Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedostan, että on ihmisiä jotka kaipaa turvallista tilaa

Vierailija
04.03.2023 |

Nyt on vaan niin, että minulla on kaveri joka ilmaisee turvallisen tilan kaipuunsa. Ongelma on siinä että koen turvattomuutta nimenomaan hänen seurassaan.

Miten ihminen voi olla niin sokea omalle toiminnalleen. Tulee lähinnä mieleen, että kyseessä ei suinkaan ole turvallisen tilan kaipuu vaan erilaisten mielipiteiden suvaitsemattomuuden ongelma.

Tämä minun kaverini on erittäin herkkä suuttumaan. Lähdetään ovet paukkuen ja minä ainakin p e l äs t y n hänen purkauksiaan. Oikeastaan mistään ei voi olla eri mieltä. Hänen hipiänsä on niin herkkä.

Mitä mietteitä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri haluaa olla turvassa miltä? Aiheuttaa sinulle turvattomuutta miten? Avaa nyt edes vähän asian yksityiskohtia, ei tästä muuten tajua mitään.

Vierailija
2/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallinen tila on pelkkä vitsi. Päälaellaan koko homma. Pitää sanoa että henkilö on "pyöreä", joo justiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi eri asiaa: turvallisen tilan kaipuu ja eri mielipiteet. Vai kumpikin yhtä aikaa?

Vierailija
4/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri haluaa olla turvassa miltä? Aiheuttaa sinulle turvattomuutta miten? Avaa nyt edes vähän asian yksityiskohtia, ei tästä muuten tajua mitään.

Et ymmärtänyt kun luki että pelästyn raivopäätä?

ap

Vierailija
5/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt kun luki että pelästyn raivopäätä?

ap

Herkkistä joka alkaa raivota ja kinata ja suuttua jos vaan on jostain hänen kassaan eri mieltä.

ap

Vierailija
6/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi eri asiaa: turvallisen tilan kaipuu ja eri mielipiteet. Vai kumpikin yhtä aikaa?

Kaveri kaipaa turvallista tilaa ja on sen tarpeessa. Kuitenkin hän ei tee itse käytöksellään ympäristöstään turvallista. Oletan että sinnittelee rauhallista töissä, mutta muuten..!

ap

Vierailija
7/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä on tuttu ilmiö tuokin. Kritiikki, muutosehdotukset, eri mieltä oleminen ovat juttuja, jotka vapisuttavat tällaisen tyypin turvallisuutta. Ja joo, ei osaa itse sitä luoda, vaan eri mieltä olevat pitää hiljentää ja kontrolli kukoistaa.

Vierailija
8/9 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan turvallisen tilan julkisissa wc:issä ja mulle naisena se on kokonaan vain naisille tarkoitettu wc.

Vierailija
9/9 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisemman tilan periaatteet

Kunnioita toisen henkilökohtaista fyysistä ja psyykkistä tilaa. Kunnioita itsemääräämisoikeutta. Älä koske toista kysymättä lupaa. Muista, ettet voi tietää toisen rajoja kysymättä niitä. Pyydä tilaa myös itsellesi tarvittaessa.

Älä pilkkaa, ivaa, halvenna, sysää syrjään tai nolaa ketään puheillasi, käytökselläsi tai teoillasi. Pitäydy ulkonäön arvostelusta, juoruilusta ja stereotypioiden ylläpitämisestä.

Älä tee oletuksia ulkonäköön tai toimintaan perustuen. Älä tee oletuksia kenenkään seksuaalisuudesta, sukupuolesta, kansallisuudesta, etnisyydestä, uskonnosta, arvoista, sosioekonomisesta taustasta, terveydestä tai toimintakyvystä

Anna tilaa. Pyri huolehtimaan siitä, että kaikilla on mahdollisuus osallistua keskusteluun. Älä jyrää muiden mielipiteitä ja anna puheenvuoro. Kunnioita myös toisten yksityisyyttä ja käsittele arkoja aiheita kunnioittavasti.

Kuuntele ja opi. Ota vastaan uudet aiheet, henkilöt ja näkökulmat ennakkoluulottomasti. Suhtaudu jokaiseen vastaantulevaan asiaan ja tilanteeseen mahdollisuutena oppia uutta ja kehittyä.

Pyydä anteeksi, jos olet loukannut tahallisesti tai tahattomasti muita.

ykliitto.fi/turvallinen-tila

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme