Mitä tehdä näiden velkojen kanssa?
Minulla on yli 20 000 euroa ulosotossa. 31 000 euroa opintolainaa. En saa töitä. Tällä hetkellä minulle jää 300-200euroa kuukaudessa kaikkien noiden laskujen jälkeen. Ei tämä ole mitään elämää. Mikään ei huvita, masentaa päivästä toiseen, enkä tiedä mitä teen. Saan toimeentulotukea, mutta silti kuukaudessa jää vain noin vähän elämiseen. Olen 34-vuotias.
Kommentit (47)
Pyri velkajärjestelyyn. Itse pääsin. Se vaati kyllä yhteydenottoja velkojiin - perintäfirmoja. Yksi niistä vastasi kyllä, pari-kolme muuta eivät kiinnostuneet ehdotuksestani. Taisin ehdottaa että maksan 50-60% veloista olikohan 5 vuodessa? Näistä yhteydenotoista ja vastauksista dokumentit talteen.
Otin yhteyttä kunnan velkaneuvojaan. Ja minulla oli liittää dokumentit että olin pyrkinyt hoitamaan velkani! Pääsin tekemään velkajärjestelyn 5 vuodeksi koska olin työtä vaille tuolloin. Jos olisin töissä kun velkajärjestely tehdään, sopimusaika on 3 vuotta muistaakseni.
Vaikka rahaa ei jää käteen runsaasti, tuntuu hyvältä kun ulosotto ei pääse ottamaan välistä. Ja 5 vuodessa olen velaton!
Kannattaa tutustua maksuttomaan aikuiskoulutukseen (esim Te-palvelun kautta) Kouluttauduin uudelle alalle. Tsemppiä
ihmiset on nykyään niin hulluja ettei kannata mennä töihin ainakaan. mielummin asuu jossain roskiksessa kun se ei tarvitse rakennuslupaa.
Etkö saisi siis töitä edes kaupan kassalta? Varmasti kurjat ajat edessä kunnes saat velat maksettua pois, mutta eihän tuo mikään mahdoton summa ole. Pyydä myös vanhemmiltasi apua, unohda nyt ylpeytesi.
Vierailija kirjoitti:
Etkö saisi siis töitä edes kaupan kassalta? Varmasti kurjat ajat edessä kunnes saat velat maksettua pois, mutta eihän tuo mikään mahdoton summa ole. Pyydä myös vanhemmiltasi apua, unohda nyt ylpeytesi.
Kun sinne kaupan kassalle (eikä muuallekaan) noin vain mennä.
Tässä hyvä esimerkki kun mua täällä parjattu kun nuoret saa asua kotona. Se on rakkautta. Eivät ole ulosotossa kun asuvat kotona kun opiskelevat.
Hae ap velkasaneeraukseen.
Minulla oli joskus paljon velkaa. Tein kolmea työtä vuoden verran. Yksi oli päätyö, mikä oli raskasta, ja kaksi muuta oli siivoutöitä iltaisin. Sain lopulta velan maksettua pois. Sen jälkeen ei ole kiinnostusta ollut ottaa rahaa lainaan.
Täällä sama tilanne ja aloitin nyt sitten kuntouttavan, mistä saa sentään 200e kuussa lisää tuohon työttömyysrahaan ja bussikortin.
Elän päivä kerrallaan ja tärkeintä, että on suht terve ja koti pään päällä.
Suomessa on paljon ihmisiä, joilla on asiat vielä paljon huonommin.
Tsemppiä