Olet juhlissa. Miten esittelet itsesi?
Minä sanoisin kyllä vain nimeni.
Sanoisitteko te ammatin, oppiarvon tms?
Kommentit (18)
Nimi, kouluhistoria, seksimieltymykset ja musiikkimaku nyt ainakin pitää kertoa
Riippuu juhlista. Jos ne ovat rennot, kaveriporukan juhlat, esittelen itseni etunimeltä ja ehkä kerron, mitä kautta tunnen järjestäjän. Työhön liittyvissä juhlissa kerron ehkä sukunimenikin ja missä työssä ole tai mikä on nimikkeeni. Riippuu ihan tilanteesta.
Sanon nimeni ja miten olen tuttu juhlien järjestäjän kanssa eli esim olen Viivi Vieras ja olen Elli Emännän työkaveri.
Etunimen ja sen jälkeen "toimin erittäinvaativassaasijantuntijatehtävässätoimivaerikousasijantuntijan työssä.
En mitenkään. On juhlien isännän/emännän tehtävä esitellä ihmiset toisilleen.
Riippuu juhlista.
Jos liittyy työhöni tietenkin kerron nimeni lisäksi toimenkuvani.
Jos vapaa-aikaan liittyvät juhlat, niin niissäkin voi juhlasta johtuen joko esitellä koko nimeni ja sitten olenko sulhasen serkku tai morsiamen sisar yms. Kaveritapaamisissa vain etunimi.
Joskus testaan, miten hereillä ihmiset ovat jättämällä nimeni sanomatta. Niin moni keskittyy oman ensivaikutelmansa miettimiseen, että on ihan sama vaikka esittäytyisin Prinsessa Ruususeksi.
Huudan ovelta nimeni ja että olen vegaani.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu juhlista. Jos ne ovat rennot, kaveriporukan juhlat, esittelen itseni etunimeltä ja ehkä kerron, mitä kautta tunnen järjestäjän. Työhön liittyvissä juhlissa kerron ehkä sukunimenikin ja missä työssä ole tai mikä on nimikkeeni. Riippuu ihan tilanteesta.
Työhön liittyvät juhlat? Missä työpaikoissa tälläisiä juhlia on?
Olen lähihoitaja, mieheni on sähköasentaja, siskoni on siivooja, äitini on laitoskeittäjä ja isäni oli rekkakuski enkä ole ikinä kuullutkaan mistään "työhön liittyvistä juhlista".
Kerron nimeni ja että pystyn syömään vain laktoosittomia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähihoitaja, mieheni on sähköasentaja, siskoni on siivooja, äitini on laitoskeittäjä ja isäni oli rekkakuski enkä ole ikinä kuullutkaan mistään "työhön liittyvistä juhlista".
Isäni on rekkakuski ja hänellä on joka vuosi firman kesäjuhlat, joissa puolison/avecin kanssa kuunnellaan ohjelmaa, syödään hyvin ja lopuksi tanssitaan. Yöllä on tarjolla pientä grillipurtavaa. Minä olen siis ainakin kuullut työhön liittyvistä juhlista.
Vierailija kirjoitti:
Etunimen ja sen jälkeen "toimin erittäinvaativassaasijantuntijatehtävässätoimivaerikousasijantuntijan työssä.
Milloin meinasit päästä yli tuosta katkeruudesta ja alemmuudentunnosta?
Vierailija kirjoitti:
Kerron nimeni ja että pystyn syömään vain laktoosittomia tuotteita.
Hymyilin. Näitä on.
Kyllä voi olla työhön edustusjuhlia. Kuuluuko tällöin muuten avecin kertoa ammattinsa esittäytyessä? Jos juhlat liittyvät siis puolison työhön.
Moikkaus ja etunimeni riittää, mitä kautta tunnen juhlien järjestäjän ei kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen johtavassa asemassa yliopistollisessa sairaalassa osaston x ylilääkärinä, erilaisia edustustilaisuuksia on muutamia vuodessa. Näihin yleensä liittyy jotain juhlallisuuksiakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi olla työhön edustusjuhlia. Kuuluuko tällöin muuten avecin kertoa ammattinsa esittäytyessä? Jos juhlat liittyvät siis puolison työhön.
Jos on syytä arvella, että verkostosta voisi olla apua myös avecin työssä, niin miksi ei. Se voi olla hyvä keskustelun avaus, moi mä olen Matti, Maijan kämppis ja oon töissä toisessa firmassa ja seurannut kiinnostuneena teidän julkaisuja siksi että.
Mutta jos mitään yhteyttä ei ole, niin ei ole syytä avecin ammattia tuoda esiin, jos ei se myöhemmin keskustelussa sitten tule puheeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähihoitaja, mieheni on sähköasentaja, siskoni on siivooja, äitini on laitoskeittäjä ja isäni oli rekkakuski enkä ole ikinä kuullutkaan mistään "työhön liittyvistä juhlista".Olen johtavassa asemassa yliopistollisessa sairaalassa osaston x ylilääkärinä, erilaisia edustustilaisuuksia on muutamia vuodessa. Näihin yleensä liittyy jotain juhlallisuuksiakin.
Ja vitut olet!
No, nimen vain ja joskus saatan lisätä, että mistä tunnen juhlien järjestäjän.