Pirkanmaalaiset vanhemmat halusivat tyttärensä toiseksi etunimeksi Suudelmittaren
Tytölle toiseksi etunimeksi kaavailtu Suudelmitar ei kelvannut etunimilautakunnalle eikä myöskään asiallisesti lopullisesti päättävälle viranomaiselle Digi- ja väestövirastolle (DVV). Se nojaa päätöksissään hyvin vahvasti nimilautakunnan ratkaisuihin.
Lausuntojen mukaan ehdotettu nimi ei vastannut muodoltaan, sisällöltään eikä kirjoitusasultaan vakiintunutta etunimikäytäntöä. Suudelmitar ei ollut nimilautakunnan mukaan myöskään kielenmukainen nimi.
Yhtä kirjainta muuttamalla nimilautakunta olisi kylläkin hyväksynyt lapselle Suudelmatar-etunimen.
Tähän vanhemmat eivät suostuneet. He halusivat pitää ehdotuksestaan kiinni, koska Suudelmitar-nimi on heille hyvin tärkeä yhteisen historian takia. He ovat valittaneet DVV:n ratkaisusta Hämeenlinnan hallinto-oikeuteen.
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009430471.html
Mikä ihme ihmisiä vaivaa? Eikö enää yhtään ajatella lapsi parkaa joka saisi mokoman nimikammotuksen ristikseen?
Kommentit (70)
Pirkanmaalaisen vois kuvitella ehdottavan vaikka nimeä Tapparatar
Annan lapseni etunimiksi
Hento Lento Suvanto
Katotaan meneekö uniikki lumihiutale läpi
Vierailija kirjoitti:
Pirkanmaalaisen vois kuvitella ehdottavan vaikka nimeä Tapparatar
Tai tässä tapauksessa Tapparitar.
Vierailija kirjoitti:
Huostaan pitäisi lapsi ottaa jos vanhemmat yrittää typeriä nimiä antaa! Kalenteri seinältä käteen ja siitä valitsemaan 👍
Näitä varten on lemmiksit Ei ihmislapset, jotka tiedostvat nimensä ja häpeilevät sitä aikuisuuteen, kunnes muuttavat nimensä
Minkähän mestariteoksen nää on keksineet sukunimekseen😅
Ei oo kivaa sitten jos tulee joku Tavjamainen puhevika
Vierailija kirjoitti:
Suudelmitar? Tosi omituinen nimi lapsiparalle ja lisäksi nimi vielä on kieliopillisesti väärin.
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla mikä henkilökohtainen tarina vanhemmilla tällaisen nimivalinnan taustalla on. Väärinymmärrys?
se oli joku musiikkikappale joka oli heille tärkeä
Vierailija kirjoitti:
Huostaan pitäisi lapsi ottaa jos vanhemmat yrittää typeriä nimiä antaa! Kalenteri seinältä käteen ja siitä valitsemaan 👍
Yrjö, Unelma,
Nimiehdotuksesta ja siitä seuraanneesta sekoilusta voi jo päätellä, että tuo suhde ei tule kestämään😬
tanssitit mua pienen lahdelman suojaan
Salaiseen paikkaan, Suudelmitar
Ja kerroit miten pienenä tyttönä jo aivan
Sä löysit tän rannan, Suudelmitar
Talvella kuoleman jäävaltakuntaa
Vartioi tuulten Suudelmitar
Kun kaislojen varsilla kukkina kuuran
Kimaltaa hennoin Suudelmitar
Kaikki on sua
Kaikki on kaunista Luojamme unta
Kaiken tän äärellä siipesi suojaan mä jään
Keväällä lahdelma puhkeaa kukkaan
Helmiäiskruunuin Suudelmitar
Kun neitsyein ihoilla kosteaa nukkaa
Hyväilee huulin Suudelmitar
Kaikki on sua
Kaikki saa suudelmis’ sun uuden laulun
Kaikkeuden lauluista hohtavaan huntuusi mä jään
Autuaat on suven usvaiset aamut
Tyynellä veellä Suudelmitar
Kun koivujen kehdossa yön yli maannut
Neidoista kaunein, Suudelmitar
Käy tanssimaan
Tanssitat mua halki päivien loisteen
Tanssitat yössä, hiuksiis kietoutuneena mä nään
Kaikessa kaunista Luojamme unta
Kaiken tän äärellä siipesi suojaan mä jään
Tanssitat mua sinne lahdelman suojaan
Salaiseen paikkaasi, Suudelmitar
Ja näytät miten pienenä tyttönä jo aivan
Löysit tän rannan, Suudelmitar
Kaunis kappale jossa Suudelmitar on (naisen?) nimi. Minusta ei yhtään hassumpi kuin Suometar ja jopa kaunis. Harmi että näissä ollaan näin tiukkoja.
Jos välttämättä haluaa lapsensa tulevan koulukiusatuksi, kannattaa valita juuri tuollainen nimi.
Vihaan vanhempiani, jotka päättivät antaa minulle Nimen Kalle-Pekka, koska toinen ukkini on Kalevi ja toinen Pekka.
Koko eskarin, peruskoulun ja lukion minua kutsuttiin joko Pelleksi tai Kakaksi tai Pellekakaksi. Yliopistossa sanoin nimeni olevan KooPee, enkä selitellyt kirjaimien alkuperää. Vihjaisin, että nimi tulee Lahti-Salorannan konepistoolista.
Sirpa-Kyllikki olisi parempi nimi. Nimessä tuoksuisi juusto ja meri.
Uniikit woke yksisarviset haluaa lapsen nimeksi Mansikan, Vadelman tai Mustikan tai Puolukkapäivät. Lapsiparka.
Vierailija kirjoitti:
Jos välttämättä haluaa lapsensa tulevan koulukiusatuksi, kannattaa valita juuri tuollainen nimi.
Jos lapsi menee S2-kouluun, Suudelmitar ei juurikaan eroitu Aleista, Ahmedeista, Omareista, Ibrahimeistä tai Tanjoista ja Tatjaanoista.
Vierailija kirjoitti:
Onko Onlyfansitar jo varattu?
Vanessa Onlyfansitar, saa käyttää ken wt sitä haluaa käyttää.
Olikohan heillä tuohon Leinosen biisiin jokin erityissuhde, vauva tehty sen tahdissa vai mikä?
Ilman kontekstia ja kontekstinkin kanssa on kyllä melko hirveä nimi pienelle lapselle!