Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet sanonnasta: et saa enempää kuin jaksat kantaa?

Vierailija
04.03.2023 |

Tämä on hyvin usein mm.uskovien käyttämä veruke ohittaa olankohautuksella lähimmäisen rakkaus tai hylätä kärsivä ihminen. Samaan sarjaan kuuluvat mm. "tutkimattomat ovat herran tiet" "kaikki kääntyy niiden parhaaksi jotka jumalaa rakastavat" ja "ja jumala siunasi jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin alkua" "antakaa anteeksi jotta isänne taivassa antaisi teille anteeksi" ym fraseologia. Näiden lisäksi vedotaan toistuvasti siihen,että uskovaisetkin ovat vain ihmisiä, emme ole synnittömiä, tee parannus, olet itse syyllinen, joudut helvettiin epäuskosi tähden, muutkin kärsivät joten älä tee itsestäsi numeroa jne. Löytyykö täältä yhtäkään esim.hengellisestä väkivallasta,väärinkäytöksistä,valheista tai vastaavasta kärsinyttä ihmistä? Olen kiitollinen kaikista mielipiteistä, mutta ilman perusteluita ei kannata näkemyksiään jakaa eli jos haluat vain pilkata,jätä mieluummin ketju väliin.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut kärsimysten kautta voittoon. Toivon, että terveyttä riittäisi.

Miksi sinulla pitäisi riittää terveyttä? Jos jumalasi antaa sinulle sairauksia, niin varmaan sinä jaksat kantaa ne loppuun asti. 

Vierailija
22/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kotoisin fundamentalistiuskovaisesta perheestä. On kokemusta siitä, että raamatulla hakataan päähän. Mutta en liitä sitä näihin sanontoihin. Minusta nämä sanonnat pyrkivät vain luomaan toivoa. Se ei ole paha asia.

Millä tavalla se luo toivoa jos ei jaksa kantaa taakkaansa? Minusta ihan päinvastoin se vie sen viimeisenkin toivon pois kun on niin surkea ettei jaksa kantaa edes sitä mikä on annettu.

Niin, on tuossa tuokin puoli. En osaa vastata, koska minulle ei ole annetty enempää, mitä olen jaksanut kantaa.

Minä itse itsesuggestioin itseäni muistuttamalla itseäni, että sateen jälkeen paistaa aina aurinko. Ja aina se on paistanut, ennemmin tai myöhemmin. Ilman tätä muistutusta olisin luovuttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä sanonta! Toiset joutuvat kärsimään täysin epäreilusti vastoinkäymisiä jotka musertavat ihmisen jaksamista.

Vierailija
24/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä sanonta! Toiset joutuvat kärsimään täysin epäreilusti vastoinkäymisiä jotka musertavat ihmisen jaksamista.

Näinhän se on. On kuitenkin ihmisen oma valinta, musertuuko taakan alle niin, että tappaa itsensä, vai haluaako jatkaa elämistä.

Vierailija
25/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kestämisen äärirajoilla monta kertaa elämävarrella. Ihmettelen selviytymistäni. Nyt vanhempana on koettelemukset helpottaneet. Olen oppinut tyytymään siihen mitä on. Muuta selitystä ei ole, kui että Jumala on kuullut rukouseni ja opettanut elämän perusasiat, joita vastaan nuorena kapinoin. Nyt tunnen levollisen olon. Rahat riittää just elantoni ja on koti. Olen tullut kärsimysten kautta voittoon. Toivon, että terveyttä riittäisi.

Hyvin kirjoitettu. Siinähän elämässä on kyse. Päästä itsensä kanssa tasapainoiseen olotilaan. 

"Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa, mitkä voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan."

Vierailija
26/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

viher punikit ja ay liike haluaa enemmän kuin jaksaa maksaa.  mariin on tovereille maksanut ottamalla velkaa nyt kun tulee maksun paikka kukahan maksaa.

Vierailija
27/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa. Sitäpaitsi kaikki ovat porukalla lyömässä lyötyä

Vierailija
28/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiririppikoulussa laulettiin joka aamu virsi, joka aamu on armo uus, miksi huolta sä kannat, varjot väistyy ja vajavuus, Jeesus voimanasa antaa... Tämä on jo kymmeniä vuosia tullut aamulla mieleen. On niin monesti ollut lohduttavaa raskaina ja pahoina aikoina. Minä uskon että ihminen jaksaa taakkansa kantaa ja odottaa parempaa, niin tuskallista kun se välillä on. Olemme mielestäni oppimassa. Jokainen koettelemus on opettanut olemaan suvaitsevaisempi ihmisiä ja asioita kohtaan.

Vierailija
29/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin jo koulun uskonnontunnilla miksi Jumala rääkkäsi Jobia niin kamalasti? Uskollisuutta se testasi? Mutta eihän sitä ollut mitään syytä epäillä muistaakseni. Ei tunnu kivalta ajatella että Jumala tarkoituksella jakaisi hirvittäviäkin taakkoja ihmisille mielivaltaisen epäreilusti.

Vierailija
30/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskaa. Sitäpaitsi kaikki ovat porukalla lyömässä lyötyä

..... Sillä he eivät tiedä mitä tekevät. Lyöjät ovat ajatuksissaan eksyksissä. Heillä on jostain syystä paha olo.

Vierailija
31/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on annettu vapaa tahto hyvään ja pahaan. Joskus taitamattomuuttamme aiheutamme itsellemme tai lähimmäisillemme kärsimystä kannettavaksi.

Vierailija
32/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on typerä sanonta, todellakin toisille sattuu liikaa vastoinkäymisiä, ei niitä kukaan ole jakelemassa, että tuonhan sinä vielä jaksat!

Eikä edes täkäläinen, vaan livelovelaugh-tuontihöpöä.

Vierailija
33/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan noin mene. Mitä enemmän jaksat kantaa, niin sitä enemmän lyödään kannettavaa.

Vierailija
34/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kotoisin fundamentalistiuskovaisesta perheestä. On kokemusta siitä, että raamatulla hakataan päähän. Mutta en liitä sitä näihin sanontoihin. Minusta nämä sanonnat pyrkivät vain luomaan toivoa. Se ei ole paha asia.

Millä tavalla se luo toivoa jos ei jaksa kantaa taakkaansa? Minusta ihan päinvastoin se vie sen viimeisenkin toivon pois kun on niin surkea ettei jaksa kantaa edes sitä mikä on annettu.

Niin, on tuossa tuokin puoli. En osaa vastata, koska minulle ei ole annetty enempää, mitä olen jaksanut kantaa.

Minä itse itsesuggestioin itseäni muistuttamalla itseäni, että sateen jälkeen paistaa aina aurinko. Ja aina se on paistanut, ennemmin tai myöhemmin. Ilman tätä muistutusta olisin luovuttanut.

Kaikki menee lopulta hyvin. Se on totta!

Vierailija
35/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä sanonta. Antaa vaan ymmärtää että enemmänkin paskaa luvassa kun edellisetkin jaksoi kantaa.

Vierailija
36/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"antakaa anteeksi jotta isänne taivassa antaisi teille anteeksi"

Onko tämä se lempeä ja rakastava jumala, josta kristityt puhuvat? Kuulostaa pikemminkin kiristäjältä, joka on unohtanut, että itse loi ihmisen omaksi kuvakseen. 

Anteeksi antaminen on terveellistä itselle, ja se auttaa antamaan anteeksi, kun sisäistää, että "he eivät tienneet mitä tehneet". Kyseiset sielut, jotka haluavat aiheuttaa pahaa, ovat kehittymättömiä vielä. Ei lauseella tarkoiteta, että on pakko antaa anteeksi heti kaikki, ja että pitää altistua pahaa tarkoittaville ihmisille toistamiseen. Muistakaa, että kaikki kristityt eivät tulkitse Raamattua epäreilusti ja epäloogisesti.

Vierailija
37/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin jo koulun uskonnontunnilla miksi Jumala rääkkäsi Jobia niin kamalasti? Uskollisuutta se testasi? Mutta eihän sitä ollut mitään syytä epäillä muistaakseni. Ei tunnu kivalta ajatella että Jumala tarkoituksella jakaisi hirvittäviäkin taakkoja ihmisille mielivaltaisen epäreilusti.

Minä olen myös aina ihmetellyt tuota Jobin osaa. Miksi ihmeessä ne Vatikaanissa, jossa raamattu koottiin kirjoitelmista, ottivat tuon mukaan? Siis yhtä kunnollista miestä lyödään kuin vierasta sikaa ja kun edellisistä vitsauksista selviää juuri ja juuri hengissä niin ei kun uutta entistä pahempaa vain päälle eikä ikinä helpota. Tosi sympaattinen on kaikkivaltias Jumalamme.

Vierailija
38/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ollut mielivaltaista, koska sillä oli tarkoitus. On myös mahdollista, että sielu on ennen maan päälle syntymistä valinnut, että on valmis rankkaan tehtävään.

Vierailija
39/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin sano kuin ihmiset, jotka eivät ole kokeneet mitään oikeasti järkyttävää. Jos ei muuta lohdutettavaa keksi, aina voi sanoa, että on pahoillaan jonkun puolesta. Mutta otsikon latteutta ei herrankiesus tule päästää suustaan.

Vierailija
40/61 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa se on että "ei saa varastaa enempää ku jaksaa kantaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi