Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuisten loppuviikko!!!

23.11.2006 |

Linkkiä edellisiin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8892361&p=&mpage=3&tmode=…

En nähnyt ainakaan toista aloitusta...

Lontoossa tuli käytyä viikonloppuna, käytiin katsomassa Oopperan kummitus siellä. Oli kiva reissu, vaikkakin ikävöin esikoista ihan hirveästi. Nämä raskaushormonitkaan eivät kauheasti auttaneet asiaa...

Joku kyseli muistaakseni kohdunkaulan pituudesta. Minulla rakenne ultrassa mitattiin 2.8 ja lääkäri sanoi sen olevan vähän lyhyt, mutta antoi kuitenkin luvan matkustaa, koska paikat olivat kiinni eivätkä pehmeät. Sanoi kuitenkin että jos supistukset jatkuvat (niitä on vähän ollut) niin pitää jäädä sairaslomalle. Viikonloppu meni hyvin, mutta kotiintulon jälkeen on taas supistellut. Varmaan johtuu esikoisen kantelustakin. Sairaslomalla olen nyt sitten kuun loppuun.

Maha on kasanut ja vauva pyörii kuin hyrrä.:) Alkaa aina hymyilyttään kun pikku rumpali aloittaa. Ja potkut eivät ole enää pitkään aikaan olleet mitään hipaisuja vaan kunnon jytäyksiä. :D

Nimeä ollaan alettu miettimään, mutta mitään ei olla vielä keksitty...

Mutta nyt lähden lepäileen kun kerran semmoinen mhadollisuus on.

Nyla 20+5

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää niin vietävästi.

En muistanut rakenneultrassa lainkaan puhua noista supistuksista. Onko teillä ollut kivuliaita supistuksia? Kuinka usein niitä on? Mulla tulee joka päivä sellainen kovettuminen. Nykyisin tiheämmin kuin ennen. Täytyy huomenna neuvolassa mainita asiasta jos vaikka pitää olla huolissaan.

Eilen ostimme uudet vaunut. Käytetyt, mutta aivan ihanat. Kerrankin meillä on nykyaikaiset vaunut eikä niin vanhat, että lenkkasevat sivuttaisuunnassakin niin että aivan sama mistä suunnasta sitä vauvaa heijaa.

Vähän meinaa taikauskoisena ihmisenä hirvittää tuo ostos, mutta täytyy uskoa miestä kun se sanoo, että sillä ei ole raskauteen mitään vaikutusta. Ja kyllähän minä sen järjellä tiedänkin :)

Huhtikuiset on aika hiljaista porukkaa. Eikö mitään tapahdu vai onko kaikki niin väsyneitä kun aika harvakseen tänne kukaan mitään kirjoittaa?

Leivänkannikka ja Olivia 21 + 0

Vierailija
2/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa : )

Odotatko Leivänkannikka tyttöä,kun nimität häntä Oliviaksi? Meillekin tieto sukupuolesta olisi ihan tervetullut. Ehkä selvii ensi viikon rakenneultrassa.

Mulla kanssa kuten Nylalla vauva on tosi touhukas : ) Potkii kovasti. Mies tunsi liikkeet ekaa kertaa eilen,kun piti kättään vatsallani.

Ostin viime viikolla vauvalle H&M:ltä ihanat samettihaalarit. Ne on aivan suloiset. Jatkuvasti ihastellaan.

Mä olen jotenkin ihan sekaisin noitten äitiyspäiväraha ym. asioiden kanssa. Jossain olen kuullut että se raha on 90% palkasta ja jossain taas 60 %. Lisäksi toi isyysloma-kuvio, että äiti voi säästää hänelle omia lomiaan ja koko hässäkkä saa pään ihan sekaisin : ) Pitäisi kai mennä Kelaan juttelee.

No, hauskaa loppuviikkoa kaikille : )

T:Magdalena 19+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips,

Mä en oo aikoihin kirjotellu mitään, mutta taustaillu oon säännöllisesti. Jouduin jäämään sairaslomalle, kun niin huimaa, väsyttää ja tekee pahaa. Kävin tuossa päivällä neuvolalääkärillä ja mulla oli kohdunkaula noin 2,5cm pitkä ja kohdun ulkosuu sormelle auki. Lääkäri sanoi vaan, että ei vielä mitään huolestuttavaa, kun odottelen toista. Mietityttää kuitenkin, että mitähän se tarkoittaa, että on ulkosuu auki?!

Huomenna meillä on rakenneultra, joten täytyypi siellä kysellä lisää.

Mun huimaus johtuu jumissa olevista hartioista. Lääkäri määräsi lepoa ja liikuntaa ja laittoi lähetteen terveyskeskus fysioterapeutille. Sain ajan kuitenkin vasta tammikuun alkuun.

Hyviä vointeja kaikille.

T:Milja ja " Juuso" 19+2

Vierailija
4/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän masentavaa kun vettä sataa koko ajan ja on niin pimeää että voisi luulla olevan ilta.. Kyllä sitä kaipaisi välillä vähän piristystä päivään. Tietenkin tämä pikkuinen potkuineen ja kuperkeikkoineen saa äidin hymyilemään, mutta ilmat masentaa.

Joku tuosta kohdun kaulan pituudesta kirjoitteli.. Itselläni mitattiin neuvolalääkärillä että on 3cm ja normaali. Jostain luin että 3-4cm olisi normaalia, mutta voihan sitä varmaan olla yksilöllisiäkin eroja?!

Itse olen tässä jo parisen viikkoa kärsinyt kipeistä nivusista ja liikkuminen on välillä tuskaista. Onko muilla samoja vaivoja?? Ei oikein näin yrittäjänä pysty sairaslomallekaan mielellään jäämään.. On se jännää kuinka tämä odotus tuo tullessaan koko ajan uusia tuntemuksia ja vaivoja...

Jaksamisia kaikille huhtiksille ja pikkuisille...

tamsku rv 19+3

Vierailija
5/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi ylpeänä itestäni, sillä tänään kävin taas jouluostaoksilla. Rahaa paloi tietenkin turhan paljon, mutta enää on ostettava vain jotain pientä. Siippa oli reippaana miehenä mennyt toisella autolla töihin ja toisen (tuolla autokatoksessa olevan) auton avaimet oli sitten hänen takintaskussa. Sangen mukavaa oli kaameassa sateessa mennä sitten kaupungille pyörällä. Ja vielä rattoisampaa roudata samaisella pöyrällä niitä kasseja takaisin. Nyt jo heti on muka kurkkukin kipeänä, pitää kohta kaivaa tyrnimarjapussi tuolta pakasteesta. Ei innosta saada flunssaa.

Itselläkin on nyt viikon parin verran ollut noita suspistuksia. Täysin kivuttomia, mutta ei mitenkään muuten mukavantuntuisia. Ja varsinkin kun tuolla pyörällä veti, niitä tuli varmaan kymmenen yhteen suuntaan mentäessä. Neuvolatäti varoittelikin jo yli kuukausi sitten, että moisia voi tulla. Kuulemma ei haittaa mitään vaikka kuinka tulisi (?!?), mutta jos niihin liittyy kipua niin pitää ottaa yhteyttä neuvolaan päin...

Mutta muuten ei mitään ihmeempiä tännepäin...

Onkos muiden mukeloilla jo siellä mahassa omat rytmit? Meillä on aktiivikaudet aina kolmen aikaan ja superaktiivisuus kymmenen jälkeen AINA (silloin tulee katottua sngystä käsin tuo bigbrother). Muulloin tulee vaan epäsäännöllisiä tuuppaisuja ihan miten sattuu...

Mutta suuntaa marjajahtiin :)

Coltsfoot ja Elsa 20+4

Vierailija
6/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa raskautta ei niin kauheesti tapahdu,niin ei tuu kirjoteltua

Meillä ens viikolla neuvola,ja rakenneultra,niin sitten tietää lisää taasen

Tyttönä ollaan vauvasta puhuttujo ennen kun plussasin,mutta eiköhän sieltä poijan köriläs tule=) Ei niin väliä,kun kumpaakin sukupuolta meiltä jo löytyypi.

Mä oon ostanut vasta kaikenlaisia vaatteita kirppikseltä ja kaupasta.Oltiin ulkomailla,niin sieltä tuli tuotua kaikkea ihanaa=)

Jotenkin tämä sateisuuskin saa niin alavireiseksi,naureskelin itsekseni,kun raahasin joulupapereita kaatosateessa kaupasta kotia=)Näinköhän saadaan valkea joulu=)

Huiskutin 20+2

Vierailija
7/15 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille on tulossa. Mies oli aivan varma että poika tulee ja ois kait se ollut kiva välistä poika saadakkin. Tosin kerran uimassa sanoin kun katselin poikien leikkejä (yrittivät vuoron perään hukuttaa toinen toisiaan) että en ehdottomasti halua poikaa. :) Miehen kanssa juteltiin asiasta kun minusta tuntui että oli pettynyt tytön tuloon (lapsi on hänelle ensimmäinen) sanoi, että kun hän ei voi sitten mitään sen kanssa tehdä. Minä sanoin, että senkus opetat huoltamaan moottoripyörää ja vaihtamaan autonrenkaita ja ostat leluiksi autoja. Itsekkään en ihan kaikkein sovinnaisin ole.

Pitäisi varmaan lopettaa synnytyskertomusten lukeminen kun on alkanut itsellä hirvittää. Vaikka on kaksi synnytystä takana ja hengissä on niistä selvitty niin silti en osaa asennoitua ilman pelkoa. Pitää varmaan ryhtyä työstämään asiaa omassa mielessä. Ja ehdottaa neuvolassa sitä pelkopolia..

Loppuis jo tämä työpäivä, pääsis nukkumaan

Leivänkannikka ja Olivia 21 + 0

Vierailija
8/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata, pimeetä ja ankeaa talvi/syyspäivää masukeille!!!

Jouduin jäämään tänään esikoisen kanssa kotiin kun kamala yskä poikaa härnää, käytiinpä ihan lääkärissä ja olis halunnut ottaa keuhko kuvaa mutta ei taida ihan helpoin homma olla otaa 1v9kk nassikalta varsinkaan kun äiti ei voisi tilanteessa olla mukana...tyytipä sitten ottamaan tulehdusarvon pikana ja se oli ihan normaali joten nyt vaan lepäillään ja koitetaan tautia parannella..

Omaa napa: kävin eilen neuvolassa valittelin tädille kun on niin kova väsymys viime aikoina painanut ja niinhän se syykin selvisi Hb oli laskenut 110..kävinpä heti ostamassa lisärautaa jospa vähän saisi energiaa näihin päiviin. Painoa tuntuu tulevan vähän turhankin paljon..nyt oli n. 500g /vko, tosin kotipuntari näyttää 1 kg vähemmän kuin neuvolan..Sydän ääet kuului hyvin mutta asukki meinasi koko ajan mennä istukan taakse piiloon. Puhuttiin jo vähän ensi käynnistäkin silloin kuulemma ruvetaan katselemaan kelan papereita ja onpa tullut sitten jo se mmagiset 154 päivää täyteen.

Nyt rupeaa poitsu hermostumaan joten pitääpä mennä vähän viihdyttämään.

Haskaa ja harmaata viikonloppua kaikille!!

Sanna rv 18+3

Vierailija
9/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on nimittäin mullakin ollut. Pari viikkoa sitten en tajunnut, että miksi mahaan vain ilmestyi sellainen kova pallo yhtäkkiä. Nyt luulen selvittäneeni arvoituksen :). Kivuliaita eivät siis ole, mutta nyt parin päivän ajan niitä on tullut paljon. Eilen illallakin sohvalla maatessa varmaan toistakymmentä tunnin sisään... ja aamulla ensimmäisenä herätessä maha oli kova. Pitääkö tuosta huolestua? Neuvola on auki seuraavan kerran vasta maanantaina ja ajattelin sitten kysäistsä sieltä. Olen lähdössä viikonloppureissuun ja mietityttää vain, että onko syytä ottaa rauhallisesti (vaikka en mitään älytöntä riehumista ole suunnitellutkaan) vai onko tämä normaalia.

Voi, joku oli jo ostellut vauvalle vaatteita! Muakin huvittais, mutta en ole uskaltanut, ehkä sitten joulun jälkeen (jouluna saa kuitenkin lahjaksi sukulaisilta jotain). Lunta odottelen hirmuisesti, ei jaksaisi tätä kalseaa ja pimeää! Hauskaa viikonloppua kaikille.

PS: Onko kaikilla autoilevilla/autossa istujilla sellaiset turvavyönalentimet? Mä juuri ostin huuto.netistä, mutta en ehdi saada viikonlopuksi, vaikka on paljon autoilua tiedossa.

Kerttu 20+1

Vierailija
10/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään aamulla neuvola ja kysyin noista supistuksista. Sanoi, että kivuttomia supistuksia tulee eivätkä ole vaarallisia, mutta jos tulee kivuliaita tiheästi tai on painontunnetta alamahassa tai tulee virtsaamisongelmia niin pitää ottaa heti yhteyttä.

Tuollaiset kovettumiset kuuluvat kuulemma asiaan koska vauva liikkuu kohdussa.

En ole ostanut turvavyönalenninta enkä kyllä ajatellut ostaakkaan.

Leivänkannikka ja Olivia 21 + 1

Vierailija
11/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat täältä harmaan sateen keskeltä!

Keskiviikkona kirjoittelinkin pitkän sepustuksen. Sit lopuksi painoin ok:n sijasta vahingossa peruuta-nappia, joten sepä siitä. Aattelin nyt sit kerralla kertoa viikon kuulumiset.

Tiistaina oli neuvola. Siellä oli sijainen, joten tympäs entistä enemmän. Omat neuvolatädit (2kpl) tökkivät jo tarpeeks. Taas siis jouduin selittään kaikki jutut juurta jaksain, huoh! No, huvittavinta oli se, et neuvolatäti oli kaikesta enemmän huolissaan kuin minä:). Lopuksi lohduttelikin, et kyllä kaikki varmaan hyvin menee, ihan kuin viime kerrallakin. Enpä itse oo sitä stressannutkaan, etteikö menis. Tais siis enemmän lohduttaa sanoillaan itteesnä. Sydänäänet kuuluivat hienosti, Lilliputti ei vaan oikein tykännyt, että hänen rauhaansa moisesti häiritään. Doppler sai siis mojovia potkuja osakseen:). Verenpaine ok (matala, mut niin normaalistikin). Hb laskenut 118, mutta eipä omasta mielestä vielä hätää, koska mulla saattaa normaalistikin olla tuota luokkaa. Pissa ei ollut puhdas, joten vein tänä aamuna näytteen labraan ja pitäis nyt iltapäivällä soittaa vastaukset. Toiv. ei tulehdusta!!

Tänään oli rakenne ultra. Oltiin siellä miehen kanssa yhdessä. Aivan ihana kätilö oli ultraamassa. Selvitti tosi tarkkaan kaikki. Kovin oli vikkelä kaveri, muutamia kuviakin saatiin:). Sukupuolta emme kysyneet, mutta oma tyttö tunne vahvistui ja mieskin oli sitä mieltä, että tyttö taisi olla. No, huhtikuussa sit lopullisesti varmistuu. Mulle oli vuodon takia varattu aika lääkärille, joka kätteli ja kysyi miten menee. Kerroin, et ruskeeta vuotoa tulee edelleen siis päivittäin. Tänään tulee 7 vkoa täyteen. Sanoi vain, että raskaus näyttää etenevän hyvin, eikä sen kummempaa sisätutkimusta tehnyt. Se vähän ihmetytti. No, onneksi kävin 2vkoa sitten omalla gynellä ja hän kyllä tutki tarkkaan ja silloin kaikki ok. Eikä kirkasta vuotoa ole tullut, joten sekin puhuu sen puolesta, että kaikki hyvin.

Pahoinvointia edelleen, yökin päivittäin:(. Toisinaan muutaman kerran, toisinaan enemmän. Vajaa viikkoa oli taas parempi ja luulin sen jo helpottaneen, mutta sitten taas kuvotus nosti päänsä. Muuten onneksi olo itsellä pirteempi ja alun masennus häipynyt, onneksi! Ei sitä ois enään itekkään jaksanut. En muistanutkaan, et se oli niin ankeeta. Esikoisestakin oli aikoinaan ekat 3kk:ta masennusta, mutta ei läheskään näin pahaa. No, aikansa näämmä kutakin.

Hankintoja tulevalle ei olla tehty. Esikoisen tavarat ja vaatteet tallella, joten eipä ihmeempiä tarvikkaan hankkia. Isoin hankinta tulee olemaan turvakaukalo. Esikoisella oli lainakaukalo ja se jo jatkanut kiertoaan eteenpäin, joten nyt edessä oman osto. Sit serkultani ostan käytetyn sitterin, koska sekin oli esikoisella aikoinaan lainassa. Vaatteita en ostele juurikaan ennen vauvan syntymää tai näin olisi ainakin tarkoitus, katsotaan miten alennusmyyntien aikaan käy:). Sairaalasta kotiutumisvaatteet meinaan ostaa.

Joku kyseli turvavyön alentimesta. Ei ole ollut, enkä meinaa ostaa. Esikoisen odotusaikana liikuttiin autolla paljon ja itse autoilin paljon, mutta ei tullut ostettua ja hyvin pärjäsin. Niinpä meinaan pärjätä nytkin.

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

Senny ja Lilliputti rv 18+6

Vierailija
12/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikonloppua kaikille Huhtisille!

Tosta turvavyönalentimesta, itelläkään ei esikoisen kanssa moista ollut ja paljon tuli autoiltua, nytkään en meinaa sitä hankkia ja ajan joka päivä jo työmatkojen puitteissa aika lailla. Hyvin uskon pärjääväni ilmankin.

Nyt sitte tuli tehtyä eka hankinta meijän pikkuiselle...sorruin ihaniin tyttövaatteisiin yheltä tutulta, käytettyjä mut suloisia uudenveroisia vaatteita iso kasa, ovat ihania. Meillä kun ei esikoiselta 6-v ole periaatteessa enää juuri mitään tallessa ja nyt kun tyttöä povasivat ultrassa niin uskaltauduin:). Saahan niitä sit laittaa tutuille eteenpäin jos sattuu et veikkaus menikin väärin.

Oma olo tänään kurjanlainen, selkää jomottaa ja hartiat aivan jumissa, tällai perjantaina alkaa tuntea taas luissaan kiireisen viikon ja koneella istumisen:(. Onneks saa huilata viikonloppuna.

Hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti sennylläkin(olikohan se senny?)

alkaa tuo pahaolo ja yökkäily vihdoin helpottaa!

Inkkarityttö 19+4

Vierailija
13/15 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin masentava ilma :( Kauppaan pitäisi lähteä, mutta eipäs paljon huvita tuonne vesisateeseen nokkaansa pistää. Auto kyllä on pihassa, mutta kun lähikauppaan matkaa noin 100 metriä, ei ihan viitsi autolla hurauttaa :) Jospa siinä matkalla ei ehtisi niin kovin kastua....

Ei ole meilläkään turvavyönalenninta, isäntä yhdessä vaiheessa puhui sen ostamisesta, mutta jäänyt on. Saapa nähdä tuleeko hankittua ylipäänsä, eikös ne ole aika hinnoissaan?

Voi Senny-raukkaa, kun vieläkin olet pahoinvoiva :( *lohtuhali* Itse olen sitä mieltä, että alkuraskauden pahoinvointi oli varmasti elämäni kamalinta aikaa, joten sympatiat on todellakin sun puolella!

Tsemppiä supistuksista kärsiville! Itellä ei vielä oo tullu..

Mulla alkaa paniikki hiipiä, kun kohta mulle todellakin on vauva!! (ekaa siis odotellaan). Välillä menen ihan jäykäksi paniikista, kun tuntuu etten ole ollenkaan valmis siihen vastuuseen, ja toisina päivinä tuntuu etten malta odottaa synnytystä! Kaippa nämä tunteet on ihan normaaleja....

Keskiviikkona taas neuvola, saadaan Kelan paprut täytettäväksi ja sitten voikin alkaa odotella ä-pakkausta! Nopeaa se aika menee, vastahan tässä plussattiin, ja nyt jo maha pystyssä puolivälin ylittäneenä :)

Voikaahan paksusti!

Serenity rv 21

Vierailija
14/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina kävin neuvolassa. kaikki ok sydänäänet kuului hyvin, hb 140, painoa tullut val. 3kg.

To oli rakenneultra jännäsin kovin. Kaikki siellä hyvin, ihana pieni otus touhaili kovasti. Sukupuolesta ei saanut vielä selvää. Aivan ihana kätiö Jorvissa tuli hyvä mieli.

Supistuksia ei oo ollut, oksentanut en oo enää, kuvotusta kyllä joka päivä mut ei kun hetkittäin enää. Liikkeet vasta pieniä hipaisuja mutta hiukan suurentuneet. Raskauspäiväkirjaa aloin eilen pitää takautuvasti, jotta sitten myöhemmin ois kiva lukea. Mies lupas myös sinne kirjoittaa.

Suffels 19+6

Vierailija
15/15 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin neuvolassa toissa päivänä, sain kelan paperit ja lähetteen sokerirasituskokeisiin...plääh...joulunalusviikolla riittääkin tapahtumia, kun on aika pelkopoliklinikalle, neuvolalääkäri ja vielä tuo sokerirasituskoe.

Painoa on tullut 5,6 kg ja olen tyytyväinen, koska yhtään enempää kuin 12 kg en haluaisi tulevankaan.

Hemoglobiini 140, sf-mitta 20 cm, verenpaine 120/60 ja kaikki muuten hyvin paitsi en saisi rasittaa liikaa itseäni henkisesti tai fyysisesti. Viikon sairasloma on helpottanut oloa, alaselän polttelu on loppunut ja supistelut hellittävät, kun muistaa välillä levätäkin.

Maanantaina pääsen oman lääkärin vastaanotolle ja terveydenhoitajan kanssa oli alustavasti puhe, että sairasloma jatkuisi aina joululomaani saakka.

Eipä ole fiilistä töihin mennä, vaikka " rakas esimieheni" oli kehunut minua luottamusmiehelle hyväksi työntekijäksi ja sanonut arvostavansa minua ihmisenä....(ainut vaje on vaan tämä raskaus...%¤#&=+!) Liiton lakimies sanoi jutun haiskahtavan pahasti raskaana olevan syrjinnälle ja maanantaina taas jatketaan keskusteluja jatkotoimenpiteistä.

Oltiin eilen puolison kanssa viettämässä kahdenkeskistä laatuaikaa, käytiin syömässä ja oltiin hotellissa yötä. Oli ihan terveellistä huomata, että esikoinen oli pärjännyt ihan hyvin isovanhempien seurassa.

Mukava oli kyllä tulla kotiinkin, kun ikävä oli = )

Väsyttääkö muita tämä pimeys? Tuntuu kuin se imisi viimeisetkin voimat.

Lunta odottaen,

Beatitude & Eemeli rv 22+4