Nykyään moni maksamisen sijasta laittaa kännykän siihen lukulaitteelle, ovatko Kelan asiakkaita?
Onko tuo jokin Kelan abbi systeemi, että entisen ruokasetelin sijasta nykyään tuo hoidetaan kännykällä?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApplePay tai GooglePay, pankkikortti liitetty puhelimeen.
Itselleni on kyllä jäänyt aikalailla epäselväksi mikä etu on käyttää puhelinta, sen sijaan että vaan normaaliin tapaan vilauttaisi korttia. Kännykkähullu kansa varmaan harjaa hampaansakin kännykällä.
Ei tarvii roudaa sitä korttia. Lisäksi näät kokoajan sun korttiostot reaaliajassa suoraan siitä apista. Mutta boomereilla on vaikeaa teknologian kanssa, joten ymmärrän yskäsi.
No mulla ei ole ikinä puhelin kaupassa mukana mutta kortti on aina taskussa.
Helpompi roudata sitä korttia kun puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on kyllä jäänyt aikalailla epäselväksi mikä etu on käyttää puhelinta, sen sijaan että vaan normaaliin tapaan vilauttaisi korttia. Kännykkähullu kansa varmaan harjaa hampaansakin kännykällä.
'
Mä harjaan hampaani kännykkäsovelluksen avustuksella. Myös korvat putsaan korvakameraan yhdistetyn kännykän kuvan perusteella. Mitä ihmeellistä siinä on?
"Nyt täytyy lopettaa. Mul on vaan 3% akkua ja pitää mennä kassalle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Mä harjaan hampaani kännykkäsovelluksen avustuksella. Myös korvat putsaan korvakameraan yhdistetyn kännykän kuvan perusteella. Mitä ihmeellistä siinä on?
Ja mä nauran :D :D
Kiitos.
Applen puhelin maksaa 1400e ja apple watch älykello siihen päälle 900. Kellolla tai luurilla siis maksetaan. Ei ole ihan sossuasiakkaan yleisin maksutapa näillä hinnoilla siis.
Joo maksan mobile pay. Typerä ap!
Vierailija kirjoitti:
Mikä omena ja mitkä lasit? Miten liittyy maksamiseen?
Nuoriso!! Boomeri ei ole 40/50/60v ikäinen vaan aina YLI 70. Boomer ikäluokka on ns sodan jälkeinen suuri ikäluokka, 40-luvulla syntyneet.
T. 50v täti joka maksaa apple watchilla
Vierailija kirjoitti:
Nuoriso!! Boomeri ei ole 40/50/60v ikäinen vaan aina YLI 70. Boomer ikäluokka on ns sodan jälkeinen suuri ikäluokka, 40-luvulla syntyneet.
T. 50v täti joka maksaa apple watchilla
Joidenkin tulkintojen mukaan vielä vuonna 1964 syntyneet kuuluvat boomereihin, eli ensi vuonna 60 täyttävät.
Mulla on sovellus joka veloittaa maksun pankkitililtä.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat näitä nuoria, jotka osaavat käyttää nykytekniikkaa toisin kun vanhukset. Kannattaa vaan katsoa, että akkua riittää, eikä simahda juuri ennen kassaa.
Nuoria? Mä olen 52v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet nuoret ovat ottaneet maksusovellukset kännykkäänsä, niillä voi myös maksaa kaverille lainat tms, joita ei pankkikortilla voi maksaa. Itse olen pysynyt kortissa, mutta on toki tuo pankin sovellus kännykässä, jotta ei tarvitse tunnuslukulistoja tai -laitteita.
Oikeasti rikkaat käyttävät varmaan vaan käteistä, mihin niitä (luotollisia) kortteja silloin tarvitsee.
Miksi ihmeessä rikkaat käyttäisi vain käteistä. :D Luotollinen kortti ei tarkoita sitä, että ei olisi rahaa.
Juurikin näin. Mä en käytä koskaan käteistä, aina luotolla ja se kaikki maksetaan joka kuukausi pois, ei kuluja, ei korkoja. Miksikö? Saan lentopisteitä jokaisesta luottokorttiostosta ja niitä kertyy yhden lomareissun verran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Applen puhelin maksaa 1400e ja apple watch älykello siihen päälle 900. Kellolla tai luurilla siis maksetaan. Ei ole ihan sossuasiakkaan yleisin maksutapa näillä hinnoilla siis.
Häh? Minä maksan 149€ hintaisella xiaomilla. Tässäkin on NFC ominaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. AP on todella utelias kyylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa hammasharjoja jotka voi yhdistää kännykkään, sieltä voi sitten seurata pesun edistymistä
Hienosti pukeutunut porukka ei maksanut ollenkaan. Sekö on parempi systeemi hä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa hammasharjoja jotka voi yhdistää kännykkään, sieltä voi sitten seurata pesun edistymistä
Tohon en kyllä ole sortunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohon en kyllä ole sortunut.
Kalkkis!
Vierailija kirjoitti:
Joo maksan mobile pay. Typerä ap!
Typerä app!
Ne ovat näitä nuoria, jotka osaavat käyttää nykytekniikkaa toisin kun vanhukset. Kannattaa vaan katsoa, että akkua riittää, eikä simahda juuri ennen kassaa.