Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asutko vielä synnyinseudulla?

Vierailija
06.03.2023 |

Olen käynyt Etelä-Suomessa asumassa, mutta töiden päätyttyä muutin synnyinseudulle Pohjois-Pohjanmaalle pienelle paikkakunnalle. Teen nyt etätöitä, eikä sido mihinkään paikkakuntaan. Olen kuitenkin jo jonkin aikaan miettinyt muuttoa Lappiin, ei jotenkin tämä Pohjois-Pohjanmaa tunnu omalta ja jotenkin tuntuu elämä valuvan hukkaan. Ei täällä ole juurikaan elämää, ei yhtään mitään tekemistä, kun pieni paikkakunta. Ei huvita edes asuntoa täältä ostaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuteni ja nuoruuteni Suomessa, mutta naimisiin mentyäni olen asunut kolmessa muussa maassa. Eli neljännessä ollaan nyt, ja viimeinen voi olla Suomi tai sitten ei; mietimme vielä :-).

Vierailija
2/12 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun. Kävin kolme vuotta opiskelemassa toisella paikkakunnalla, mutta tänne palasin ilomielin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omalla synnyinseudulla ja jopa isoisovanhempieni synnyinseudulla. Päästäisiin pidemmällekin sukupuussa, mutta asun heidän kotitalonsa vieressä niin en viitsi pidemmälle mennä.

Vierailija
4/12 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kun synnyinseutu ajatellaan sille seudulle, jolla kotitunturi on vielä näkyvissä.

Vierailija
5/12 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 90 km päässä lapsuudenkodistani. Haluaisin muuttaa takaisin paikkakunnalle, mutta siellä ei ole juurikaan töitä.

Vierailija
6/12 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan. Olen syntynyt tällä paikkakunnalla, asunut täällä osan lapsuutta ja taas asunut täällä osan aikuiästäni. Siinä välissä asuin muualla.

Perheeni tai sukuni ei ole koskaan ollut mikään yhden paikkakunnan suku.

Vierailija
7/12 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu.

Anteeksi, mutta jos Pohjanmaa tuntuu tyhjältä paikalta niin eikö Lapissa ole vielä väljempää ja vähemmän virikkeitä? Pitkät välimatkat joka paikkaan.

Vierailija
8/12 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Helsingissä.

Vierailija
9/12 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntyisin pk-seudulta ja tuskin muutan täältä kotiseudultani muualle Suomeen.

Vierailija
10/12 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu. En halunut jäädä pikkupaikkakunnalle. Vaikkakin siellä oli kaunis luonto.

Vierailija
11/12 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onneksi.

Vierailija
12/12 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan