
Kommentit (36)
No ei todellakaan haittaa. Onneksi en ole noin pinnallinen että haittaisi.
On sillä väliä ainakin Tinderissä, jossa on niin vähän tietoa näkyvillä. Olen niin pinnallinen, että en voisi kuvitellakaan deittailevani esim. Sampsaa, Timppaa, Ernoa tai Jyriä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää että on. Jotkut nimet ovat vaan niin rumia että en pystyisi.
Liittyy tohon kieleen jota just kirjotit. Eikä edes.
Vierailija kirjoitti:
Ei saisi olla pinnallinen, mutta ennemmin mä tykkään, että mies on vaikka Jussi, Mikko, Matti tai Eero, kuin Tenho, Heimo, Yrjö tai Jorma. Saahan nimestäkin olla jotain mieltä, kuten siitä mikä miellyttää silmää.
Inhoan Jorma,Jorkka nimeä.Koska sen nimiset ihmiset on aina tahditomia ja itseän täynnä ainakin:Vanhana isoja kalja mahoja.
Tuntuisi pervolta, jos seurustelisi oman veljensä tai isänsä kanssa eli samannimisiä en huolisi. Kerran olin treffeillä miehen kanssa, jolla oli sama nimi kuin pomollani. Mies ehdotti, että voisin kutsua häntä esim. kullaksi tai muruksi, mutta eipä sekään auttanut asiaa.
Samat nimet kuin lähisukulaisilla häiritsevät.
Kumman ottaisit: Jormakka vai Jari? Antti vai Jukka?
Mun miehellä on mun kaikkien aikojen inhokkinimi. Ei se enää kyllä niin pahalta kuulosta.
Ei. Raulikin olisi kelvannut nimensä puolesta, mutta hän oli liikaa isäni näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Antti ja Jukka kuulostavat molemmat yhtä hyviltä nimiltä. Tunnen molemmannimiset kivat pojat. Noh, sisältähän kaikki miehet ovat samaa kakkaa, mutta noin päällisin puolin kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Jormakka ole sukunimi? Jari Jormakka olisi komea nimi.
Eräällä tapailukumppanilla oli outo etunimi (ainoa laatuaan Suomessa). En olisi oppinut kutsumaan häntä sillä nimellä.
Nykyisin varmaan tämäkin on turn-off, jos on väärä nimi. Varmasti on lukematon määrä naisia, joiden vaatimuslistalta löytyy myös oikea nimi miehelle.
Vaimoni nimi on sellainen, joka ei mielestäni ole soinnillisesti kaunis. Ei se ole haitannut. Totesin vaan heti alussa, että ei nimi naista pahenna. Eikä se ole pahentanut.
Silloin kun vielä olin sinkku ja deittailin, niin se herätti positiivia mielikuvia ja kieltämättä lisäsi kiinnostusta, jos naisen nimi oli joku klassisen kaunis ja ajaton nimi, kuten Anna, Susanna, Elisa, Maria, Laura, Veera tai Linda. Ei se nimen tuoma kiinnostus kyllä kovin kauaa kestänyt. Yhden Susannan kanssa totesin ekojen treffien jälkeen, ettei nappaa. Myös Linda ja Laura on tullut dumpattua lyhyen deittailun jälkeen. Maria sen sijaan pääsi karkuun.
Kun mietittiin omille lapsille nimiä, minulla oli muutama nimi, joita en ehdottomasti halunnut, koska tunsin jonkun sen nimisen ääliön tai kusipään. Nämä oli kyllä kaikki miesten nimiä. Naiset eivät ole tällä tavalla onnistuneet pilaamaan nimiään.