Mieheni on steriili, minä haluaisin lapsia
Onko teillä antaa vinkkejä kuinka nostaisin asian esille. Pelkään että hän ei pidä ajatuksesta että käyteittäisi luovuttajaa.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi selvittää, että eikö halua lapsia ollenkaan edes lainasiittiöillä. Onko selvittänyt, että on varmasti steriili?
Löytyisikö miehen suvusta sopiva luovuttaja?
On varmasti, sikotaudin takia. Alusta asti olemme ilman ehkäisyä olleet eikä mitään tapahtunut.
Sitä tässä vaan kyselen että kuinka ottaisin asian puheeksi että käytettäisiin luovuttajaa.
-ap
Varmaan kannattaa ottaa asia siltä kannalta puheeksi että tarvitseeko mies tukea asian käsittelyyn. Ja onko miettinyt itse asiaan ratkaisua. Kun voi olla että mies on vaan haudannut tunteensa asiasta eikä käsitellyt tai miettinyt niitä ollenkaan jos se on hänelle ahdistava asia. Sitten jos mies haluaa tukea asian käsittelyyn ja hänelle on hommattu sitä esim simpukalta, niin
voitte vaikka ammattilaisten kanssa alkaa keskustelemaan ratkaisuista.
Myös kaupungeissa on yleensä perheneuvola, missä voisitte varmaan käydä puhumasta tästä asiasta miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tätä palstaa lukiessa tulee aina mieleen että eikö ihmiset osaa keskustella kumppanin kanssa mistään? "Kerran ohimennen kysytty ja epämääräinen vastaus ja se jäi siihen"?
En mä kyllä ihmettele avioerojen määrää jos osata puhua mistään. Kiitos ja anteeksi.
Mietin samaa 😂 itse oon alusta asti puhunut miehen kanssa lapsista. Ja nyt niitä ollaan yrittämässäkin
Ellei päädy eliittiin/kelmikerhoon ei pääty hyvin. Tänään tänne syntyvä asuu aikuisena kehitysmaassa, ellei saa muutettua,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tätä palstaa lukiessa tulee aina mieleen että eikö ihmiset osaa keskustella kumppanin kanssa mistään? "Kerran ohimennen kysytty ja epämääräinen vastaus ja se jäi siihen"?
En mä kyllä ihmettele avioerojen määrää jos osata puhua mistään. Kiitos ja anteeksi.
Mietin samaa 😂 itse oon alusta asti puhunut miehen kanssa lapsista. Ja nyt niitä ollaan yrittämässäkin
Muista yrittää riittävän monen miehen kanssa nyt kun teillä on putki päällä. Ei sillä ole väliä kenen kanssa tärppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi selvittää, että eikö halua lapsia ollenkaan edes lainasiittiöillä. Onko selvittänyt, että on varmasti steriili?
On varmasti, sikotaudin takia. Alusta asti olemme ilman ehkäisyä olleet eikä mitään tapahtunut.
Sitä tässä vaan kyselen että kuinka ottaisin asian puheeksi että käytettäisiin luovuttajaa.
-ap
Varmaan kannattaa ottaa asia siltä kannalta puheeksi että tarvitseeko mies tukea asian käsittelyyn. Ja onko miettinyt itse asiaan ratkaisua. Kun voi olla että mies on vaan haudannut tunteensa asiasta eikä käsitellyt tai miettinyt niitä ollenkaan jos se on hänelle ahdistava asia. Sitten jos mies haluaa tukea asian käsittelyyn ja hänelle on hommattu sitä esim simpukalta, niin
voitte vaikka ammattilaisten kanssa alkaa keskustelemaan ratkaisuista.
Myös kaupungeissa on yleensä perheneuvola, missä voisitte varmaan käydä puhumasta tästä asiasta miehen kanssa.
*Perhesuunnitteluneuvola. Ja jos olette vuosia olleet ilman ehkäisyä ja mies on diagnosoitu steriiliksi luultavasti pääsette heti hoitoihin kun vaan haluatte
Yritä puhua asiasta miehen kanssa.
Itse varmaan yrittäisin sitä puhumista ja lahjasukusolujen ehdottamista, mutta jos mies llisi ehdottomasti vastaan harkinnankin jälkeen, niin en ehkä pystyisi jatkamaan parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen veli kyllä ehdotti seurusteluaikoina että saunassa voisi ottaa pikaset... en tajunnut hyödyntää
-Ap
Kysy, että vieläkö tarjous on voimassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vieläkin tarvitaan lisää ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen veli kyllä ehdotti seurusteluaikoina että saunassa voisi ottaa pikaset... en tajunnut hyödyntää
-Ap
Eikös tuo ole helpoin tapa? Näyttää lapsikin vähän mieheltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vieläkin tarvitaan lisää ihmisiä?
Syntyvyyshän kokoajan laskee kehittyneissä maissa, että nykyiset 20-30 vuotiaille tuskin olee olemaan tarpeeksi hoitajia kun ovat vanhoja. Ja muutenkin silloin tulee olemaan ongelma että pieni määrä aikuisia joutuu kannattelemaan isoa kasaa vanhuksia. Että jos haluaa että itsellään on vanhana joku joka huolehtii, kannattaa hankkia lapsia ja pitää heistä hyvää huolta niin ehkä omat lapset sitten edes vanhana huolehtivat vaikka muu yhteiskunta kaatuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Eikös tuo ole helpoin tapa? Näyttää lapsikin vähän mieheltäsi.
Olisi paljon parempi sopia miehen ja hänen veljensä kanssa että veli luovuttaa spermaa, eikä että AP menee selän takana pettämään miestään. Ei sellaisesta hyvää tulevaisuutta lapselle saa jos lapsi saa alkunsa kun pettämisestä ja valheesta
Onko nykyihmiset sillä lailla taantuneita, ettei oman elämän ongelmia osata ratkaista vaan käännytään ventovieraan puoleen hakemaan keskusteluapua eikä luoteta omiin ajatuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Laita osoite niin tulen siittämään.
-186 cm ja 22 cm
Sä olet kaljuuntunut möhömahainen +50 vuotias ukko. 22 centtiä löytyy todellisuudessa sun lompakosta.
Asiasta olisi pitänyt puhua jo silloin kun mies kertoi olevansa steriili, etenkin jos itse (ja toinenkin) haluaisi lapsia.
Sellaisella suhteella, jossa toinen haluaa lapsia ja toinen ei taas ei, ei ole mitään tulevaisuutta tai pahimmassa tapauksessa tehdään "kompromissi" ja toinen joutuu antamaan periksi.
Neuvoni on siis, että puhut asiasta miehesi kanssa. Vaikka olisi kuinka kiusallista tai "mitä jos joku toinen kerta"/"nyt ei ole hyvä hetki", en tiedä minkä ikäisiä olette, mutta ette ainakaan nuorene. Uutta suhdettakaan ei löydetä tai rakenneta hetkessä. Eikä lapsiakaan tehdä noin vain, jotkut saavat lapsen ekalla yrittämällä, toisilla ihan terveilläkin menee vuosi yrittäessä. Kaverin serkkulla, 21v, meni melkein puolitoista vuotta ensimmäisen yrittämisessä, itselläni onnistui 3kk yrittämällä ja olen 30v ja mies 41v
Vierailija kirjoitti:
Parasta on erota
Noinko sä sanot miehellekin, jos nainen on hedelmätön? Kyllä on heikoissa kantimissa parisuhde, jos ero on ratkaisu silloin kun lapsettomuus vaivaa. Jos joku mies lähtisi lätkimään kun nainen on maho, kauhea huuto siitä syntyisi.
Kyllähän se mies voisi vähän epäillä tuota järjestelyä. Haluaisitko itse, että mies adoptoisi lapsen? Käytännössä sama, mutta miehen vartalo ei mene siitä pilalle.