Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käteinen maksuvälineenä

Vierailija
07.03.2023 |

Käteisellä maksaessa kertyy kolikoita, jotka aika ajoin vien talletusautomaattiin (eri tilille). Huomaamatta saan säästettyä, kun joskus tulee jopa satasia pitemmällä aikavälillä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä että osaat rajoittaa omaa rahankäyttöäsi edes noin.

Tuotteet on kyllä saman hintaisia ja kortilla maksaessa ei pyöristellä ylöspäin, laskitko tämän säästönmenetyksen käteisen kanssa?

Vierailija
2/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D Loistava säästövinkki! Kannattaa aina maksaa satasen setelillä ja pyytää vaihtoraha kolikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas saan säästettyä, kun maksan kortilla ja jää sit ne vaihtorahat suoraan tilille.

Vierailija
4/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:-D Loistava säästövinkki! Kannattaa aina maksaa satasen setelillä ja pyytää vaihtoraha kolikoina.

Aina on joku 'mukavitsikäs', joka tulee v*ttuilemaan.

Vierailija
5/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas saan säästettyä, kun maksan kortilla ja jää sit ne vaihtorahat suoraan tilille.

Mulla ne kolikot menee säästötilille. Hiluja, mutta lisänä sinne jo kertyneeseen mukavaan summaan.

Vierailija
6/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kauppias, niin lopettaisin käteisen vastaanottamisen kokonaan, etenkin jos kyseessä olisi ruokakauppa. Käteisellä maksavat ovat muutenkin kaikkein huonoimpia asiakkaita ja kertaostokset ovat keskimäärin pieniä. Aiheuttavat kassoille jonoja ja ylimääräistä työtä, lisäksi käteisen kuljettaminen pankkiin ja vaihtorahojen käsittely maksaa yrittäjälle rahaa jatkuvasti.

Homeisten seteleiden ja roposten aika on ohi.

Vierailija
7/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin kauppias, niin lopettaisin käteisen vastaanottamisen kokonaan, etenkin jos kyseessä olisi ruokakauppa. Käteisellä maksavat ovat muutenkin kaikkein huonoimpia asiakkaita ja kertaostokset ovat keskimäärin pieniä. Aiheuttavat kassoille jonoja ja ylimääräistä työtä, lisäksi käteisen kuljettaminen pankkiin ja vaihtorahojen käsittely maksaa yrittäjälle rahaa jatkuvasti.

Homeisten seteleiden ja roposten aika on ohi.

Kohta niillä kassoilla ei ole työtä ollenkaan, jos käteinen häviää. Korteilla pelaavat maksavat itsepalvelukassoilla.

Vierailija
8/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käteinen raha hävitetään täytyy kuitenkin olla joku vaihdonväline varalla. Mikä? Arvometallin palat, velkakirjat, kertokaa.

Vierailija
9/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kuitenkin suurimmalla osalla käteisen omistajista ole sitä valuuttaa myös tilillään. Mulla itselläni on aina reissukassan verran. Joskus tulee käytettyä kaupassakin, kun on sattunut olemaan joku Migros-kortti matkassa. Monesti matkoilla paremmissa paikoissa tipataan etukäteen käteisellä, eikä rahvaasti jälkikäteen (mitä hyötyä siitä edes enää olisi).

Vierailija
10/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai muutat ne rahat myös mummonmarkoiksi mielessäsi?

Vierailija
11/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina varalta 20 euron seteli lompakossa, jos sattuu jotain häiriöitä ettei kortilla voi maksaa. Jos käytän sitä rahaa, niin kyllä käytön ne kolikotkin ihan ovat käypää valuuttaa.

Vierailija
12/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta kun maksaa esim. 63,47e ostoksen niin, että antaa 50 euron setelin myyjälle ja 13,47e veloitetaan kortilta.

Vierailija
13/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittää säästää edes pikkuisen niin v*ttuillaan. Jos taas valittaa, että rahat on loppu ennen seuraavaa rahapäivää eikä saa ruokaa niin siitäkin v*ttuillaan: "Mikset id*ootti säästä yhtään pahan päivän varalle?"

Vierailija
14/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvä että osaat rajoittaa omaa rahankäyttöäsi edes noin.

Tuotteet on kyllä saman hintaisia ja kortilla maksaessa ei pyöristellä ylöspäin, laskitko tämän säästönmenetyksen käteisen kanssa?

No ei kortilla pyöristetä alaspäinkään. Jokuhan joskus heitti, että jos haluaa olla oikein nuuka, maksaa joko kortilla tai käteisellä riippuen loppusummasta, että kumpi kannattaa :)

Vierailija
15/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköinen raha ei ole aina saatavilla, eikä kelpaa kaikille. Häiriöitä ja huoltokatkoja sattuu. Tietysti se mahdollistaa myös tavallisen ihmisen rahankäytön seurannan .

Vierailija
16/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ne kolikot menee säästötilille. Hiluja, mutta lisänä sinne jo kertyneeseen mukavaan summaan.

Ainakin nordeassa ja muistaakseni myös OP:Ssa on mahdollista tehdä sopimus että kortilla maksaessa summa pyöristetään tasasummaan (euroon, vitoseen tai kymppiin) ja erotus siirretään erilliselle tilille.

Miksi siis

1) hakisi rahaa KORTILLA automaatista.

2) maksaisi kassalla rahalla.

3) kävelisi erikseen hilujen kanssa automaatille tallettamaan rahaa tilille.

kun saman voi hoitaa.

1) maksan kassalla kortilla -> raha siirtyy automaattisesti säästötilille.

Vierailija
17/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin nordeassa ja muistaakseni myös OP:Ssa on mahdollista tehdä sopimus että kortilla maksaessa summa pyöristetään tasasummaan (euroon, vitoseen tai kymppiin) ja erotus siirretään erilliselle tilille.

Miksi siis

1) hakisi rahaa KORTILLA automaatista.

2) maksaisi kassalla rahalla.

3) kävelisi erikseen hilujen kanssa automaatille tallettamaan rahaa tilille.

kun saman voi hoitaa.

1) maksan kassalla kortilla -> raha siirtyy automaattisesti säästötilille.

Talletusautomaatilla ison kolikkolootan kanssa asioiminen on nautinto. Jotain konkreettista. Korttien kanssa pelatessa ei rahojaan nää muuta kuin numeroina verkkopankissa.

Vierailija
18/23 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee säästötilille euro per maksutapahtuma aina kun maksan kortilla.

Vierailija
19/23 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankilla ja Nordella on sellainen mahdollisuus että voi laittaa automaattisen säästämisen päälle. Joka kerta kun maksat kortilla niin menee valisemasi summa suoraan säästötilille.

Vierailija
20/23 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se käteinen häviäisi, ei ainakaan pian. On totta että yhä useammassa ruotsalaisessa kaupassa on se kontantlös äffär, mutta esimerkiksi saksassa käteistä käytetään vielä paljon. Vaikka suomea ja ruotsia pidetään veljesmaina, niin monessa asiassa suomi on lähempänä saksaa.