Ovatko nämä "prinsessahäät"?
Minun unelmahääni olisivat seuraavanlaiset:
- Maistraattivihkiminen, todistajina/vieraina kummankin puolelta ystäväpariskunta eli hääparin lisäksi 4 osallistujaa.
- Haluaisin pukeutua täyspitkään vuokrattuun iltapukuun, meikki ja kampaus ammattilaisella. Miehelle vuokrattu smokki tai frakki.
- Ennen vihkimistä ammattikuvaajan ottamat hääkuvat.
- Vihkimisen jälkeen seurue (yht 6 ihmistä) jatkaisivat hienoon ravintolaan, jossa kabinetissa tarjoiltaisiin etukäteen räätälöity kolmen ruokalajin (alkuruoka, pääruoka, jälkiruoka) illallinen ja tietenkin juomat. Tämä ja mahdollisesti sen jälkeiset drinkit luonnollisesti hääparin laskuun.
- Illallisen/juomien jälkeen hääpari vetäytyy hotellin sviittiin viettämään hääyötä. Aamulla hotelliaamiainen.
- Häämatka myöhemmin molempien loma-aikana jonnekin Euroopan kaupunkiin jossa kumpikaan ei ole aiemmin käynyt.
Tänään sain kuulla, että tämä on "prinsessahaaveilua". Omasta mielestäni ei todellakaan ole. Mitä sanoo AV-raati?
Kommentit (30)
tota, kannattaako nyt oikeasti mennä naimisiin, kun olette tästä kulujaosta näin eri mieltä. Mies kuulostaa vähän turhan pihiltä, siis siinä mielessä että vieraat maksavat itse ruokansa ja kuvaaja kaljapalkalla..Tää voi myöhemmässä liitossa eskaloitua lisää..Muuten yleisesti ei ole prinsessahäät vain semmoset aikuisten häät, panostetaan vähän paremmin tärkeään päivään.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehen asenne on noin halveksiva ja vähättelevä hääpäivää kohtaan, niin vaivautuuko hän muihinkaan juhlapäiviin? Vai onko hän vain saituri?
Tämäpä. Luulin, että olemme molemmat introvertteja, mutta näyttääkin siltä että puoliso onkin vain pihi.
-AP
Miksi mulle tuli aloituksesta mieleen se Ylen M/S Romantic -sarjan suomenkielinen hääpari?
"Kuvaajana kaveri kaljapalkalla", voi apua, siinä ainakin menee rahat ihan hukkaan.
Minä, minä, minun häät, minun unelmat, minun päivä, mutta kun lasku tulee, ollaan me.
Ei todellakaan prinsessa-asenne, vaan Meghanimainen!
Teille tuli yllättäen tulkintaero prinsessahäistä. Toivotteko lapsia? Oletteko keskustelleet, ovatko mietteenne lasten kasvatuksesta yhteneväiset? Tai avioehdosta?
Vierailija kirjoitti:
vihkimisen todistajat (...kyllä, _todistajat_ eikä _vieraat_) maksaisivat itse ruoka- ja juomakulunsa
Keitä nämä ovat, jos eivät aloituksessa mainitut kaksi ystäväpariskuntaa? Sinähän sanoit, että ravintolaan tulee vain kuusi ihmistä.
Miehesi on pihi ja ankea! 😃
Ammattivalokuvaaja on täysin eri asia kuin joku Teemu joka räpsii jotain kuvia. Muutenkin suunnitelma on hyvä ja pienimuotoinen mutta tyylikäs.