Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olla muistamatta vanhempia isän-/äitienpäivänä? Siis ensimmäistä kertaa, miten teit sen?

Vierailija
02.03.2023 |

Eli kyllä luit oikein, tänä vuonna en haluaisi muistaa isääni.

Syitä on paljon mutta suurimpia ovat alkoholismi joka menee perheen edelle sekä henkinen vuosia jatkunut väkivalta kaikkia perheenjäseniä kohtaan. Hän on oikeastaan ollu vain se henkilö joka maksaa laskut muttei muuta isällistä ole tehnyt.

Aina olen velvollisuuden tunteesta muistanut isänpäivänä mutta nyt alkaa tuntumaan että riittää tämä teatteri.

Miten vanhempasi suhtautuivat kun jätit muistamatta? Miten sait selkärankaa tehdä niin? Meidän perheessä se on ollut aina tosi iso juttu, jotenkin varmistanut sen että kyllä kulissi on vielä pystyssä

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänpäivä on ensi syksynä ja sä mietit sitä nyt?

Vierailija
2/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan huomioi mitenkään. Tosi simppeliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä suurta vaivaa ole laittaa kortti tai jättää ovelle (tai kellarikomeroon) paketti / kassi /raha - ilmoittaa siitä viestillä. Ei ole pakko mennä käymään sisälle. Joku soittaa lyhyen puhelunkin. 

Vierailija
4/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kutsumasta sitä ihmistä isäksi kun olin 9v. Samoihin aikoihin lakkasin antamasta mitään isänpäivälahjoja tai -kortteja.

Se tuntui ihan luonnolliselta, enkä pohtinut asiaa sen erikoisemmin.

Miksi ihmeessä olet jatkanut tuota näin kauan?

Vierailija
5/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsepä olet suostunut jatkamaan.

Vierailija
6/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla ns. omena kauaksi puusta pudonnut.

Vierailija
7/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Jätä huomiotta!

Vierailija
8/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kutsumasta sitä ihmistä isäksi kun olin 9v. Samoihin aikoihin lakkasin antamasta mitään isänpäivälahjoja tai -kortteja.

Ap: kaksi muuta sisarustani pitävät sitä törkeänä ettei muistaisi vanhempia noina päivinä niin olen sitten vaan mennyt mukana. Ja jotenkin en ole halunnut katsella sitä uhriutumista ja huokailua, joten olen ajatellut että pääsee vähemmällä kun leikkii onnellista perhettä

Vierailija
9/15 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla ns. omena kauaksi puusta pudonnut.

Ap: haluaisitko avata enemmän?

Vierailija
10/15 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: kaksi muuta sisarustani pitävät sitä törkeänä ettei muistaisi vanhempia noina päivinä niin olen sitten vaan mennyt mukana. Ja jotenkin en ole halunnut katsella sitä uhriutumista ja huokailua, joten olen ajatellut että pääsee vähemmällä kun leikkii onnellista perhettä

Sitten sinun pitää varmaan päättää mikä sinulle on tärkeämpää, oma tahtosi vai muiden mielipiteet.

Vierailija
11/15 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät jo nyt yhteydenpidon.

Se siitä.

Vierailija
12/15 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde johonkin reissuun siksi viikonlopuksi.

Vierailija
13/15 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään ongelmaa kun raivokkaan riidan jälkeen pistin välit kokonaan poikki.

Vierailija
14/15 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta isänpäivän voisi vaikka lopettaa. Äitienpäivä saa olla koska naiset tuntuu tarvivan sellaista. En tiedä miksi mutta isänpäivä on aina tuntunut jotenkin niin keinotekoiselta. 

M

Vierailija
15/15 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta isänpäivän voisi vaikka lopettaa. Äitienpäivä saa olla koska naiset tuntuu tarvivan sellaista. En tiedä miksi mutta isänpäivä on aina tuntunut jotenkin niin keinotekoiselta. 

M

Johtuu sun omista kokemuksista.

Mun mielestä kumpikin voi olla.

En vaan millään tavalla muista narskuvanhempaa silloin kuten en muulloinkaan.