Teini on nykyään joka aamu lähes 30 minuuttia vessassa
Asutaan kolmiossa minä, mies ja poika ja suututtaa kun poika tukkii vessan puoleksi tunniksi. Olen kysynyt että mikä kestää niin poika on suuttunut siitä. Sanoo että eikö saa edes paskalla käydä. No tottakai saa, mutta se että yksi ulostaa joka aamu 30 minuuttia jumittaa kiitettävästi meidän kaikkien aamutoimet. En tiedä mitä tehdä kun tuntuu että puhuminen ei auta.
Kommentit (38)
Tuskin se käteen siellä vetää kun on oma huone. Veisin lääkäriin. Ei ole normaalia että ulostaminen kestää puoli tuntia.
Syökö mitään vihanneksia, vai elääkö pelkällä lihalla ja vehnäjauhoilla? Niillä saa ummetuksen aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Herää itse paskomaan aiemmin. Ei tarvitse odottaa ja hätyyttää. Kuka siinä voi paskoa kun joku huutaa oven takana että mulla on kiire, ala tulla.
Ei mulla ole vessaan asiaa, mutta aamupesut, hampaiden harjaaminen, meikkaaminen ja hiusten laittaminen pitää hoitaa. Miehellä on myös asioita hoidettavana. Ei se toimi niin että yksi jumittaa vessassa puoli tuntia. Minäkin väistän hetkeksi vessasta enkä jää sinne kökkimään hiusteni kanssa jos joku sanoo että pitää käydä vessassa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa asuntoon missä on 2 toilettia
Ei parin vuoden takia viitsi. Kohta asutaan taas kahdestaan miehen kanssa. Ja on tää asunto nytkin ihan sopiva: pojalla on oma huone ja meillä miehen kanssa oma. Yksi kylppäri on ainoa iso miinus.
Ap
Otatteko avaimen pois teiniltä kahden vuoden kuluttua ja kerrotte missä on ulko-ovi? Miten olisi sitten baja-maja parvekkeelle? Ja jos on pistorasia parvekkeella niin saisi lämmityksen ajastettua aamutoimien ajaksi ja sähkö tekisi kakasta multaa parvekkeen kukkalaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää itse paskomaan aiemmin. Ei tarvitse odottaa ja hätyyttää. Kuka siinä voi paskoa kun joku huutaa oven takana että mulla on kiire, ala tulla.
Ei mulla ole vessaan asiaa, mutta aamupesut, hampaiden harjaaminen, meikkaaminen ja hiusten laittaminen pitää hoitaa. Miehellä on myös asioita hoidettavana. Ei se toimi niin että yksi jumittaa vessassa puoli tuntia. Minäkin väistän hetkeksi vessasta enkä jää sinne kökkimään hiusteni kanssa jos joku sanoo että pitää käydä vessassa. Ap
Tukka ponnarille ja meikit voi jättää pois. Hampaat voi pestä vaikka keittiössä. Vessa on vessa, eikä mikään salonki.
Asun puolison kanssa, joka istuu 20 minuuttia tarpeellaan. Olemme sopineet, että hän etukäteen huhuilee mennessään vessaan niin käyn ajan suhteessa ottamassa eteiseen aamu rutiiniin tarvitsemani asiat, kuten hampaiden pesuun ja hiuksien laittoon tarvitsemani asiat.
Ehdin myös tarvittaessa käymään äkkiä itse vessassa, jos tarve. Auttaisiko ap:n perhettä tällainen järjestely?
Sano, että menee ilman puhelinta sinne vessaan. Jumittaa puhelin kädessä ja ei huomaa ajan kulua.
Voi sitten jatkaa luurin tuijotusta, kun on aamutoimet hoidettu. Ei ole vaikea keskustelu.
Aamukakka on tärkeää, mutta se tulee säännöllisemmin kun sen antaa rauhassa kehittyä. Ei vessaan kannata heti sängystä mennä, vaan pieni aamupuuhastelu auttaa suolta heräämään. Juoksulenkki ennen kakkaa tekee hyvää loppukiriharjoitusta.
Hampaat voi pestä keittiössä ja eteisessä meikata, mutta pissaaminen jo vaatii jonkun astian...hankala tilanne kyllä.
Kysy onko hänellä suolen kanssa ongelmia. Itsellä on suolistosairaus ja joutuu välillä istumaan pöntöllä kauan ja riippuen sairauden vaiheesta, joutuu käymään useita kertoja vessassa päivän aikana. Se ei ole kivaa.
Mulla on aina ollut hidas suoli. Varsinkin lapsena jätin usein kakkaamisen väliin, koska siitä hiillostettiin. Edelleen kestää jonkun aikaa, vaikka tuntisin, että pitää mennä ja menisin heti vessaan. Kestää hetkeen ennen kuin jotain tulee ulos ja sitten kun odottaa hetken vielä, tulee lisää. Kesken jos jättää, niin on inha olo monta tuntia. Tylsäähän se on, ikävä on aikoja, kun oli pinkka akuja vessassa, mutta ei sinne koskaan lukemaan huvikseen jääty, vaikka siitä usein huudettiin. Eikö se huuto ja valitus ainakaan auttanut asia.
Herätkää aikaisemmin kuin poika.Ja jos maha on kovalla,miettikää ruokavalioon kuituja lisää tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampaat pesuun keittiössä ja tukka & meikit missä tahansa missä peili.
VOI HERRAJESTAS MITÄ IDIOOTTIONGELMIA TAAS VAUVA-PALSTALLA!!! Muittenko pitää täällä kakarasi paskantamisongelmia ratkoa?
Voi ihan hyvin olla ummetus, muakin vaivannut lähes jatkuvasti yläasteikäisestä.