Tällaisilla tuomioilla Koskelan teinimurhaajat selvisivät pian he pääsevät vapaaksi
Koskelan murhasta tuomitut pojat täyttävät tänä vuonna 19 vuotta. IS:n selvityksen perusteella vankilassa istuminen on heille pian taakse jäänyttä elämää.
Koskelan murha lukeutuu viime vuosien järkyttävimpiin rikostapauksiin. 16-vuotiaina telkien taa päätyneet pojat saavat mahdollisuuden siviilielämään valvotussa koevapaudessa ja ehdonalaisessa vapaudessa.
Kommentit (1278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on vielä elämä elettävänä. Ei vankilassa olo ole mitään elämää. Toivottavasti heistä kasvaa tälle yhteiskunnalle hyödyllisiä henkilöitä. Ovat sovittaneet tekonsa yhteiskunnalle.
Mikäli olisin uhrin omainen ajaisin autolla jokaisen näistä päälle heti kun olisi siihen mahdollisuus
Toisiko se sinulle hyvän olon jos toteuttaisit sen?
Varsinkin mikäli tekijät eivät kuolisi vaan neliraajahalvaantuisivat niin todellakin olisin tyytyväinen
Sinäkin hekumoit väkivaltaisilla fantasioilla.
Väkivalta helposti lisää väkivaltaa. Ajattele sitä lahjana jonka Koskelan pojat antoi meille kaikille :)
Ja näinkö sitten jatketaan, Koskelan poikien esimerkillä. Mielenkiintoista, miten hirveänä Koskelan poikien tekoa pidetään ja samalla fantasioidaan itse väkivaltaisten asioiden tekemisestä.
Koska ihmisten oikeustajuun ei sovi että niin raa'asti saa kiduttaa ihmistä ja päästä siitä ilman oikeita seurauksia. Siksi ihmiset toivovat tekijöille seurauksia. Oikeat tuomiot poistaisi tämän. Niitä ei tullut joten pojat nyt sitten saavat elää mukana yhteiskunnassa jossa hyvin moni toivoo heille väkivaltaa.
Pojat saivat oikeuslaitoksemme mukaiset tuomiot rikoksestaan. Oikea osoite tyytymättömyyden osoittamiseen on oikeuslaitos.
Sieltä tulee taas (epä)oikeuslaitokseen vetoava nörtti. Ihmiset osoittaa tyytymättömyyden juuri, kuten heitä huvittaa. Jos tuomiot on mitoitettu liian lieviksi, niin sitten ne on.
Uusivat tekonsa jossain muodossa ja seuraavalla kerralla pääsevät vankilaan vähän pidemmäksi aikaa ihan sinne aikuisten osastolle. Siellä voi saada esim.teroitetusta hammasharjasta tai wc-harjasta suihkuosastolla vaikka pyllyynsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa vaan jatkossa niille pennuillene alkoholia, kun "kaikki muutkin juo". Se vanhin ainakin sekosi kännipäissään ihan totaalisesti, ei mitään estoja toteuttaa fantasioitaan, joita tuskin olisi selvin päin tehnyt. Nuorten aivot ei vaan ole tehty kestämään alkoholia eikä monen vanhemmmankaan.
Selvinpäinkin olivat uhria käyttäneet nyrkkeilysäkkinä ja säännöllisesti rääkänneet.
Ei ollut tämä vanhin, joka sekos alkoholisr
ra ihan totaalisesti. Hän oli läppässyt kerran ja oyytänyt vielä anteeksi. Viinaan tottumaton nuori tehnyt sekopäissään sitten katmean murhan.Poika A oli 17v. ja sai kovimman tuomion
Poika B oli 16v. teon aikaan ja sai pienimmän tuomion.
Poika B täytti tekopäivänä 16v, ja sai toiseksi kovimman tuomion.
Niin?
Ensikartalaisille ja varsinkin nuorille annataan mahdollisuus. Ei voida etukäteen ketään tuomita taparikolliseksi ja uusijaksi. Eikä noilla tule vankilan ulkopuolella olemaan helppoa.
Todelliset tuomiot tulee siviilissä, ja niissä ei katsota mitään lievennyksiä. Ehkä jopa tarkoitus näin, että naamat ovat vielä tunnistettavissa kadulla kun vastaan tulee. Itse jos joku noista olisin, olisin hyvin kurat ja kuset housussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut väittävät poikien kärsivän teoistaan. Mistä he se sen tietävät? Toisinkin voi olla.
Eikös sen yhden äiti itkenyt, että ei meidän Veeti ja kamalaa kun saadaan nyt vihoja niskaan.
Itse jos olisin teininä tehnyt tuollaista mitä tekivät Atsolle, niin kumpikin vanhemmistani vaikka eivät ole väkivaltaisia olleet koskaan, olisi varmaasti vetänyt mua turpaan ensinnäkin jo murhasta mutta myös valehtelusta miten silmät kirkkaana palattiin kotiin nukkumaan, ja potkinut kadulle niskaprseotteella sekä katkaisseet ikuisesti välit. Ja niin tekisin itsekin, jos oma pentu toheloisi tuolla tapaa, että vie toisen hengen saati osallistuu sellaiseen toimintaan.
Otan osaa tunnekylmästä lapsuudenperheestäsi. Se on valitettavasti vielä periytynyt.
Oletko noiden sadististen kusipäiden omainen kun puolustelet niitä? Sinulle voisi sanoa vain että KYS.
Etkö muuta tähän keksinyt? Heikkoa.
En yritä keksiä mitään, kunhan ilmaisin ajatukseni siitä, mitä mieltä olen ihmisistä, jotka puolustavat sadistisia kidutusmarhaajia.
Päinvastoin, vastustan kaikkea väkivaltaa. Sinä näet sen ratkaisukeinona.
Eri, mutta eihän näe.
Olet ihmeellinen jankuttaja, joka ei tarjoa mitään käypää ratkaisua siihen, että maassamme on mahdollista alaikäisten lasten tappaa toisia ihmisiä ja siitä seuraa ainoastaan se, että käyvät peruskoulunsa loppuun valtion laitoksessa, ilmainen ruoka, ulkoilut, koulutus, viihdepalvelut, terapeutit, oma huone ja wc, liikuntasalit ja sännöllinen päivärytmi ravitsevine ruokineen. Sitten, sieltä suoraan omaan asuntoon, opiskeleman ammattiin ja jatkuva valvonta, tuki ja suojelu, kunnes kukaan ei muista. Kuka muu Suomessa saa noin kattavan tuen 16-19-vuotiaana tulevaisuutensa suunnitteluun? Todella harva, enimmäkseen varakkaiden ja sitoutuneiden vanhempien lapset saavat moisen yksityisopetuksen ja vahvan ammattilaisten tukiverkon.
Noille tyypeille varmaan myös julkisuus on jotenkin hieno statusjuttu. Julkkikset.
Minulla ei ole tarvetta muuttaa nykyistä käytäntöä. Mutta mikä olisi sitten sinun ratkaisusi? Et kertonut omaa käypää ratkaisuasi. Paiskoa ympäri seiniä?
Ymmärrän periaatteen esim varkauksissa tai huumetuomiossa, että jos aikuiselämä alkaa sellissä ilman mitään kontaktia normaalielämään, niin siitä on vuosien jälkeen vaikea jatkaa muualle kuin takaisin rikosten pariin. Mutta tämä tapaus on niin äärimmäisen julma. Onko todella järkevää tehdä periaatepäätös että alaikäinen ei voi koskaan missään olosuhteissa olla vaarallinen väkivallasta nauttiva psykopaatti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on vielä elämä elettävänä. Ei vankilassa olo ole mitään elämää. Toivottavasti heistä kasvaa tälle yhteiskunnalle hyödyllisiä henkilöitä. Ovat sovittaneet tekonsa yhteiskunnalle.
Mikäli olisin uhrin omainen ajaisin autolla jokaisen näistä päälle heti kun olisi siihen mahdollisuus
Toisiko se sinulle hyvän olon jos toteuttaisit sen?
Varsinkin mikäli tekijät eivät kuolisi vaan neliraajahalvaantuisivat niin todellakin olisin tyytyväinen
Sinäkin hekumoit väkivaltaisilla fantasioilla.
Väkivalta helposti lisää väkivaltaa. Ajattele sitä lahjana jonka Koskelan pojat antoi meille kaikille :)
Ja näinkö sitten jatketaan, Koskelan poikien esimerkillä. Mielenkiintoista, miten hirveänä Koskelan poikien tekoa pidetään ja samalla fantasioidaan itse väkivaltaisten asioiden tekemisestä.
Koska ihmisten oikeustajuun ei sovi että niin raa'asti saa kiduttaa ihmistä ja päästä siitä ilman oikeita seurauksia. Siksi ihmiset toivovat tekijöille seurauksia. Oikeat tuomiot poistaisi tämän. Niitä ei tullut joten pojat nyt sitten saavat elää mukana yhteiskunnassa jossa hyvin moni toivoo heille väkivaltaa.
Pojat saivat oikeuslaitoksemme mukaiset tuomiot rikoksestaan. Oikea osoite tyytymättömyyden osoittamiseen on oikeuslaitos.
Sieltä tulee taas (epä)oikeuslaitokseen vetoava nörtti. Ihmiset osoittaa tyytymättömyyden juuri, kuten heitä huvittaa. Jos tuomiot on mitoitettu liian lieviksi, niin sitten ne on.
Sekö sitten oikeuttaisi poikien lynkkauksen, oikeuslaitoksen huono päätös?
Miten vit.. ssa näiden vanhemmat kehtaavat enää asua Suomessa?
Eikö yksi ollut opettaja?
Eipä ole vanhemmuus kiinnostanut näitä itsekkäitä vanhempia ja tässä heille elinikäinen rangaistus.
Karma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut väittävät poikien kärsivän teoistaan. Mistä he se sen tietävät? Toisinkin voi olla.
Eikös sen yhden äiti itkenyt, että ei meidän Veeti ja kamalaa kun saadaan nyt vihoja niskaan.
Itse jos olisin teininä tehnyt tuollaista mitä tekivät Atsolle, niin kumpikin vanhemmistani vaikka eivät ole väkivaltaisia olleet koskaan, olisi varmaasti vetänyt mua turpaan ensinnäkin jo murhasta mutta myös valehtelusta miten silmät kirkkaana palattiin kotiin nukkumaan, ja potkinut kadulle niskaprseotteella sekä katkaisseet ikuisesti välit. Ja niin tekisin itsekin, jos oma pentu toheloisi tuolla tapaa, että vie toisen hengen saati osallistuu sellaiseen toimintaan.
Otan osaa tunnekylmästä lapsuudenperheestäsi. Se on valitettavasti vielä periytynyt.
Oletko noiden sadististen kusipäiden omainen kun puolustelet niitä? Sinulle voisi sanoa vain että KYS.
En yritä keksiä mitään, kunhan ilmaisin ajatukseni siitä, mitä mieltä olen ihmisistä, jotka puolustavat sadistisia kidutusmarhaajia.
Minäkin voin sanoa vastustavani kaikkea sotimista. Kuten vastustankin. Ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että venäjä tuhoaa jo toista vuotta putkeen ukrainalaisten elämää. Siihen on vastattava voimalla, eikä vain puheissaan vastustettava.
Joko olet rintamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin voin sanoa vastustavani kaikkea sotimista. Kuten vastustankin. Ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että venäjä tuhoaa jo toista vuotta putkeen ukrainalaisten elämää. Siihen on vastattava voimalla, eikä vain puheissaan vastustettava.
Joko olet rintamalla?
Täällä ollaan. Olen tosi ymmärtäväinen ja osaaottavainen. Vastustan tosi kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta eihän näe.
Olet ihmeellinen jankuttaja, joka ei tarjoa mitään käypää ratkaisua siihen, että maassamme on mahdollista alaikäisten lasten tappaa toisia ihmisiä ja siitä seuraa ainoastaan se, että käyvät peruskoulunsa loppuun valtion laitoksessa, ilmainen ruoka, ulkoilut, koulutus, viihdepalvelut, terapeutit, oma huone ja wc, liikuntasalit ja sännöllinen päivärytmi ravitsevine ruokineen. Sitten, sieltä suoraan omaan asuntoon, opiskeleman ammattiin ja jatkuva valvonta, tuki ja suojelu, kunnes kukaan ei muista. Kuka muu Suomessa saa noin kattavan tuen 16-19-vuotiaana tulevaisuutensa suunnitteluun? Todella harva, enimmäkseen varakkaiden ja sitoutuneiden vanhempien lapset saavat moisen yksityisopetuksen ja vahvan ammattilaisten tukiverkon.
Noille tyypeille varmaan myös julkisuus on jotenkin hieno statusjuttu. Julkkikset.
Minulla ei ole tarvetta muuttaa nykyistä käytäntöä. Mutta mikä olisi sitten sinun ratkaisusi? Et kertonut omaa käypää ratkaisuasi. Paiskoa ympäri seiniä?
Sinulla "ei ole tarvetta muuttaa nykyistä käytäntöä" ja samalla sanot, että "vastustat kaikkea väkivaltaa".
Nykyisessä käytännössä on tapahtunut ja tapahtuu yhä uudelleen niin, että alaikäiset lapset ottavat tarkoituksella hengiltä ikäisiään muita lapsia, jotka eivät kykene puolustautumaan. He tekevät tämän suunnitelmallisesti, toistuvasti ja äärimmäistä emotionaalista, henkistä ja fyysistä nöyryytysväkivaltaa käyttäen, kuvaavat tekonsa, jakavat kuvamateriaalia ja nauravat sille. He kuittaavat parin hassun vuoden mittaisen vankilakoulun naurulla ja ivalla, ettei se heitä hetkauta, kohta ovat vapaina.
"Minulla ei ole tarvetta muuttaa nykyistä käytäntöä." Tämä on kantasi.
Monella muulla tässä maassa on eri kanta. Nykyistä käytäntöä, että lapset voivat toimia näin, toimivat niin ja tulevat jatkossakin niin pitää muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko olet rintamalla?
Täällä ollaan. Olen tosi ymmärtäväinen ja osaaottavainen. Vastustan tosi kovasti.
Arvostan. Sanoista tekoihin.
Vierailija kirjoitti:
Halpa ihmishenki Suomessa. Kovin on lyhyet tuomiot kidutuksesta joka jatkunut kauan ja murhasta. Vielä ruumiin häpäisy. Mikä näitä meidän nuoria vaivaa.
Meidän nuoria ei vaivaa yhtään mikään. Nuo saastat eivät ole mitään tavallisia nuoria vaan sairaita psykopaatteja, jotka ovat kykeneviä äärimmäisen julmaan kidutusmurhaan. Normaalit meidän nuoremne eivät siihen kykenisi. Siinä on iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halpa ihmishenki Suomessa. Kovin on lyhyet tuomiot kidutuksesta joka jatkunut kauan ja murhasta. Vielä ruumiin häpäisy. Mikä näitä meidän nuoria vaivaa.
Meidän nuoria ei vaivaa yhtään mikään. Nuo saastat eivät ole mitään tavallisia nuoria vaan sairaita psykopaatteja, jotka ovat kykeneviä äärimmäisen julmaan kidutusmurhaan. Normaalit meidän nuoremne eivät siihen kykenisi. Siinä on iso ero.
Yleinen harha. Totuus kuitenkin on, että oikeissa olosuhteissa jokainen ihminen kykenee koko lajin repertuaariin, niin hyvässä kuin pahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta eihän näe.
Sinulla "ei ole tarvetta muuttaa nykyistä käytäntöä" ja samalla sanot, että "vastustat kaikkea väkivaltaa".
Nykyisessä käytännössä on tapahtunut ja tapahtuu yhä uudelleen niin, että alaikäiset lapset ottavat tarkoituksella hengiltä ikäisiään muita lapsia, jotka eivät kykene puolustautumaan. He tekevät tämän suunnitelmallisesti, toistuvasti ja äärimmäistä emotionaalista, henkistä ja fyysistä nöyryytysväkivaltaa käyttäen, kuvaavat tekonsa, jakavat kuvamateriaalia ja nauravat sille. He kuittaavat parin hassun vuoden mittaisen vankilakoulun naurulla ja ivalla, ettei se heitä hetkauta, kohta ovat vapaina.
"Minulla ei ole tarvetta muuttaa nykyistä käytäntöä." Tämä on kantasi.
Monella muulla tässä maassa on eri kanta. Nykyistä käytäntöä, että lapset voivat toimia näin, toimivat niin ja tulevat jatkossakin niin pitää muuttaa.
Kannatan edelleen nykyistä oikeuskäytäntöä. Mutta mikä se sinun ratkaisusi nyt on, se ei tullut vieläkään esiin.
Vierailija kirjoitti:
On tutkittu, että pitkät vankeusrangaistukset eivät vähennä vakavien rikosten määrää.
Lyhyet rangaistuksetko sitten vähentävät?
Jos niin on, etteivät pitkät vähennä, niin ainakin uhrit ja/tai heidän omaisensa saavat kokea, että oikeus toteutuu edes vähän. Heitähän meidän pitäisi ajatella ja tukea, ei rikoksen tekijää. Maksakoon loputon vankeus yheiskunnalle mitä maksaa, mutta oikeudenmukaisempia ne ovat kuin sen leikkiminen ja teeskentely, että lyhyt rangaistus muuttaa murhaajan hyväksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin voimakeinoin olet jo osallistunut Ukrainan puolustamiseen?
Meidän nuoria ei vaivaa yhtään mikään. Nuo saastat eivät ole mitään tavallisia nuoria vaan sairaita psykopaatteja, jotka ovat kykeneviä äärimmäisen julmaan kidutusmurhaan. Normaalit meidän nuoremne eivät siihen kykenisi. Siinä on iso ero.[/quote]
Tämä oli hyvin kirjoitettu. Juuri noin. Nämä erittäin häiriintyneet ja sairaat yksilöt täytyy pitää poissa tavallisten nuorten keskuudesta, sillä nähtiin jo mitä kävi, kun saivat vapaana tallustella. Heillä oli hyvät mahikset elää kuten muutkin, mutta päättivät julmasti kiusata vuosia ja kiduttaa viikonloppu toisensa jälkeen empaattista kaveriaan, lopulta järkyttävän tuntikausia kestävän kidutusmurhan tuloksena. Miten on mahdollista, että pääsevät näin pian vapauteen. Suomi on liian liberaali maa ja tästä maksamme sitten hintaa
Poika A oli 17v. ja sai kovimman tuomion
Poika B oli 16v. teon aikaan ja sai pienimmän tuomion.
Poika B täytti tekopäivänä 16v, ja sai toiseksi kovimman tuomion.