Mies kontrolloi syömistä
Mies kontrolloi ja määrittää mitä voidaan kotona syödä ja mitä ei. Lähes kaikki lisäaineet on kiellettyjä ja tämän vuoksi esimerkiksi maustettuja pikanuudeleita ei kotiin saa ostaa tai tiettyjä maustekastikkeita. Onko tuollainen nyt ihan normaalia ja pitääkö sietää, että tarkistetaan kaupassa ravintosisällöt läpi että voidaanko ostaa vai ei? Myöskin esimerkiksi maustetut jugurtit on kielletty lisätyn sokerin vuoksi - tai ainakin syvästi paheksuttuja tai herkutteluksi luokiteltavaa.
Kommentit (21)
Myös iltateesta tuli kommenttia kun juon nyt mustaa teetä, sillä KOFEIINIA.
Tällaisia miehiä on, varmaan naisiakin. Itse en kauaa katselisi ellei käytös paranisi.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia miehiä on, varmaan naisiakin. Itse en kauaa katselisi ellei käytös paranisi.
No erityisesti naisia, etenkin niitä joilla lapsia, mikrokontrolloivat kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan totta kyllä, itse menen liian myöhään nukkumaan jos juon mustaa teetä illalla. Mutta jos ei sulla ole ongelmaa niin ei toisellakaan pitäisi olla.
Kontrolloinnin alaisena eläminen on pidemmän päälle raskasta. Kannattaa ottaa asia heti puheeksi ja jos toinen ei pysty muuttamaan käytöstään niin mieti, haluatko jatkaa tuollaisessa suhteessa. Tuollainen kontrollointi usein alkaa laajentua koskemaan myös muitakin asioita.
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos on painoa kertyny?
Olen normaalipainoinen, kiitos kysymästä, eikä painoa ole kertynyt kiloakaan suhteen aikana. Light tuotteen on myös eniten pannassa, täysrasvaiset tuotteet (kuten voi ja kerma) taas saavat vihreää valoa.
Vierailija kirjoitti:
Sä kontrolloit jo tuntemattomia palstailijoitakin toivottavasti ei ole perhettä.
Ei ole normaalia. Itselleen hän voi valita ne tottakai. Mutta ei sinulle, koska olet aikuinen ihminen ja päätät itse. On toki hyvä katsoa (jos jaksaa) onko lisäaineita, että onko se luonnollisempi vai kemiallisempi tms. Mutta herkkuja saat syödä, osaat itsekin säädellä. Mies ei ole ISÄSI tai lahkon johtajasi, kontrolloija. Ero vai ratkaisu asiaan? Joku kohtuus ja oikeus pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen, kiitos kysymästä, eikä painoa ole kertynyt kiloakaan suhteen aikana. Light tuotteen on myös eniten pannassa, täysrasvaiset tuotteet (kuten voi ja kerma) taas saavat vihreää valoa.
Ei voita ja kermaa mihinkään tarvita.
Tässä asiassa suosittelisin kuuntelemaan miestäsi.
Olen samaa mieltä miehesi kanssa lisäaineiden ja lighttuoteiden epäterveellisyydestä.
Kontrollointia en kuitenkaan hyväksy.
Mitäpä jos yrittäisit keskustella hänen kanssaan asiasta? Pyydä perustelemaan mielipiteensä. Ehkä itsekin ymmärtäisit, miksi hän niitä tuotteita paheksuu?
Kerro samalla, että toivoisit häneltä rakentavampaa tapaa esittää mielipiteensä.
Aikuinen ihminen päättää itse, mitä syö tai juo. Jos toista häiritsee, on ehkä helpompaa siirtää osoite muualle.
Miten hän perustelee, että perheen muiden jäsenien täytyy sopeutua hänen ruoka-rajoittuneisuuteensa?
Kun kohtuus kaikessa, mikään ei ole liian pahaa, kohtuudella käytettynä, oli kyse sitten eineksistä, sokerista, suolasta,alkosta mistä vaan.
Ellei kärsitä allergiasta, josta tuskin ap:n tapauksessa kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai aikuisen ihmisen syömisiä voi kontrolloida. Tarkoitan, että sellaiseen ei ole pakko alistua. Onko muissakin asioissa tuollaista käytöstä? En suosittele jäämään.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että naiset syyllistyvät enemmän tuollaiseen kumppanin syömisen valvomiseen. Ehkä silloin voi huomauttaa jotakin ääneen, jos toisella on diabetes eikä hän viitsi huolehtia terveydestään.
Todennäköisesti muutenkin ankea mies. Anna kun arvaan: juoksu on ainoa oikea urheilulaji ja salilla rehkiminen on turhaa?
Itse en tuollaista pidemmän päälle katselisi, mutta aluksi puhuisin miehen kanssa ja kertoisin, että hän ei voi syömisistäni yksin päättää.
Ortoreksia, hänellä on syömishäiriö.
Sama juttu kuin uskon asioissa : itseäsi saat kontrolloida maailman tappiin, mutta paha juttu jos ulotat sen yhteenkään toiseen ihmiseen.