Miten nopeasti rahat nykyään siirtyy pankista toiseen?
Tyyppi väittää maksaneensa mulle keskiviikkona eri pankista, ei näy vieläkään.
Kommentit (14)
SEPA-alueella vuorokaudessa, ts. EU + Sveitsi + Norja
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä pankista maksa.
Mikä pankki sitten on hitain? Mulla on S-pankki, en ole varma mistä hän siirsi, mutta eri pankista. Suomessa kuitenkin.
ap
Itsellä näkyy 1-2 tunnissa. Joskus nopeamminkin.
lähes realiaikaisesti, muuten sua kusetetaan, yritystileillä on joskus hidastuksia, muuten jos tilinumero on oikein käytännössä heti.
Vierailija kirjoitti:
lähes realiaikaisesti, muuten sua kusetetaan, yritystileillä on joskus hidastuksia, muuten jos tilinumero on oikein käytännössä heti.
Mitä hidastuksia? Miksi?
Hiton ärsyttävää. Miks pitää valehdella, kun se käy kuitenkin ilmi??
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pankki sitten on hitain? Mulla on S-pankki, en ole varma mistä hän siirsi, mutta eri pankista. Suomessa kuitenkin.
ap
S-Pankin ja Nordean välinen siirto menee saman päivän aikana. Toki iltapäivällä tai illalla tehty siirto voi mennä seuraavalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Nuo hidastukset ovat jo menneen talven lumia. Siirrossa on kuitenkin jonkinlainen viive, koska Suomen Pankki on osapuolena pankkiryhmien välisessä siirrossa takaamassa että osapuolilta löytyy katetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo hidastukset ovat jo menneen talven lumia. Siirrossa on kuitenkin jonkinlainen viive, koska Suomen Pankki on osapuolena pankkiryhmien välisessä siirrossa takaamassa että osapuolilta löytyy katetta.
Itse asiassa kaikki pankista toiseen maksut käyvät euroopassa mutkan. Saman päivän aikana raha siirtyy jos maksu on tehty ma-pe ennen klo 16. Muuten perillä seuraavana arkiaamuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
S-pankissa ainakin itselläni on kestänyt monta päivää, kun olen siirtänyt S-pankista toisen pankin tilille. Luulen, ettei S-pankki toimi 24/7 tai ainakaan rahaliikenne ei toimi, jos maksaa esim. klo 16.00 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiveet eivät S-pankissa ole menneen talven lumia, sillä vielä tämän vuoden tammikuussa kun siirsin rahaa toiselle pankkitilille viive oli kaksi ja puolipäivää.
Kyllä keskiviikkona siirretty raha pitäisi näkyä viimeistään torstaina.