Asutko vielä synnyinseudulla?
Olen käynyt Etelä-Suomessa asumassa, mutta töiden päätyttyä muutin synnyinseudulle Pohjois-Pohjanmaalle pienelle paikkakunnalle. Teen nyt etätöitä, eikä sido mihinkään paikkakuntaan. Olen kuitenkin jo jonkin aikaan miettinyt muuttoa Lappiin, ei jotenkin tämä Pohjois-Pohjanmaa tunnu omalta ja jotenkin tuntuu elämä valuvan hukkaan. Ei täällä ole juurikaan elämää, ei yhtään mitään tekemistä, kun pieni paikkakunta. Ei huvita edes asuntoa täältä ostaa.
Kommentit (12)
Asun. Kävin kolme vuotta opiskelemassa toisella paikkakunnalla, mutta tänne palasin ilomielin.
Asun omalla synnyinseudulla ja jopa isoisovanhempieni synnyinseudulla. Päästäisiin pidemmällekin sukupuussa, mutta asun heidän kotitalonsa vieressä niin en viitsi pidemmälle mennä.
Kyllä, kun synnyinseutu ajatellaan sille seudulle, jolla kotitunturi on vielä näkyvissä.
Asun 90 km päässä lapsuudenkodistani. Haluaisin muuttaa takaisin paikkakunnalle, mutta siellä ei ole juurikaan töitä.
No tavallaan. Olen syntynyt tällä paikkakunnalla, asunut täällä osan lapsuutta ja taas asunut täällä osan aikuiästäni. Siinä välissä asuin muualla.
Perheeni tai sukuni ei ole koskaan ollut mikään yhden paikkakunnan suku.
En asu.
Anteeksi, mutta jos Pohjanmaa tuntuu tyhjältä paikalta niin eikö Lapissa ole vielä väljempää ja vähemmän virikkeitä? Pitkät välimatkat joka paikkaan.
Olen syntyisin pk-seudulta ja tuskin muutan täältä kotiseudultani muualle Suomeen.
En asu. En halunut jäädä pikkupaikkakunnalle. Vaikkakin siellä oli kaunis luonto.
Asuin lapsuuteni ja nuoruuteni Suomessa, mutta naimisiin mentyäni olen asunut kolmessa muussa maassa. Eli neljännessä ollaan nyt, ja viimeinen voi olla Suomi tai sitten ei; mietimme vielä :-).