Niin paha mieli kun nuoreni ei ymmärrä rahan päälle
Tein tyhmästi. Annoin nuorelleni säästönsä noin 8000 käyttöön kun 18 täytti. Nyt selvisi että puolet niistä on vihelletty taivaan tuuliin. Ostettu vaatteita, matkoja, baarireissuja ym
Nuori nyt työtön ja Kelan minimillä (asuu kanssani) saa alle 300 kk ja se menee myös "viemäristä alas". Ostaa kalliita vaatteita ja bilettää.
Rahankäyttöä on opetettu kaikki nämä 19 vuotta ja luulin että on siinä järkevä mutta olin saada paskahalvauksen kun vahingossa (onneksi) tilitiedot näin.
Kiistää kaiken ja leuhkii miten on hyvä käyttämään rahaa. Totuus kuitenkin että baari-iltaan menee yli 100 ja säöstöt sen kun hupenee
Olisi pian aika itsenäistyä ja tehdä hankintoja omaan kotiin. En haluaisi niitä maksaa jos ei hänellä ole mistä ottaa ! Toisaalta pelkään jotain pikavippikierrettä tai kavereilta pummaamista..
Nuori aloittaa kohta työt ja saa hyvää palkkaa mutta jotenkin aavistan ettei niistäkään mitään jemmaa jää tätä menoa.
Mikä avuksi ?
Arvaatte varmaan että itse olen erittäin tarkka rahasta ja pystyisin toki lastani tukemaan mutta en halua. Miten Siperia opettaisi oikeasti kun rahaa jostain kuitenkin aina saa ??
Itkettää ja hävettää että näin pieleen meni
Kommentit (43)
Siinähän sen rahan arvon oppii. Sen rahoja ne on joten päästä irti niistä.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän sen rahan arvon oppi
i. Sen rahoja ne on joten päästä irti niistä.
Tsemppiä ap! Meillä pojan vastaavan käytöksen taustalta paljastui puhjennut kaksisuuntainen mielialahäiriö. Maniavaiheessa raha suorastaan lensi käsistä, biletti ja käytti myös huumeita.
Nuorten biletykseen kuuluu nykyään monella myös huumeet. Hyvätuloisemmat nuoret vetävät kokaiinia nokkaan baarien vessoissa. Amfetamiini vastaavaa, mutta halvempaa.
Toivottavasti teillä ei ole taustalla huumeita
Itselleni oli suuri järkytys kun tilanne paljastui. Nyt pojalla on hoitokontakti ja sairaus hoidossa. Velkoja jäi useita tonneja.
Eikö lapsella sitten ollut kunnollisia vaatteita, harrastuksia ja menoja ennen kuin nyt, kun annoit rahaa? Ja mitä väliä, jos tiedossa on kunnollinen työ? Ei pohjalla eläminen ketään jalosta tai opeta säästäväiseksi. Päinvastoin.