No millä te nyt pääsitte töihin, kun ei bussi kulkenut?
Kommentit (25)
Alkumatka junalla, siitä näpärästi metroon. Ei ylimääräistä kävelyä. Eilen lakkoketjussa mulle naureskeltiin räkä poskella, että onnea vaan työmatkalle, kun junat pursuaa porukkaa enkä tuu mahtumaan kyytiin. Jännästi vaan oli oikein hyvin tilaa ruuhka-aikoin matkustaa, en huomannut mitään eroa normaaliin. Taisi aika moni jäädä etätöihin tai saada jostain auton allensa. Bussejakin kulki kyllä paljon ainakin aamulla Espoossa, kun metroasemalla näyttötaulua vilkaisin. Vain pari vuoroa oli peruttu.
Autolla kuljen jos käyn konttorilla.
Kyllä tuo bussi ihan normisti kulki tänään kun ei kuulunut lakkoileviin linjoihin. Ihme tuuri kyllä sinänsä.
Mä kuljin työmatkan kävellen kuten muinakin päivinä.
Julkisilla tulisi ihan turhaa kiertämistä ja vartin työmatkaan menisi reilu tunti joten kuljen työmatkat joko omalla autolla tai fillarilla. Fillarilla pääsee niin paljon suorempaan mitä autolla ja varsinkin välttää monet liikennevalot, että matka-aika on melkein sama kulki kummalla vaan.
Kuinkas se siipien (käsien) räpyttely sivuilla ja lentokävely. Ei taida onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas se siipien (käsien) räpyttely sivuilla ja lentokävely. Ei taida onnistua.
Pitää vain laulaa samalla laulua "I believe I can fly", niin onnistuu...
Kävelin kun matkaa on alle 4 kilometriä. Kävelen kyllä aina muutenkin, tuleepahan edes tuo määrä liikuntaa päivittäin jos ei muuta jaksa.
Bussilla. Vuoroja oli vähemmän mutta en tarvinnut kuin yhden menosuuntaan ja toisen takas.
Autolla, niinkuin aina. 15 km ja syrjäseudulla. Joskus,kun oma auto on lakkoillut, olen mennyt pyörällä.
Ei lakot vaikuta ku ei ole julkista liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Alkumatka junalla, siitä näpärästi metroon. Ei ylimääräistä kävelyä. Eilen lakkoketjussa mulle naureskeltiin räkä poskella, että onnea vaan työmatkalle, kun junat pursuaa porukkaa enkä tuu mahtumaan kyytiin. Jännästi vaan oli oikein hyvin tilaa ruuhka-aikoin matkustaa, en huomannut mitään eroa normaaliin. Taisi aika moni jäädä etätöihin tai saada jostain auton allensa. Bussejakin kulki kyllä paljon ainakin aamulla Espoossa, kun metroasemalla näyttötaulua vilkaisin. Vain pari vuoroa oli peruttu.
Helsingissä bussit eivät kyllä kulkeneet, joten jouduin kävelemään.
Mun äitini heittää mut aamulla kouluun n. 5km päähän, kun hän itse on menossa töihin. Koukkaa mun kämpän kauttani. Opiskelen ammattikoulussa.
Koulupäivän jälkeen kävelen kotiin. Bussilla kuljen kouluun, mutta en juuri muualle. Kauppa ja apteekki ovat tässä lähelläni ja baareissa en jaksa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini heittää mut aamulla kouluun n. 5km päähän, kun hän itse on menossa töihin. Koukkaa mun kämpän kauttani. Opiskelen ammattikoulussa.
Koulupäivän jälkeen kävelen kotiin. Bussilla kuljen kouluun, mutta en juuri muualle. Kauppa ja apteekki ovat tässä lähelläni ja baareissa en jaksa käydä.
mun kämppäni kautta* (en osaa kirjoittaa väsyneenä)
8 km meni kivasti pyörällä. Keli oli aivan loistava pakkasta -1. Eikä liukasta. Jos tulee lakon aikana liukas sulloudun ajettaviin busseihin ja myöhästyn töistä joko puoli tuntia tai odotan työpaikalle pääsyä puolituntia ulkona. Voin tokkiinsa olla töissä pidempään jos myöhästyn.
Toisille tämä ei aiheuta vaivaa. Jos työmatkani olisi sama kuin 2 vuotta sitten eli tuplat ajaisin sen omalla autolla kuten silloin ajelin.
Ratikalla ja loput kävelin. Ei ole paha rasti.
Kävelen mutta kävelen tai pyöräilen aina
Panemian aikana hylkäsin hsln
Kuka enää käy töissä 2023.lol. itekki jo 10 vuotta ollu eläkkeellä. m39
Kuuden kilometrin kävely kylmässä aamussa että pääsin sellaisen bussin pysäkille, joka ei ole lakossa. Usean euron kalliimpi. Sitten vaihto toiseen (45 min odotus kylmässä). Töiden suhteen liian myöhään olin kohteessa. Stressiä kun kaikki kohteet myöhässä. Kotiin tullessa kävely taas usean kilometrin päähän ja vaihto odotuksineen sekä kotia kohti kotikunnassa 6 km kävely.
Ilman lakkoa pääsen yhdellä bussilla.
Paha mieli tästä ja etenkin pienten lasten äitien puolesta kun päiväkotiin kuljetus bussilla muutenkin rankkaa ja nyt monin verroin.
Lopettakaa lakko. Järjestäkää kuljettajille inhimilliset työolot.
Myin auton, kuten teki moni, että voisi olla ilmastoystävällinen...