Neuvoja parisuhdeasiaan kaipailen
Ongelmana on se, että kaipaisin paljon läheisempää suhdetta mieheeni. Hassusti sanottu mutta haluaisin että olisin miehelle se ykkönen jota ajateltaisiin ensin ja sitten vasta muita. Mutta mies on sen tyylinen että voi lähteä tuosta noin vaan yksinkin minne vaan muiden kanssa, että ei niin kapiaa että olisin mukana. Itse taas mieluiten menisin aina miehen kanssa. Toki yksinkin välillä käyn, mutta ne on sitten lyhempiä reissuja.
Eli miehelle siis tuntuu riittävän tämä ettei olla niin kovin läheisiä ja hän on vähän omaan kuoreensa käpertyvää tyyppiä. Mutta joudun koko ajan pettymään ja tuntemaan että mies pitää minua itsestään selvyytenä, jolle ei tarvi teioillaan rakkautta osoittaa. Sanoo kyllä että olen tärkeä ja kertoo rakastavansa mutta joskus toivoisi että se näkyisi myös hänen valinnoissaan ja teioissaan.
Kadehtien katson pariskuntia jotka tekee paljon kaikkea yhdessä ja käyvät aina yhdessä eri paikoissa ja mies osoittaa rakkauttaa monella tavalla. Jotenkin itsekin olisin rauhallisempi ja luottaisin että mies rakastaa oikeasti jos saisin kokea että olen se ykkönen.
Joskus asiasta marmatan mutta pelkään että jos olen liian takertuvainen ja " innokas" että se saa miehessä aikaan enemmänkin ahdistusta ja että hän haluaa vielä etäämmän suhteen. Haluaisin puhua asiat halki ja kertoa todelliset tunteeni mutten uskalla vaan yritän enemmänkin päinvastaisilla keinoilla olla vähän tavoittamattomampi ja etten olisi kovin takertuva.
Minkälaista teillä muilla on? Tuntuu kun seuraa muita että muilla on paljon läheisempää ja enemmän rakkautta ja halutaan tehdä yhdessä paljon eikä niin paljon kiavata omia juttuja(tottakai niitäkin pitää olla mutta joku kohtuus)
Ja hyviä neuvoja otetaan vastaan
Itse olen luonteeltani samankaltainen, parisuhde- ja rakkauskeskeinen ihminen. Miehesi taas itsenäisempi, ei kaipaa läheisyyttä.
Mitä asialle tehdä? On miehesi luonteesta kiinni, voitteko keskustella asiasta ja onko keskustelulla mitään merkitystä. Epäilen ettei auta, koska luonteensa mukaisesti myös toisen asemaan asettuminen voi olla heikkoa.
Mitä sitten sinä voit tehdä asialle? Oikeastaan kaksi asiaa mihin voit vaikuttaa: 1. Joko päätät tyytyä tilanteeseen tai 2. päätät ettet tyydy.
1. Päätät tyytyä: Opettele itsenäisemmäksi. Päätä strategia, jolla kestät sen ettet saa mieheltäsi ykköshuomiota. Tsemppaat itseäsi etäisemmäksi myös, pyrit hankkimaan itsellesi ns. " elämän" joka ei riipu miehestäsi. Tämä ei tarkoita rinnakkaissuhteita, vaan esim. mielekkäitä harrastuksia ja ilonaiheita ja ystäviä, joilla pidät elämäsi onnellisena ja miehesi on bonusiloa tähän jo valmiiksi hyvään elämämääsi
2. päätät että tämä ei riitä: Joko vaadit mieheltäsi käytöksen muutosta tai etsit suhteen, jossa molemmat ajattelevat samalla tavalla. Toista et voi muuttaa, mutta suhteelta voi odottaa vastavuoroisuutta. Joko miehesi kykenee/haluaa muuttaa tilannetta tai sitten ei. Teet johtopäätöksesi sen perusteella.
Tsemppiä!