Lue keskustelun säännöt.
Tunnetteko ihmisiä, jotka puhuvat liikaa?
05.03.2023 |
Mulla sukulainen, joka tykkää soitella maratonpuheluita ja höpöttää lähes koko ajan omia asioitaan. Puhuu samat asiat moneen kertaan ja ns. uusina juttuina. Kerran kun olin sairaana niin aloitti tarinan naapurinsa serkusta, jota en ole koskaan nähnytkään. Tuolloin sanoin, että nyt en jaksa puhua ja lopetin koko puhelun. Jos en vastaa, niin aloittaa hillittömän pom mituksen ja lähettää kasan "onko jotain sattunut?"-viestejä tai jopa loukkaantuu. En millään jaksaisi enää tällaista.
Kommentit (22)
Tunnen, ärsyttävää, ja mahdotonta saada suunvuoroa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kyllä, mulla on yksi tällainen ystävä. Ihana ihminen muuten, mutta aivan järkyttävän huono vuorovaikutustilanteissa eli puhuu puhuu puhuu taukoamatta itsestään ja omista asioistaan, eikä koskaan kysy minun kuulumisiani. Hän on niin kuormittavaa seuraa, että olen vähentänyt tapaamisia enkä enää koskaan lähde esimerkiksi viikonloppureissulle tämän ihmisen kanssa.
Kerran olimme menossa erääseen tapahtumaan yhdessä ja hain hänet autollani kotoaan kyytiin. Siitä hetkestä, kun hän istahti autoon, alkoi päättymätön puhemaratoni ja monologi, joka kesti koko ajomatkan, 25 minuuttia! Siis hän puhui 25 minuuttia itsestään ja omista tekemisistään ilman yhtäkään taukoa, yritin välillä sanoa väliin juu ja jaa, mutta sitten lopetin senkin yrittämisen, koska taukoa puheeseen ei vain tullut. Olin aivan nääntynyt siinä vaiheessa, kun pääsimme perille.