Miksi raamatussa on kielletty ennustaminen
Kommentit (141)
Leikkimielinen ennustaminen on eriasia kuin sellainen jossa liikutaan ihmisen psyykkeen kanssa.Esimerkiksi jollekin kerrotaan eli ennustetaan että joku tietty ihminen on ihastunut sinuun ja tämä on itsekin siinä uskossa.Kuitenkin asia on päinvastoin.Sehän voi olla herkälle ihmiselle jopa mielenterveyteen vaikuttava pettymys.
Olen ateisti ja luin Raamatun huvikseni ja heräsi kyllä NIIN paljon kysymyksiä. Onko jossain joku pätevä jeesuspalvelu mistä saisi asiallisia vastauksia?
Oikeasti odotin jotain, mutta ei tullut. Olis kiva tulla uskoon, the brocure looks nice. Mutta ei tullut mitään.
Jopa googlasin miten ryhtyä kristityksi. No rupeet vaan uskomaan. Aha. Voisitko sinä kristitty yhtäkkiä vaan päättää ruveta uskomaan Buddhaan tms.? Ei se onnistu silleen.
Kun opettelee tulkitsemaan uniaan ei tarvi ennustajia. Ja unet ovat aina näkijänsä puolella ne eivät huijaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti ja luin Raamatun huvikseni ja heräsi kyllä NIIN paljon kysymyksiä. Onko jossain joku pätevä jeesuspalvelu mistä saisi asiallisia vastauksia?
Oikeasti odotin jotain, mutta ei tullut. Olis kiva tulla uskoon, the brocure looks nice. Mutta ei tullut mitään.
Jopa googlasin miten ryhtyä kristityksi. No rupeet vaan uskomaan. Aha. Voisitko sinä kristitty yhtäkkiä vaan päättää ruveta uskomaan Buddhaan tms.? Ei se onnistu silleen.
Ei kukaan pysty ominpäin uskomaan Jeesukseen, ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen. Usko saadaan Jumalalta.
Muinaiset säätiedotteet eivät koskaan pitäneet paikkaansa ja sitten meni viljelykset pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Voit vaikka alkaa katsomaan tv7 alkuun,siellä on monipuolista ohjelmaa. Löydät varmasti jotain. Olet oikealla tiellä.
Jännää että siinä on kuitenkin esim. Johanneksen ilmestys
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä ev.lut. seurakuntasi pappiin. Varaa aika ja saat asiallisia vastauksia kysymyksiisi ilman pakottamista uskoon.
Ennustajat muodostaisivat kilpailevan kultin jeesuskultille ja vähentäisivät sen valtaa. Sen takia raamatun kirjoittaneet miehet ovat kirjailleet kiellon.
Siinä kirjassa on niin paljon niin outoja kieltoja ja käskyjä ettei kukaan normaali ihminen niitä ala noudattamaan. Hyvin pieni osa ihmisistä, jotka sanovat elävänsä raamatun oppien mukaan, on yleensäkkään lukenut koko raamattua. Sieltä poimitaan vain ne omaan uskontoon tai ajatusmaailmaan sopivat kohdat ja muut sivuutetaan. Minä luin raamatun teini-ikäisenä ja tulin siihen tulokseen ettei sitä kirjaa tarvi toiste avata. Täyttä fantasiaa ja fiktiota.
Koska ne, jotka Raamatun ovat aikoinaan kirjoittaneet halusivat pitää vallan itsellään eivätkä he halunneet, että rivikansa tajuaa, että jokaisella on mahdollisuus saada apua ja ohjausta suoraan henkimaailmalta. Mikäs siinä toimisi sen paremmin kuin pelolla ja ikuisella kadotuksella uhkaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Jumala on kieltänyt ennustamisen elikkä hän ei vastaa sellaisiin rukouksiin.
Jos ennustetaan niin keneltä ne vastaukset tulevat?
Esim. omalta higher selfiltäsi, joka on korkeammalla tietoisuuden tasolla kuin tämä 3D planeetta.
Usko tulee Jumalan sanan kuulemisesta. Jumala itse hoitaa vakuuttamisen ja antaa Pyhän Henkensä sinetiksi kun ihminen tulee uskoon.
"Tavoitelkaa kaikkia armolahjoja, mutta ennen kaikkea profetoimisen lahjaa."
Paavalin lausahdus kai tämä Raamatun teksti.
Ja onkin mielenkiintoista, miten tietyissä hengellisissä piireisä innokkaasti profetoidaan (tai "profetoidaan") yhtä sun toista.
On vaikea heti tunnistaa, onko kyseessä Jumala vai vieras henki, joka näitä tiedon sanoja ja ennustuksia jakelee.
Hihhuliuskovat ovat usein turhan hyväuskoisia, ja heille menee täydestä tutun seurakuntalaisen profetointi.
Ei tietoa Raamatusta. Joskus ennustaminen voisi luoda virheellisen aikajanan jollekin (manifestaationa), jos se on visio miltä tahansa aikajanalta tai jokin muu vaikutelma/kuva/käsitys ties mistä. Uskomuksia käytettäisi hyväksi tavallaan, entiteetit tai ihmiset. Ihmisillä on mahdollisuus luoda myös hyviä aikajanoja ja turvallisuutta. Kun asioihin perehtyy ja lopettaa alkoholin lipittämisen. Positiivinen ajattelu on hyvä. Varoitukset voi sanoa erikseen ja miten luodaan hyvää, valinnan mahdollisuuksia kaikille.
Ihmisillä on elämänsopimuksia elämäänsä. Mutta niitäkin voi yrittää muuttaa, kun muuttuu parempaan suuntaan itse.
Sitä pahaa että siinä käännytään pimeyden henkivaltojen puoleen.
Siitä ei koskaan hyvä seuraa vaikka aluksi -joskus pitkäänkin- saattaisi siltä näyttää.
Usein kristity sanovat, että jos ottaa yhteyttä henkimaailmaan niin ei tiedä kenen kanssa siellä on tekemisissä. Mutta jos se henki johon olet yhteydessä neuvoo sinua tekemään pelkästään hyviä asioita, joilla sinun ja muiden elämä tulee paremmaksi ketään muuta vahingoittamatta niin eikö se positiivinen viesti jo itsessään kerro, että ollaan tekemisissä hyvän entiteetin kanssa? Esimerkiksi itse olen saanut apua henkioppailta apua siihen, että olen saanut vahvuutta jättää narsistisen poikaystävän ja parantua vakavasta masennuksesta. Ovat auttaneet minua myös selviytymään rakkaan läheisen kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Usein kristity sanovat, että jos ottaa yhteyttä henkimaailmaan niin ei tiedä kenen kanssa siellä on tekemisissä. Mutta jos se henki johon olet yhteydessä neuvoo sinua tekemään pelkästään hyviä asioita, joilla sinun ja muiden elämä tulee paremmaksi ketään muuta vahingoittamatta niin eikö se positiivinen viesti jo itsessään kerro, että ollaan tekemisissä hyvän entiteetin kanssa? Esimerkiksi itse olen saanut apua henkioppailta apua siihen, että olen saanut vahvuutta jättää narsistisen poikaystävän ja parantua vakavasta masennuksesta. Ovat auttaneet minua myös selviytymään rakkaan läheisen kuolemasta.
Pimeyden vallat osaavat tekeytyä valkeuden enkeliksi. Harva kai lähtee mihinkään mukaan jos toiminta näyttäytyy pimeytenä, pahuutena, turmiollisena tms.
Mutta kannattaa varoa, irtisanoutua tuollaisesta, taustalla on kuitenkin pahaa tahtova taho vaikka ei siltä vaikuttaisi.
Ai, missä näin? En ole koskaan kuullut pappien ennustavan.