Mitä maksutapaa käytät kaupassa ?
Maksatko
- käteisellä
- kortilla
- kännykällä/älykellolla
- jollain muulla tavalla (miten?)
Pidätkö mukana käteistä siltä varalta, että esim korttimaksu ei onnistu ?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Korttia tietysti, joskus puhelimen lähimaksua, jos en tarvitse plussia/bonuksia tai lompakko ei ole mukana. Muissa kuin ruokakaupoissa lähes aina puhelinta. Ei kai vuonna 2023 maksa käteisellä muut kuin mummot ja pikkulapset
Bonuskortin tiedot voi liittää maksukorttiin MobilePayssa. Lisäksi olen pystynyt keräämään Plussat aktiivisuusrannekkeellani maksaessani tallentamalla kortin tiedot viivakoodisovelluksella. Itse yritän muistaa käyttää bonuskortteja, jotta kuitit jäävät talteen sähköisesti.
Kortilla. Ei ole käteistä mukana ellei vahingossa ole jäänyt lompakkoon. On Nordean debit, Norwegianin credit ja S-pankin debit. Ja kännykässä myös Mobile Pay ladattuna.
Yrittäjänä joudun käyttämään käteistä, koska sitä ei järkevästi saa pankkiin. Koko kunnassa kun ei ole automaattia talletuksille. Lähimmälle on 104 kilometriä. Omat asiakkaani maksavat vielä käteisellä, koska ovat jo ikäihmisiä valtaosin ja toisaalta lapset saavat kotoa rahana ostosrahansa.
Kortilla, ei ole koskaan käteistä mukana.
Alle 50€ maksut kaikki Norwegian Visalla, päälle sen GooglePaylla, joka kytketty samaan luottokorttiin. Käteistä en käytä, kotona käteistä varalla.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjänä joudun käyttämään käteistä, koska sitä ei järkevästi saa pankkiin. Koko kunnassa kun ei ole automaattia talletuksille. Lähimmälle on 104 kilometriä. Omat asiakkaani maksavat vielä käteisellä, koska ovat jo ikäihmisiä valtaosin ja toisaalta lapset saavat kotoa rahana ostosrahansa.
S-pankin tilille voi tallettaa rahaa S-kauppojen kassoilla.
Käteisellä tai kännykällä, joskus kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Korttia tietysti, joskus puhelimen lähimaksua, jos en tarvitse plussia/bonuksia tai lompakko ei ole mukana. Muissa kuin ruokakaupoissa lähes aina puhelinta. Ei kai vuonna 2023 maksa käteisellä muut kuin mummot ja pikkulapset
Bonuskortti on minulla myös maksukortti, kännykällä on helppo maksaa, saa bonukset ja ostokset maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonuskortin tiedot voi liittää maksukorttiin MobilePayssa. Lisäksi olen pystynyt keräämään Plussat aktiivisuusrannekkeellani maksaessani tallentamalla kortin tiedot viivakoodisovelluksella. Itse yritän muistaa käyttää bonuskortteja, jotta kuitit jäävät talteen sähköisesti.
Ainakaan plussan omien etujen alennuksia ei saanut puhelimella maksaessa. Ilmeisesti p
Käteisellä ja jos se loppuu niin kortilla, mutta pyrin aina pitämään vähintään viitisenkymppiä lompakossa.
Juoksutaksisetelit on käteviä ja tulevat sisältämänsä maksutapaedun takia
ylivoimaisesti edullisemmaksi kuin mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä luonnossa
Miksi menet metsään maksamaan?
Niin joo, puhelimen kotelos on aina 100 eskoo pikkuseteleinä
Muulla: markkinaraolla
T. "Petra" Leviltä
Riippuu summan suuruudesta, onko kyseessä tasasumma, vai senttejä ja kymmeniä senttejä sisältävä summa ja millaisia kolikoita ja setelejä minulla on mukana. Pienemmät tasasummat moneen kymmeneen euroon asti maksan yleensä käteisellä. Jos on antaa käteisenä tasaraha ja se on tyyliin yksi seteli tai yksi kolikko, tai pari kolikkoa, tai yksi seteli ja pari kolikkoa päälle tms. eikä vaihtorahoja tule takaisin, niin tuolloin käteisellä maksaminen on hyvinkin nopeaa, jopa korttia nopeampaa, jos kortilla pitää näpytellä tunnusluku. Jos taas on isompi summa, johon pitää paljon rahaa kaivaa lompakosta, niin silloin maksan kortilla, kun kortilla maksaminen on tuolloin nopeampaa ja vaivattomampaa.
Aina käteistä