Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~Enskattaret torstaina~*~

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Eipäs ollut aurora aloittanut meille pikku tunneilla uutta pinoa, joten kai minä aamuvirkkuna sitten aloitan;)

Olipas eilen tullut pitkä pino.. Jos sitä vaikka näin aamun alkajaisiksi koittaisi hieman jotain kommentoida.

Ihan ensiksi vielä MÖRÖTTIMELLE JA KOKO PERHEELLE ONNEA OMASTA NYYTISTÄ!!! Harmi, ettei sinun synnytyksesi ollut kovin helppo, mutta niinkun sanoit niin palkinto on kyllä maailman ihanin. Ihanaa vauva arkea sinne=)

Stj, kyllä minäkin kaiken laista murehdin, mutta niin se vaan on, että turha murehtia etukäteen asioista, joihin ei itse voi vaikuttaa.. Tuon kun vaan aina jaksaisi muistaa..

Serenitylle heipat pitkästä aikaa. Sinäkin olet jo sitten päässyt tuon puolenvälin pyykin ylittämään;)

Laraleille onnittelut, että saatte pikku-miehen kotiin=) Varmasti maailman ihanin tunne päästä oman pikkuisen kanssa vihdoin kotiin aloittelemaan sitä omaa perhe-elämää=)

Niin ja komea pikkumieshän teillä onkin:)

bejpi oli kanssa laittanut kuvia, kivaa=)

Nyt en kyllä muista, oliko muuta mitä piti kommentoida.. noh, ei kaikkea voi muistaa.

Kovasti on alkanut miettiä tuota omaa synnytystä ja täytyy myöntää, että minua tuleva synnytys pelottaa melko lailla. Kaikista eniten pelkään sitä kipua ja sitä, että joudun muiden armoille.. etten pysty kontrolloiman tilannetta.. Saatiin se lappunen neuvolasta, mihin pitäisi laittaa toiveita ja odotuksia synnytyksestä.. Hmm, taidanpa listata siihen kaikki mahdolliset kivunlievitys menetelmät, mitä tiedän;) Noh, ei vaan, mutta sen epiduraalin haluaisin ihan ehdottomasti. Minulla on se yhden leikkauksen yhteydessä ollut ja kokemus oli todella positiivinen=)

Jep, kai sitä pitää ruveta touhuamaan jotain, eikä hermoilla tulevaa synnytystä.. eipä se enää sieltä muuten taida ulos tulla:)

Mukavaa torstaita kaikille!!

terkuin siru ja tiiti rv 32+2[/color]

Vierailija
2/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ennen kukon naukasua ylhäällä, vaikka sais nukkua =( Viikon päästä alkaa äippäloma!!! Ja mikä mukavinta niin pian tulee veronpalautukset, pääsee ostoksille oikeen kunnolla.

Vähään aikaan en oo kirjotellu, kun tämä meidän nettiyhteys on vähän sekasin välillä. Pitäis varmaan vaihtaa " liittymää" , rupee oikeesti ottamaan päähän kun ei pääse muutakuin koulun sähköpostia kattelemaan.

Masu on kasvanut oikeen toden teolla. Enää ei mene sukat jalkaan niin keveästi kuin ennen. Samoin nukkuminen on hankalaa kun maha edessä sama missä asennossa on. Alapään luut tai mitkä nyt onkaan on ollut viikon verran sen verran kipeät, ettei oikeen liikkeelle pääse. No, täytyy nyt vaan muutama viikko vielä jaksaa =) Nämä kaikki vaivat on sen arvosia!!

Hirmu isot onnittelut kaikille, jotka on vauvansa jo saanut ♥ Ihan itku meinaa aina tulla kun lukee ihania synnytyskertomuksia.

Ja onnittelut myös uusille plussannneille!! Onkos se Lisbet jo uskaltautunut tälle puolelle??

Nyt täytyy lähteä tekemään aamupalaa ja koiran kanssa ulos. Tulen myöhemmin juttusille uudestaan.

Terkuin Nea ja toukka 30+0!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, sainpa nukututtua! mies meni illalla nukkuun jo puol kymmenen aikaan, ja minä puol kahdentoista aikaan, eikä mulle silti meinannut uni tulla. vessareissuja tuli se tuttu kolme, johon oon jo tottunut. mutta mies, oli kuulema tänä yönä herännyt kaikkiin mun reissuihin (ei yleensä) ja sit puol kuudelta ei saanut enää unta vaan lähti töihin. kun kysyin niin stressaako joku niin kuulema se et kun oikeestaan se synnytys voi käynnistyä ihan millon vaan, lupasin kyllä kertoa hänelle kun siitä on kyse;) mut jotenkin tuo synnytysvalmennuksen loppuminen ja se pariskunta mikä siellä oli joilla oli vedet mennyt näillä viikoilla ja käynnistystä odottivat, konkretisoi että kyllä mekin sinne synnytykseen vielä mennään... onko muilla samanlaisia tuntemuksia? mut siis onneks sain nukahdettua vielä miehen lähdön jälkeen ja heräsin kahdeksan aikaan.

siinäpä se oma napa tulikin:) eli noissa fiiliksissä, kiireellä koitetaan saada hankittua loppuja tarvikkeita mitä puuttuu. hih, eilen kuulin kaks arvioo simppiksen sukupuolesta:) toinen oli et kun on niin vilkas niin on varmaan poika, mut sit taas kaverilla on intuitio et olis tyttö tuolla masussa:) saas nähdä sitten joskus:)

kylläpä tosiaan on vauva-uutisia ropissut! hieno homma! onnittelut elinalle, fioralle, heidille, möröttimelle ja isukeille tietty kans:)

(kandi: niin se vaan lyhenee jono meidän edeltä...)

ja kun kerta väki toisesta päästä vähenee niin tervetuloa kovasti kaikille uusille plussanneille:)

jo moni jo jonkin aikaa sitten plussannut on päässyt uusille kymmenluvuille viikoissa, onnea heillekin:)

poppis: juu, huomaan kyllä että lähtölaskenta etenee:) tsiisus! meitin simppis/ tai siis mun masu on koko ajan tullut siellä yläkäyrällä, mut terkka vaan kehuu kuinka nätin säännöllinen masu ja käyrä on korttiin tullut:)

mammanalulla se muutto lähenee. toivottavasti löydätte muuttolaatikoita:) me on aina haettu sittarista tms niitä hedelmälaatikoita, mut nyt huomasin kun sittarissa kävin että siellä myydään jotain " oikeita" muuttolaatikoita, eli ovat niilläkin alkaneet rahastaa. laatikot ei musta eronnut hedelmälaatikoista muuten kun et omppujen kuvien kohdalla lukee citymarket:)

sirulle onnea hyvistä neuvolakuulumisista:) kahden viikon päästä on täälläkin edessä vimppa lekuri-käynti. ja onnea tietty myös päättötyön valmistumisesta! onpa sekin poissa häiritsemästä...

peipposkan puuhat äippävaateosaston lähettyvillä on varmaan ollut hauskaa seurattavaa:)

jospa sitä päästäis muutkin kirjotteleen.

tikru ja simppis 34+6

Vierailija
4/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Päätin ilmoittautua tällekkin puolelle kirjoittelemaan. Olen lueskellut melkein päivittäin teidän kuulumisia, ja nyt sain aikaiseksi itsekkin osallistua.

Aina on yhtä ihana luekea kun ihmiset pääsevät hakemaan nyyttinsä kotiin, ja tällä viikolla hakijoita on ollut paljon, Onnea kaikille heille : )

Ja nyt kaurapuuron keittoon..

t. oona+pömppis 30+0

Vierailija
5/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]Älyttömästi onnea kaikille vauvan saaneille! Eli Elina, Heidi, Fio ja Mörötin! =) Mörötin: ikävä kuulla, että sun synnytys oli vaikea..Hyvä kuitenkin, että molemmat selvisitte ja toivotaan, ettei pitkäksi ajaksi jää kokemus kummittelemaan! Kerrot sitten joskus jos vaan jaksat/pystyt! =)

Mulle sit soitettiin eilen neuvolasta, että valmennus oli peruttu..Ens viikolla sitten vasta..Ei malta..=)

Titille onnittelut nopeasta uudesta plussasta! Nyt paljon sitä vauvaliimaa! =)

Cactuksella oli ollut hyvä rakenneultra..Jey! =) Meillä kans mies ihailee massua ja on tosi pettynyt jos ollaan menossa jonnekin ja sattuu olemaan ' pienimasu-päivä' eli siis ei näytä niin valtavalta kun räpsy on jossain ihmeasennossa..=) Tänään on taas ' isomaha-päivä' ja mies on tyytyväinen kun mennään yhdessä kaupungille..=D

Kandille tsempitystä suppareiden kanssa ja varsinkin miehen kanssa! Miehet on kyllä valmiita tukemaan, mutta oisko se enemmän sellaista henkistä juttua? =D Sit kun pitäis oikeasti tehdä jotain niin ollaan ihan ihmeissään..Haha =D

Siru oli saanut päättötyön valmiiksi! Hyvä juttu, onnittelut! =) Mua kans jännittää/pelottaa synnytys, vaikka en nyt kauheesti ole ehtinyt sitä miettimään..Hitto kun ei sitä oikein voi skipatakaan...

Serenity: mukava kuulla sustakin, kyllä sut muistetaan =)

Peipposka: miten niin, et kehdannu mennä ä-osastolle hipelöimään vaatteita?! Senkin hassu! =D Sinne vaan ylpeänä! =)

Henna: oudolta kuulostaa toi lääkärin määräämä juurijuoma..En tiedä lääkärin vaihtamisesta, mutta jos se muuten osaa asiansa niin et vaan kuuntele mitään sen ehdotuksia..=D Ei kai..voihan sitä aina kysyä..?

Tervetula Oona kirjoittelemaan tännekin puolelle..Loppusuora sullakin jo häämöttää..=)

Nyt sitten päivän toimiin..Mies on tosiaan kotona nyt ainakin vähän aikaa kun sille laitettiin tollanen niskatukipömpeli ja on täysin työkiellossa..Se alko tylsistyä jo eilen illalla kun ei ollut mitään tekemistä..Voi poloa! =)

Ihanaa torstaita kaikille!

t. poppis ja räpsy rv31+1

Vierailija
6/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siru jännittelee synnytystä. Hyvin se menee. Ei sitä kipua kannata etukäteen pelätä, koska jokaisella se on niin erilaista. Toiset kertoo kuinka olisi voinut kuolla ja toiset kertoo, ettei edes kivunlievitystä tarvinnut. Itse pelkään vähiten sitä kipua (kiitos ylikipeiden menkkojen tietää vähän mihin varautua) juuri sen vuoksi, että sitä voi tarpeen tullen kontrolloida. Aluksi kyllä ajattelin, että otan kaikki mahdolliset kivunlievitykset vastaan, mitä tarjolla on, mutta tällä hetkellä on sellainen olo, että katsoo sitten tilanteen mukaan, voihan se olla, että pärjäisi ilmankin (joopa!! :D).

Meilläkin oli eilen synnytysvalmennus, suoraan sanottuna olin hieman pettynyt. Mukavaahan siellä oli, mutta ei mitään uutta asiaa, mistä olisin oikeasti kostunut jotenkin. Sellaisia itsestään selviä asioita, kuten " kannattaa kuunnella omaa kehoa, kun valitsee itselleen asentoa synnyttäessä ja ponnistaessa" . Öh, miten muutenkaan sitä voi valita kuin sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä itselle?! :O En minä ainakaan aio synnyttää sellaisessa asennossa, mihin kätilö minut käskee vaan siinä asennossa, mikä on minulle helpointa, koska minähän sen vauvan joudun sieltä maailmaan pusertamaan eikä kätilö.

No nyt tämä tyty lähtee shoppailemaan.

Han ja Rumpali 30+1

Vierailija
7/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilisessä pinossa oli niin paljon vauvauutisia että muistaakohan nuita ees kaikkia.

Elinalle onnittelut pojasta, niin se vaan maailma muuttuu kun pikkuinen pyrhältää paikalle.

Mörötin: ei kait se pikkuinen nyt ihan vielä muuta pois, odota nyt ensin sinne murkkuikään sitten toivot että se muuttais mahd.pian ;)

Mammanalku oli saanut haikaranpesään itsensä ilmoitettua, kuulosti kivalta.

titiuulle IIIIISSSSOOOOOO onnitteluhali, paljon tarrasukkia,liimaa ja kaikkia mahdollisia juttuja että vauva pysyy masussa.

Onnittelut myös kaikille muille plussanneille tervetuloa mukaan remmiin.

Sirun lopputyö on sitten valmis, ihanaa kun sait sen pois alta nyt voit sitten keskittyä täysillä masuun !!!

Serenity: Ukot kestää aika paljon kaikkea kiukuttelua Onneksi, kyllä meilläkin on joskus taisteltu oikein kunnolla, eilen taas kun yritin tehdä jotain kaapeleita isännän avuksi niin sellaiset puristimet joilla puristetaan liittimet lopullisesti johtoon kiinni, eivät suostuneet toimimaan niin kuin olisin halunnut siitähän minä hermarit sain ja koko episodi päättyi tietty mun itkuun ja siihen että mies katsoi mua kun jotain hölmöä ja rupes ihan hillittömästi nauramaan.

Laralein pikkuinen pääsee kotiin IHANAA oikein isot onnittelut tuollaisen odottamisen jälkeen kotiin pääsyn riemul on varmasti aivan mahdottoman suuri.

Aivan ihania kuviakin olit laittanut.

Omaan masuun ei mitään uutta, tämä räkis ei ota lähteäkseen ollenkaan, yöt tulee nukuttua tosi huonosti ja mies valittaa kun kuorsaan, mikä ei ole mikään ihme sen verran tuota limaa on tuolla keuhkoissa, ärsyttää kun ei oikein mitään troppiakaan voi ottaa,panadol hottia antoivat neuvolassa luvan juoda, mutta mitään yskänlääkettä ei kuulemma suositella PÖH sanon minä......

Keravan treffit ensviikolla kuulostavat mun puolesta OK:lta mielummin tapaisin aamupäivästä iltapäivästä laittelen yleensä tuolle ukolle ruokaa ja touhuan kaikkea muuta.

Ehdottiko joku tiistaina kle 10, se käy ainakin mulle.

AA ja neiti 36+5

Vierailija
8/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikru, voi sitä sun mies-raukkaa, kun noin stressaa! :) Täällä otetaan tyynesti. Miehen ainut pelko on - ihan oikeasti - mun käyttäytyminen synnytyksessä: se pelkää kuollakseen, että mä karjun ja kiroilen siellä, enkä ole yhteistyökykyinen ;) Olen yrittänyt vakuutella, että yleensä olen kipu- ja hätätilanteissa tyyni ja hiljainen (kuitenkin taustalla sellainen aika hardcore-ensiapukoulutus, joten pää pysyy yleensä kylmänä), mutta mies ei ota uskoakseen. No, huolensa kullakin...

Poppis, sun pitää nyt viihdyttää sitä miestäsi kotosalla. Vedät vaikka kunnon muotinäytöksen mahan kanssa :)

Synnytyskeskusteluun: kipuun saa kyllä lääkitystä, jos se tuntuu sietämättömältä! Ja onhan se synnytyskipu sikäli tarpeellista, että kroppa kertoo sillä, missä mennään.

Mä en pelkää kipua synnytyksessä; enemmänkin sitä, että menetän paljon verta ja pyörryn, tai että joudutaan hätäsektioon. Mutta pääasia on, että vauva saadaan ehjänä ja terveenä ulos kohdusta. Muu on kuitenkin toissijaista.

Jeps, synnyttäjien jono senkun lyhenee oman navan edestä. Onneksi se kasvaa toisesta suunnasta, eli onnea kaikille plussanneille!

Täytynee siirtyä sängylle syömään Fazerin joulusuklaata, kun tuli eilen ostettua sellainen iso levy... ;)

Kandi & Muhku 35 viikkoa täynnä!

p.s. AA ja Iida-Linnea: tiistai klo 10 käy hyvin! Toinen yritys toden sanoo :)

Vierailija
9/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=EE6A50]Annoin periksi flunssalleni ja hain saikkua nää 2 päivää, tai itseasiassa se kirjotti heti 3 mutta eihän mulla oo lauantaina töitä..

Kukas täällä oli puhunu jalkojen(?) puutumisesta? Mistä se voi johtua? Mä oon huomannu että on alkanu vaan toi oikee jalka puutumaan aina töissä ja kotonakin kun istuu koneella... Eikä siel töissä oikee voi vääntäytyä mihinkään jalat ylös-asentoon siinä päätteellä..

Kuvittelenkohan mä nyt vaan.. :)

Ja sit, mikä toi on toi photobucket missä teillä on aina kuvia? Mäkin haluun!!! Miten sinne saa kuvia....?

Nyt näytti tulleen ihan tänne sivuillekkin nettikauppa mis olis ollu niitä isin tyttö/poika bodyja..Olis varmaa paremmin menny kaupax ENNEN isänpäivää :D Mä kyllä voisin nytkin sieltä tilata ton isin poika bodyn..

Täytyy mennä laittaa perunamuussi ja nakkikastike alulle, on sit kullalle kunnon kotiruoat valmiina kun se tulee tuolta sateesta töistä :)

Riikka&d 20+6[/color]

Vierailija
10/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin tänään aikaisemmin pitkät pätkät pitkästä aikaa, ja sit en saanu niitä lähetettyä tänne!! MUR.

No mutta kuitenkin, ihan hirmuisesti onnea kaikille vaavin saaneille! Melkoinen rypäs tässä yhtäkkiä tulikin :) Kiva saada uusia mukaan, tervetuloa kaikille onnellisille plussanneille! Erityisesti Titille, vanhalle tutulle, moikkailen ja toivottelen myötätuulia!

Täällä väsymys jatkuu, ei ole kyllä hemppa tainnut nousta. En kyllä jaksa enää uskoa, että se nouseekaan... Menee vaan hermot tähän uupumukseen, ja joka iltaisiin 3-4h " torkkuihin" ! Olisinpa karhu, niin kömpisin nyt just talviunille...oih.

Mutta hei - huomenna on jo perjantai! Tää tyttö pääsee taas kotiin pariksi päiväksi :) Ja sunnuntaina treffeille Amarilloon! Ihanaa. Leppoisa viikonloppu edessä - viime viikonloput on olleet vähän turhan täyteen buukattuja meikäläisen jaksamiselle. Nyt ei oo MITÄÄN ohjelmaa lauantaille - aattelin nautiskellen pestä ja silitellä vauvanvaatteita ja viettää oloasussa koko päivän :)

Hih, minä se ainakin jaksan aloittaa viikonlopun hehkuttamisen joka viikko ajoissa!

Makkara ja prinsessanakki 28+3

Vierailija
11/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin tulla pyörähtään täällä puolella, kun viime kerrasta on aikaa. En vaan ole vielä paljoa uskaltanu kirjoitella tänne, kun alussa vasta mennään. Mutta eiköhän siihen tule muutos, sitten kun on eka neuvolakäynti takana??

NEA81: Eli siis olen käynyt lukemassa noita teidän juttuja, mutta tosiaan niinku tuohon yläpuolelle kirjoitin, niin olen niin alussa tässä raskaudessa ja en tiedä oikeen mitä kirjoittelisin.. Joten katsotaan miten käy ekan neuvolareissun jälkeen.

Ei vieläkään onnex mitään pahoinvointia, rintoja vaan arastaa aivan kamalasti! Varsinkin kun aamulla nouset sängystä niin sattuu paljon (kun " laskeutuvat" ). Toivotaan, ettei sitä pahoinvointia tulekaan.

Mutta nyt menen tekemään jotain ruokaa.. Kirjoittelen VIIMEISTÄÄN sitten sen neuvolakäynnin jälkeen.

:) Lisbet, rv 6+4

Vierailija
12/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ne on saaneet nukkua tänään vähän pidempään.. :) Musta tuntuu etten ole nukkunut pitkään aikaan! No, tänään vielä jumpan jälkeen jatketaan pakkaamista ja huomenna tulee muuttoauto. Joudun sitten tod.näk. vähän ¿nettipimentoon¿ kun muutan vanhemmilleni, onhan sielläkin kone mutta vähän hitaanlainen yhteys, joten en varmaan aina jaksa siellä surffailla.. Töiden lomassakin tuntuu vähän jäävän nämä palstailut.. :P

Stj ¿ minäkin olen noita juttuja lukenut ja vähän kauhistellut ja ompa itsellä tuttavapiirissäkin muutama sellainen perhe jossa on ollut todellisia ¿lähteltä piti¿-tilanteita. Yritän kuitenkin ajatella synnytystä positiivisesti.. Pelkään jo etukäteen sitä kipua ja kaikkea mm. sitä välilihan leikkausta, mutta olen kyllä valmis ¿kärsimään¿ Tiitiäisen takia..

Riikkakin on nyt sitten flunssan kourissa. Hyvä kun oot saikulla, nyt vaan lepäät kunnolla, sillä se tauti lähtee. Paranemisia!

Sain työpaikan varastosta kaivettua muutaman pahvilaatikon lisää ja soitin rautakauppaan jossa on muutenkin aikomus käydä illalla, lupasivat siellä laittaa pahvilaatikoita syrjään. Että eiköhän tämä tästä! Nyt vielä vähän hommia jäljellä tälle päivälle, sitten jumpan kautta muuttopuuhiin..

Voikaa hyvin!

Mammanalku + Tiitiäinen 20+6

Vierailija
13/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Onnea ja paljon iloa kaikille vauvautuneille! Musta tuntuu et teistä tosi moni on nyt poksahtanu, ja on paljon uusia odottajia joita en tunne. No, kirjoittelenpa silti kuulumisia jos joku viel mut muistaa.

Eli meidän vauva tulee pian 8 viikkoa. Ristiäiset on sunnuntaina. Vähän jänskättää miten ne menee, mut toivottavasti hyvin. Poika kasvaa huimaa vauhtia, yhtenä viikkona oli tullu +400g. Hän on nyt reilu 60 cm pitkä ja painaa jotain 5600g. Terhakka tyyppi, kun se makaa vatsallaan kovalla alustalla, niin se saattaa yli 10 minuuttia pidellä päätä tosi ylhäällä ja katsella ihmeellistä maailmaa. Vauva on myös tosi kiltti, huutaa vain ku on vatsa kipeä tai nälkä. Öisin se nukkuu yleensä yhden neljän tunnin pätkän ja sit loput kahden tunnin pätkissä.

Mä ihmettelen et miten voin itse olla näin pirteä sen alkumasennuksen jälkeen. Silloin vaa itkin ja luulin ettei täst tuu mitää. Mut hienosti on menny, ja arvatkaa kuinka ihanaa on esim kierrellä keskustassa ja työnnellä vauvaa vaunuissaan ku ei oo mihinkää kiire.

Musta on tullu myös kestovaippahullu. Meidän vauva ei käytä enää ollenkaa kertiksiä. Kaapista löytyy nykyää jos jonkinlaista ihanakuosista kestovaippaa. Suosittelen, jos vaa yhtää jaksaa pestä vaippapyykkiä!

Ite oon palautunu synnytyksestä toooosi hyvin. Viel on kyl 8 kiloa jäljellä, mut lähtöpaino oli kyl alhainen ennen odotusta. Ette usko KUINKA KAIPAAN ISOA MAHAA TAKAISIN!!!! Odotus meni liian nopeesti. Ku meidän vauvahan syntyi rv 39, niin loppuodotus ja -tuskastuminen jäi multa kokonaan väliin. Ehkä sen takia haluaisin ison mahan takaisin. Ja voisin mennä synnyttämäänkin vaikka ihan heti. Se oli niin jännä kokemus kyl, ja mullahan kesti vaa 5 h. Mut ehkä sen viel joskus saa kokea uudestaa.

Oho, tulipas tekstiä. Pakko viel kertoa et se on NIIIN IHANAAA ku vauva herää aamulla hymyillen, ja sit ku sen hakee sängystä ja juttelee sille, niin tyyppi jokeltelee takas ja hymyilee ihan hirveesti! Ah sitä ihanuutta! Sen avulla jaksaa sit niitä ei-niin-ihania hetkiä.

Nyt on ihan pakko lopettaa ettette kyllästy. Mut haleja kaikille jotka mut muistaa ja tsemppiä jokaiselle enskamahalle!

Ezzie ja poju reilu 7 viikkoa

Vierailija
14/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo ajattelinkin, että täällä on nyt aika monta mammaa varmaan käynyt salilla ähräämässä mut ei ole vielä pääseet ilmoittamaan! =) Onnea kamalasti, Elina, Fio, Heidi ja Mörötin!

Mörötintä ehdin jo kovasti kaipaillakin kun ei yhtään tiennyt, miten teillä menee. :-/ Harmi kun ei tullut vaihdettua mitään mailiosotteita tai numeroita tms. silloin treffeillä, olis voinut vaikka panna sähköpostia ja varovasti kysäistä et mikä tilanne! :-) Mut varmaan sun anoppi ym. tukijoukot on pitäneet siitä puolesta huolen? :-P Ihanaa kuitenkin kun nyt pääsit tänne kertomaan uutiset. Toivottavasti alkanut arki Otson kanssa masun ulkopuolella saa synnytykseen liittyneet vaikeudet pian unohtumaan, ja toivottavasti voimia riittää! Tulehan sinne MSN-yhteisöönkin kunhan ehdit / jaksat, mä olen viihtynyt hyvin!

Onnea myös uusille plussanneille ja erityisesti Titi-uulle, jonka viimeisimmän km:n muistan kyllä hyvin. Toivottavasti tällä kertaa onnistuu! Pidäthän kuitenkin vielä matalaa profiilia tän ekan kolmanneksen, ihan varuilta? Halit ja tsemppiä ja asukille hurjasti liimaa sukkiin! =)

Hm. Millos meillä on seuraava enska-la? En kai vaan mä ole seur. jonossa? :-S Täällä on kyllä hypitty jonossa ihan miten päin vain taas, että koskaan ei tiedä, kelle tulee lähtö seuraavaksi! Vaikka niinhän se aina menee.

Mulla pulssi hyppäs eilisiltana, kun kävin neuvolasta lähetettynä iltapäivällä verikokeissa. Ne kokeet otettiin, koska mua kutittaa vähän joka puolelle; neuvolantäti halus tsekata maksa-arvot (ALAT) hepatoosin varalta. No, nehän oli varsin normaalit, mut kuitenkin pikkuisen koholla raskausajan viitearvoista - asia, jonka tuloksia soitellut nuori tk-lääkäri olis vaikka voinut jättää mainitsematta jos ei sillä kerran ole mitään merkitystä. Mä sit paniikissa soittelin äippäpolille, omalle terkka-äidille ja kätilö-ystävälle ja kyselin, et mitä he on tuloksista mieltä kun ilta-aikaan en saanut omaa neuvolantätiä kiinni. No, ihan samaa sanoivat kuin ensimmäinen nuori lääkärikin, että arvojen pitäis olla moninkertaiset jotta hepatoosia oikeasti olis syytä epäillä. Tän saman vahvisti vielä tänä aamuna oma neuvolantäti, eli ei syytä huoleen, ainakaan nyt. Seuranta-kokeet joudun tod. näk. käymään otattamassa vielä ensi viikolla, tai jos kutina pahenee.

Oikeesti tämmöiset pikku jutut on niitä, joihin ainakaan mä en ollut osannut mitenkään varautua! Kaikki on mennyt niin mallikkaasti tähän asti, että olin vaan ajatellut käyväni rutiinilla neuvolassa ja sit jossain vaiheessa lähteväni synnyttämään. Tää tuli niin puun takaa, että säikähdin kyllä aika paljon aluksi. Onneks sain mieheltä lohtua ja järjen ääntä, eikä tarvinnut muutenkaan yksin miettiä!

Flunssa-aalto jatkuu. Parannelkaahan! Mä taidan tästä siirtyä vähitellen ripustamaan pyykkiä... Harsot on vasta 2. kertaa koneessa ja vielä pitäis pyörittää ainakin kolmasti! :-P :-)

Terkkuja!

Ladie ja pikku-L viikoilla 38+0...

Vierailija
15/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin piiiiiiitkästä aikaa vilkasee, että mitä teille kuuluu... =) Mulle tuli ihan sama fiilis kun PikkuMillillekin on kuulemma tullu -> haikeus. Haikeus ekan vauvan odottamiseen ja raskaana olemiseen noin yleensäkin. =) Tuntuu hassulta lukea teidän juttuja... :D

Meidän tyttö on jo 2kk vanha ja tänään oli neuvolalääkäri + mulla jälkitarkastus. =) Neiti, joka sai nimen Heidi, on nyt sitten 58cm ja hitusen alle 4800g. Niin se aika vaan menee ja tyttö kasvaa. :D Hirmusesti se on alkanu juttelee ja hymyilemään.. On se sitä tehny jo pidempään, mutta nyt ihan extra paljon. =)

Me ollaan Heidin kanssa tulossa sinne Helsingin tapaamiseen samaan matkaa Pikkumillin ja A:n kanssa.. Kiva nähdä mahalaisia, vaikka kovin vieraita listalla moni olikin. Poppis ja Aurora on erityisen hauska nähdä... miten on masut kasvanu jne.. Tampereen tapaamisesta kun on jo niiiiiiiin kauheesti aikaa. ;)

Noh... Neiti nukkuu partsilla ja mä meen nyt imuroimaan (koiralla ihan järkky karvanlähtö). ...AAaaaa... mä unohdin, että uuni on päällä... Hitsi pitää siis mennä... moimoi.

Burde ja Penni (2kk)

Vierailija
16/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIh, juu, ei meitä tosiaan kamalasti tässä ole kuun vaihteessa. Lil_Sis näyttäis olevan la-jonossa tosiaan seuraavana. Larakin on toisaalta jo la-listalta pois, vaikka poitsun piti alkun perin syntyä meidän möttiksen jälkeen!! Iiks.

Laralle piti kans vielä sanomani, että ihana kuulla, että pikkumies on jo vahvistunut kotikuntoon! Voi kun hän onkin pikkuinen noissa kuvissa! Sulla on muuten ollut tosi nättejä mammapaitoja, jotenkin jäi päällimäiseksi mieleen noita masukuvias katellessa! ;-) Paljon voimia ja tsemppiä teille!!

Terkuin vielä Ladie

Vierailija
17/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on ollut oikein vauvapäivä eilen. Eli onnea hurjasti Elinalle ja Heidille pojista ja Fiolle tytöstä!!! Ja isille myös onnittelut! Mä tässä just yks päivä mietinkin, että mitähän mahtaa fiolle kuulua - ja oikein hyvää näköjään. =)

Mörötintä onnittelin jo eilen vauvapuolella, mutta vielä kerran täälläkin onnittelut!

Mimmi tässä sylissä nukkuu ja välillä parkuu, kun ei suostu jäämään sänkyyn nukkumaan, joten tällainen ykskätinen ja pieni viesti tällä kertaa.

-Amy ja Mimmi 1kk

Vierailija
18/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille! Niimpäs vaan jouduin nöyrtymään ja soittamaan töihin aamulla että tänään ja huomenna lepään kotona. Harmitti vietävästi, koska meillä on kauhea pula työntekijöistä. Nyt olen vaan yrittänyt opetella ajattelemaan vauvan ja minun parasta. Ja kun vielä huimasi aikalailla herätessä, niin parempi olla kotona. Ja nukkuen koko päivä onkin mennyt!

KANDI ja AA - olen tainnut sekoilla työvuoroissani jos tiistaita oon ehdottanut. Siis kun silloin mulla on aamuvuoro. Mutta mites ensi ke tai to klo 10? Noista sopisi ihan kumpi vaan.

Luin kyllä eiliset ja tämänpäiväiset kuulumiset, mutta päässä ei ole mitään kommentoitavaa.

Mutta yhteisesti voisi sanoa, että OIKEIN SYDÄMELLISESTI ONNEA uusille äideille ja isille. Jos jaksatte ja haluatte kokemuksianne synnytyksestä, vaikka niitä vähän huonompiakin, jakaa niin mukava on lueskella.

Ja tsemppiä teille jotka myös alkupuolella raskautta olette! Itsellä meinaa välillä mennä pinna kun tuntuu ettei aika kulu ollenkaan...

Nyt kömmin peiton alle. Pikaista paranemista muille nuhanenille!

t. iida-linnea pikkuisen masuasukkinsa kanssa (rv 18+1)

Vierailija
19/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas eilinen pitkä pino¿

Itsekin olen miettinyt, että onko se jo muka mun vuoronumero, joka kalenterin mukaan seuraavaksi lähtisi saliin¿ huh huh! :)

Tänään tosiaan oli neuvola, kaikki ok. Alapaine jopa vähän laskenut, paino taas ottanut oikein ison askeleen ylös 1,6 kg (tsiisus!) ¿josta suurin osa taitaa olla kyllä turvotusta. Kaverin syke oli ensin 130 ja tasainen, sit tais herätä omiin sydänääniinsä ja heti nousi syke 157ään ja yli. Aina on ollut korkea syke, kun on vaan ollut hereillä, kumpi sitten lie ¿merkiltään¿¿ ¿emme siis tiedä kumpi on tulossa.

Jotenki tuntuu, että sais jo vähä alkaa supistelemaan tms, että olis edes jotain toivoa synnyttää ennen rv 42:ta¿ Eilen illalla ja tänään on tosin ollu alavatsa kipeä, aika kosketus arkakin ¿mitä se sitten tarkoittaakin ja Kaveri on selvästi päättänyt että alakautta tullaan ¿ei siis yritä enää peppuaan niin paljon ylöspäin tunkea. Terkka sanoi, että voi hyvinkin tulla la:n tienoilla, mutta uskoi meidän vielä näkevän ens keskiviikkona.

Kuinka paljon sua Ladie on kutittanut? Kun mun vatsaa aina välillä kutisee tai sillai jännästi kihelmöi tai jotain, ja tietysti unohdin siitä kysyä neuvolassa tänään. Kutina ei siis ole jatkuvaa, koska kyllä mä sitten olisin muistanut :) Mut kaipa sen sit täytyis olla ihan todellista kutinaa, jotta enteilis hepatoosia.

Nyt on pää ihan tyhjä, enkä muista mitä piti kenellekin kommentoida¿ pahoillani, mutta hyvää torstaita kaikille kuitenkin toivottelen :) Muistakaa ¿torstai on toivoa täynnä!

LillSis ja Kaveri 38+6

Vierailija
20/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä niin olitte kyselleet :)

Ja tämä ei ole kovin pitkä tarina :)

Kuten edellisviikolla kerroinki niin käytiin harjottelemassa sitä sairaalassaoloa tiistain ja keskiviikon..

Kotona sitten kärsin niistä jatkuvista n. 15min välin supistuksista ja yöt oli kauheita kun ei saanut juuri lainkaan nukuttua.

Lauantaina sitten uskallettiin kumminki lähteä käymään anoppilassa kun mitään ihmeempiä ei ollut tapahtunut.

Kun sieltä kotiin päästiin niin tunnin päästä alko tulla lapsive' et. Luulin että pissasin housuihin :) Soitin sit omalle terkalle ja kysyin että kuinka kiire meillä on kun supistukset ei kumminkaan muuttunu millään lailla.

Päätettiin sitte lähteä ajelemaan omalla autolla Rovaniemelle kun kiirettä ei ollut.

Sairaalassa taas päästiin synnytyssaliin " nukkumaan" ku heillä siellä oli sellainen sali jossa oli parisänky. Illalla katottiin vielä big brotheria ja mie valitin et ei tämä täältä ikinä tule ulos. :) Kätilö oli onneksi luvannu ettei meitä enää kotiin pistettäisi vaan viimeistään maanantaina käynnistettäisi jos ei olisi alkanut luonnollisesti.

Yhden aikaan aloin miettimään että ku kerta sairaalassa ollaan niin haluan nukkua kunnolla sen yön ja tahoin jotain lääkettä nukkumiseen. Antoivat unilääkkeen ja jonku rentouttavan piikin kankkuun.

Näistä lääkkeistä puoli tuntia eteenpäin supistuksiin tuli yhtäkkiä voimaa selvästi ja muuttuivat säännöllisiksi. Synnytys katsottiin käynnistyneeksi n klo 1.30

Vähä aikaa kärvistelin supistusen kanssa pelkällä lämpöhauteella ku sitte tahoin lisää lääkettä. Kätilö teki sisätutkimuksen klo 2.00 ja olin 4cm auki. Tilasi labran ottamaan verikokeen että saisin epiduraalin. Se kuitenki kesti sen verran että mukaan se ei ehtiny :)

Puolenkymmentä TOSI kipeää supistusta ehti tulla ku alko kakattamaan. Kaksi semmosta supistusta tuli ku kätilö sitte aiko katsoa tilanteen. Sängylle siihen nousin ja kätilö totes että joo 10 cm auki että alappa ponnistamaan ku tulee supistus.

Silloin kauhistuin että eikö tässä saakaan sitä lääkettä ja kätilö totes että ei sitä enää tarvita ja se oli sitten menoa.

Edelleen supistukset tuli yllättävän harvakseltaan ja sain levähdettyä aika hyvin aina niitten välissä. 19 minuutin ponnistamisen jälkeen tyttö syntyi.

Neitillä oli napanuora kaulan ympärillä mutta saivat sen löysättyä pois. Tuosta johtuen tytöllä oli hapetusarvot hiukan heikot ja väri oli osiltaan sinertävä. 1 minuutin ikäsenä sai 8 pistettä ja 5 minuutin ikäisenä 9 pistettä, mutta mulle tietenki ihanan täydellinen!

Pienen viillon joutuivat tekemään välilihaan, mutta ei se niin kauhean kipeä silti ole. Ensimmäisenä päivänä en kyllä tosiaankaan istunu mutta nyt jo kärsii ihan hyvin sitäki :)

Kestoa synnytykselle siis tuli 2 tuntia ja 33 minuuttia. Siinä pöydällä maatessani tikkien ompelun takia kätilö alkoi jo juttelemaan että ensi kerralla sitten kannattaa pistää tosissaan vauhtia kotoa lähtöön.. Ja osastollakin kätilöt naureskelivat ihan samaa ja yks jopa totes että ethän sie ees tiiä mitä synnyttäminen on!

Että pelko pois synnytyksestä, kun näinki hyvin voi mennä! Mulle ainaki jäi oikein hyvä mieli koko hommasta ja uudelleen kyllä menen kun sen aika tulee :)

Muutenki arki on lähteny oikein kivasti käyntiin. Imetys on alkanu sujumaan koko ajan paremmin ja paremmin ja maitoaki riittää ylikin.

Hui kun tästä tuli pitkä vaikka luulin että tämä menee tosi tiiviiseen pakettiin :O Pöh.

No mutta tämmöistä siis täältä ja kaikille ihanaa raskausaikaa!

Fio ja tyttö 4vrk