Miksi äänestät vasemmistoa?
Myönnettäköön se, että arvot heillä ovat erittäin hyvät ja inhimilliset. Välittävät aidosti suomalaisista avun tarpeisista ja kantavat huolta puutteellisista, niinkuin hyveellisen ihmisen kuuluukin. Myös heidän nokkamiehensä Li Andersson on erittäin fiksu ja valveutunut joka asiassa sekä omaa loistavan kommunikointi kyvyn. Niin, miksipäs ei?
Kommentit (142)
Varmaan sukuvika. Olen aika varakkaasta perheestä, jossa on menty kirjallisuus ja koulutus edellä. En osaa lokeroitua muuhun puolueeseen, kun olen ollut kotona/kotiäiti koko ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuorena ei äänestä vasemmistoa, ei ole sydäntä.
Jos vanhempana ei äänestä oikeistoa, ei ole järkeä.
Aika osuvaksi havaittu lausahdus. Molemmissa suuntauksissa on puolensa kunhan ei liian kauas ääripäihin mene.
Tuo on muistaakseni Churchillin lausahdus. Voin kyllä olla väärässäkin. Meikä ei ihan oikealle siirtynyt, mutta SKDL/Vasemmistoliitosta demareihin kyllä siirryin.
Vierailija kirjoitti:
Koska en pärjää omillani kun olen laiska ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Aku Ankalla on vielä paremmat arvot.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen vasenkätinen.
Vierailija kirjoitti:
Solidaarisuudesta. En itse ole köyhä, mutta haluan, että muillakin olisi asiat hyvin kuin mulla. Reilumpi huominen - kaikille, ei harvoille!
Vierailija kirjoitti:
En aio äänestää Vasemmistoliittoa, koska he vastustivat Nato-jäsenyyttä. Olen joskus aiemmin äänestänyt, koska heidän ymmärryksensä yhteiskunnallisten ongelmien juurisyistä on yleensä parempi kuin oikeistopuolueilla.
Esim. työttömyys johtuu oikeistopuolueiden mukaan siitä, etteivät ihmiset ole menneet töihin.
Vierailija kirjoitti:
Uskon kommunismiin. Neuvostoliitto ansaitsee uuden mahdollisuuden.
Vasemmisto tekee varkaudesta paitsi laillista, myös hyveen. Ja haukkuu sitä jolta varastetaan. Vasemmiston politiikassa ajatellaan, että kaikilta menestyneiltä pitää varastaa omaisuus ja jakaa se tasan jokaisen juopon, toimettoman ja tyhmän läpsyttelijän kesken. Ja kaikki kuitataan sillä että on ihanaa kun on niin tasajako. Unohtaen, että ne menestyneet tekivät helvetisti töitä eikä heille tipahtanut taivaasta lahjana se mitä heillä oli. Ja että heiltä vietiin kaikki väkivallalla.
Tietysti kaikki pennittömät lusmut kannattaa sitä että menestyneet ryöstetään ja heille jaetaan osa siitä. Mutta ei siitä menestystä ole koskaan seurannut. Kun ryöstö on tehty, ketään ei enää kiinnosta tehdä kovasti töitä. Tietävät että kaikki ansiot viedään pois.
Piruuttani äänestän, jotta kaikkia muita v i t u t taa
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei saa pakottaa töihin. Kaikille sama kansalaispalkka
Ei tarvitse kuin vilkaista persuministerien ja kansanedustajien lausuntoja, ja tulee kiire lähteä niin kauas kuin mahdollista. Ja sehän on vasemmalle.
Koska olen accelerationisti politiikan suhteen. Haluan siis että systeemi romahtaa mahdollisimman nopeasti ja päästään rakentamaan elämää puhtaalta pöydältä. En tiedä mitään muuta niin yhteiskunnalle ja ihmisille tuhoisaa ideologiaa kuin vasemmistolaisuus joten tällä saavutamme kriisitilanteen mahdollisimman nopeasti.
Vastavoimaksi oikeistolaisuudelle. Jokin tasapaino täytyy säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen accelerationisti politiikan suhteen. Haluan siis että systeemi romahtaa mahdollisimman nopeasti ja päästään rakentamaan elämää puhtaalta pöydältä. En tiedä mitään muuta niin yhteiskunnalle ja ihmisille tuhoisaa ideologiaa kuin vasemmistolaisuus joten tällä saavutamme kriisitilanteen mahdollisimman nopeasti.
Niin persuja tarkoitit? Siihenhän ollaan menossa. Konkurssit lisääntyy, ja Suomi on menossa ojaan, kun on persut hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Piruuttani äänestän, jotta kaikkia muita v i t u t taa
Ei, kun persut tekee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Arvot ovat Neukkulasta.
Venäjä on oikeistolainen diktatuuri.
Vasemmisto on täysin päinvastaista oikeistolaisiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismin arvot ovat pohjimmiltaan kovat. Ja kun vasemmisto pääsee valtaan, seuraa velkaspiraali.
Vasemmistolaisuus:
- Johtaa yksipuoluejärjestelmään, eli vaihtoehtoja ei anneta
- Kieltää median vapauden, eli median täytyy vain toistella vallassa olevien lauseita
- Kieltää sananvapauden, eli tavallisten ihmistenkin täytyy vain toistella vallassa olevien mielipiteitä
- Johtaa köyhyyteen, koska vain kapitalismi on saanut aikaiseksi toimivan talouden
- Johtaa sikailevaan puolue-eliittiin, joka voi tehdä mitä vain, koska ei ole mediaa kritisoimassa heitä ja tavalliset kansalaisetkaan eivät saa sanoa mielipiteitään mistään
Jos nuorena ei äänestä vasemmistoa, ei ole sydäntä.
Jos vanhempana ei äänestä oikeistoa, ei ole järkeä.
Aika osuvaksi havaittu lausahdus. Molemmissa suuntauksissa on puolensa kunhan ei liian kauas ääripäihin mene.