Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jonnet, miettikää, perjantai-iltaisin kuunneltiin radiosta (mikä se on?) Salovaaraa (ai joku tylsä poliitikko?) ja kuuntelijat soittivat lähetykseen lankapuhelimella (mikä se on?)

Vierailija
05.03.2023 |

Että sellainen nuoruus.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että, ihan noita kuunnellessa tulee häivähdys tunteesta, että on taas 15 ja on aurinkoinen kesäperjantai...

Vierailija
62/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salovaara ja Anssi haukkuivat toisiaan ihan suoraan. Varsinkin Anssi nimitteli ihan täysillä ja "hiiltyi" ja poltti päreensä. Kielenkäyttö tässä haukkumisessa oli puolin ja toisin sellaista, että nykypäivänä ei radioaalloilla onnistuisi.

Muistelen kuitenkin, että jotain kautta "vuosi" että miehet ovat oikeasti ihan hyvissä väleissä ja kavereita. Että kaikki viha oli pelkkää teatteria, jotta saataisiin ohjelmiin sisältöä ja jännitettä. Jos heillä joskus olikin ollut jotain keskinäistä väärinymmärrystä ja suuttumusta, niin se oli ajat sitten sovittu. Mutta miehet päättivät jatkaa huvikseen tällä vihanpitolinjalla.

Muistaako kukaan menikö se näin? Itse nimittäin muistelisin olleeni pettynyt, kun totuus selvisi. Nuorena naivina teininä uskoin tähän vihanpitoon ja tunsin itseni huijatuksi.

Vierailija
64/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salovaara-showhun soitti aina joka viikko yksi ja sama jätkä, muistaakseni Vihdin Nummelasta. Nimi on unohtunut. :D

Muistanko oikein, että oli myös joku vanhempi nainen, joka soitteli usein?

Sirkka?

Vierailija
65/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläastella ja muistan kuinka kavereiden kanssa kerrattiin ja puhuttiin mitä Salovaaran viimeisimmässä ohjelmassa oli milloinkin tapahtunut/puhuttu. Eli puhuttiin radio-ohjelmista. Vähissä oli viihteet siihen aikaan :)

Vierailija
66/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salovaara-showhun soitti aina joka viikko yksi ja sama jätkä, muistaakseni Vihdin Nummelasta. Nimi on unohtunut. :D

Sirkka?

Kuulostaa tutulta!

Vierailija
67/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yläastella ja muistan kuinka kavereiden kanssa kerrattiin ja puhuttiin mitä Salovaaran viimeisimmässä ohjelmassa oli milloinkin tapahtunut/puhuttu. Eli puhuttiin radio-ohjelmista. Vähissä oli viihteet siihen aikaan :)

Vähissä? No jaa, kyllä ysärillä oli jo pelit ja vehkeet, töllöstä tuli sarjoja, saatavilla oli kirjoja sarjiksia jopa mangaa. Videoita pystyi vuokraamaan, oli lautapelejä, harrastuksia huomattavasti enemmän. Naperot ja teinit myös olivat ulkona ja tapasivat toisiaan enemmän..tietenkin jos "viihteellä" tarkoitetaan taas pelkkää luurin räpläämistä ja somea. 

Vierailija
68/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan 90-luvun alussa oli semmoinenkin radio-ohjelma kuin faksimafia.

Vierailija
69/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä teininä pönöttänyt radion ääressä perjantaisin, vaan olin kylillä kavereitten kanssa tai töissä.

Lauantaisin tuli kuunneltua radiota samalla kun leivoin... Ja sitten tuli kaverit kuuntelee levyjä.

N50

Vierailija
70/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin jo unohtanut tämän, mutta kun mainitsit niin tosiaan oli joo. Nimi Sirkka tuli myös itselleni jostain aivolohkosta esiin, kuten joku muukin sen jo muisti. Minulla on jopa muistikuva että vuosia myöhemmin, oli varmaan jo ylex ja joku silloinen aamuohjelma tms ja tää Sirkka soitti kerran sinnekin. Se riemukkaan hämmentynyt tunne kun tunnisti Sirkan äänen vielä vuosien jälkeen.

Vierailija
71/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vielä ala-asteella 11-12v kun kuuntelin Salovaaraa aina perjantaisin. Muistan sen hirveän häpeän kun siinä ohjelmassa puhuttiin jotain tosi rivoja ja samaan aikaan isä tuli huoneeseen.

Vierailija
72/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähissä? No jaa, kyllä ysärillä oli jo pelit ja vehkeet, töllöstä tuli sarjoja, saatavilla oli kirjoja sarjiksia jopa mangaa. Videoita pystyi vuokraamaan, oli lautapelejä, harrastuksia huomattavasti enemmän. Naperot ja teinit myös olivat ulkona ja tapasivat toisiaan enemmän..tietenkin jos "viihteellä" tarkoitetaan taas pelkkää luurin räpläämistä ja somea. 

Ja viikonloppuisin oli nuorisodiscoja, joissa tuli käytyä ahkerasti. Ihan parasta.

Vierailija
73/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä Salovaaran keikallakin käynyt. Hyvinkään parkkihallissa, torin alla siis.

Siellä löyhkäsi bensa, housun puntit paskasena loskabensakurasta ja musiikki puuroutui seiniin ja kaikui. Niin ja se lattia vietti, joten toisinaan tanssiminen oli hirveetä kompurointia ja ihan selvinpäin.

Aivan kamala kokemus. Jostain syystä mä tämän olen liittänyt vahvasti Salovaaraan. Ai, tuo on se kurjat bileet järkänny mies.. ;D

Kys paikassa oli vielä muutamat bileet. Oli ymmärretty pestä se lattia yms. Eivät olleet niin kamalia. Uuden vuoden bileissä siellä oli jopa ihmisiäkin, että musa kuului ok:sti.

Vierailija
74/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin parin kaverin kanssa lähes joka vko Salovaaran ohjelmissa puhelimella mukana ja aina tuli kotiin festsrilipouja, cd-levyjä yms palkinnoksi tai muuten vaan, käytiin myös livekeikoilla ja päästiin takahuoneisiin ja Pertti vei autolla meitä kotiinkin😅Oi noita aikoja, eikä ollut mikään teinityttöjen ahdistelija, mutta nykypäivänä en tiedä mitä oltaisiin mieltä. Vanhemmille se oli ainakin ok kun tiesivät miten fanitetasn radio mafian väkeä, pää-asiassa Salovaaraa, mutta myös muita nähtiin keikkojen jälkeen. Oltiin 16-vuotiaita.

Vierailija
75/100 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ysärillä katsoneeni jostain tv-ohjelmien ennakkotiedoista nopeasti että alkaisi jokin moottori-ilta Pasilassa ohjelma. Luulin jostain syystä että siinä ohjelmassa olisi jotain moottoritekniikkaa tms. ja sitten isän kanssa ruettiin sitä katsomaan... no eihän se ollut ollenkaan sitä mitä luulin xD xD

Vierailija
76/100 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salovaara ja Anssi haukkuivat toisiaan ihan suoraan. Varsinkin Anssi nimitteli ihan täysillä ja "hiiltyi" ja poltti päreensä. Kielenkäyttö tässä haukkumisessa oli puolin ja toisin sellaista, että nykypäivänä ei radioaalloilla onnistuisi.

Muistelen kuitenkin, että jotain kautta "vuosi" että miehet ovat oikeasti ihan hyvissä väleissä ja kavereita. Että kaikki viha oli pelkkää teatteria, jotta saataisiin ohjelmiin sisältöä ja jännitettä. Jos heillä joskus olikin ollut jotain keskinäistä väärinymmärrystä ja suuttumusta, niin se oli ajat sitten sovittu. Mutta miehet päättivät jatkaa huvikseen tällä vihanpitolinjalla.

Muistaako kukaan menikö se näin? Itse nimittäin muistelisin olleeni pettynyt, kun totuus selvisi. Nuorena naivina teininä uskoin tähän vihanpitoon ja tunsin itseni huijatuksi.

Eipä se koskaan kuulostanut aidolta. Sitten siinä yhteislähetyksessä "riita" sovittiin. Muistan kun siinä lopuksi soitettiin Lionel Richien "Hello" ja pojat lauloivat sitä mukana, kun yhtäkkiä niin kovasti rakastivat toisiaan.

Vierailija
77/100 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuöisin tuli Musiikkia kolmannelle korvalle ja Avaruusromua. Ja joskus päivisinkin ranskankielistä rap-musiikkia. Monipuolista oli.

Ja Stiller rääkyi välillä mikrofoniin, muistan kun se mukamas vei mikin Outi Poppilta. Olin itse yläasteella silloin :)

Vierailija
78/100 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh

Vierailija
79/100 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelijoiden Amigalla itse tekemät miksaukset :D

Joitain kasetteja vielä tallessa joilla on Salovaara ohjelmista nauhoittamaani musiikkia ja Salovaaran päällepuhumisia. Itsellä oli aina kasetti recillä ja pausella odottamassa sopivaa kappaletta, sitten vaan pause ylös ja tallennus alkoi samantien :)

Aina tuli kuunneltua myös Dj Alexin show Dance Mob ja nauhoitettua siitäkin hyviä kappaleita, niitäkin on vielä tallessa. Joskus jaksoin kuunnella myös Tapani Ripatin showta ainakin jonkinaikaa ja joitain nauhoituksia niistäkin tallessa.

Kyllä, kuulijoiden kotikoneillaan tekemät remixit olivat huippuja! Jotkut olivat aivan huippuluokkaa oivallukseltaan. Tämä oli yksi lempiosioni ohjlemasta.

Vierailija
80/100 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko Arsin ja Jaban?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän