Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksinaamainen työkaveri. Kokemuksia, vinkkejä selvitä?

Vierailija
28.02.2023 |

Työkaverini puhuu minusta pahaa selän takana ja arvostelee. Todellista syytä haukkumiselle ei ole. Sitä kuitenkin tapahtuu ja on jäänyt siitä kiinnikkin minulle ja muille työkavereille. Naaman edessä esittää ihanaa ihmistä. Todella ärsyttävää. Onko muilla kokemuksia samanlaisista työ"kavereista"? Miten kannattaisi toimia, kun samassa työpaikassa kuitenkin joudutaan olemaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa työyhteisössä tuo on normi. Parasta että unohdat ruusuiset kuvitelmat normaalista käytöksestä ja hyväksyt vain totuuden että kaikki puhuvat selän takana jatkuvasti ja rehellisiä työkavereita ei ole olemassakaan.

Vierailija
2/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että puhuu selän takana? Joku välissä juoruilee, mitkä ovat hänen motiivinsa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, vaikea aihe. Paras, kun alat ihan neutraaliksi kiusaajallesi.

Kirjaa kuitenkin ylös pvä.klonaika aina, kun saat epäasiallista kohtelua. Luottamusmieheen myös yhteys ota.

Meidän työpaikalla työsuojeluvaltuutettu on täysi..kädetön.

Itse nauhoitin MUISTINI TUEKSI KIUSAAJAN VEETUILUT. hän ei siis tiennyt mitään tästä. Kirjoitin sitten muistiin sanatarkasti hänen veetuilut.

Vierailija
4/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi välittää.

Vierailija
5/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat vain työasiat etkä muuta.

Tervehdit kohdatessa kuten käytöstavat on.

Vierailija
6/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta ja eniten harmittaa että kyseinen henkilö on minun palkkaamani. Työasiansa hoitaa ihan ok, ettei voi poiskaan potkia.

Tein sen ratkaisun, että siirryin toisiin tehtäviin ja hän saa tehdäkseen minun entisen hommani, josta tiedän että hän ei selviydy osaamisen, koulutuksen ja kokemuksen puutteen vuoksi.

Siinähän tuskailee sitten ;)

Onnekseni minulla on mahdollisuus valita työtehtäväni, hänellä ei.

N44

Vierailija
7/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että puhuu selän takana? Joku välissä juoruilee, mitkä ovat hänen motiivinsa?

Tätä kannattaa tosiaan miettiä, jos joku on kertonut sinulle tuosta juoruilusta, niin jokin motiivi silläkin tyypillä on kertoa. 

Muuten antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kuspäitä tyyppejä on yleensä jokaisella vähänkin isommalla työpaikalla. Keskity johonkin mukavaan asiaan. Paksunahkaisuus ja hermostumattomuus yleensä palkitaan pitkällä aikavälillä. 

Vierailija
8/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Tämä ihminen kuittailee myös kuulteni toimintatapojani ja valintojani töissä. Asiakkaat pitävät minusta ja saan päivittäin hyvää palautetta siitä. Hänelle samanlaista palautetta ei tule. Tämä on varmasti yksi syy hänen ikävään käytökseensä.

Vierailija
9/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tällainen työkaveri ja olemme ystäviä muutenkin. Hän yrittää myös kertoa, miten minusta puhutaan selkäni takana, mutta en usko sitä. En ole kuullut kenenkään muun kuin hänen ruotivan toisia.

Kun juttu käntyy taas niihin samoihin asioihin, sanon vain että minulle on ihan sama mitä minusta puhutaan, enkä itse tykkää puhua toisten asioista.

En osallistu, mutta hän jatkaa. Se on ikävää. Hän on myös hyvin usein utelias kyselemään, olenko kuullut hänestä puhuttavan. En ole juurikaan kuullut ja jos olisin, en kertoisi sitä hänelle. Miksi aiheuttaisin pahaa mieltä tai uutta turhaa spekulointia.

Vierailija
10/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Tämä ihminen kuittailee myös kuulteni toimintatapojani ja valintojani töissä. Asiakkaat pitävät minusta ja saan päivittäin hyvää palautetta siitä. Hänelle samanlaista palautetta ei tule. Tämä on varmasti yksi syy hänen ikävään käytökseensä.

Oletko missä töissä, kuulostaa aika tutulta, kuin entinen työkaverini.

Vierailija
11/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy suoraan miksi on mielin kielin naamatusten mutta puhuu paskaa selän takana ? Kerro että asiat hoidetaan suoraa asianomaisen kanssa jos on oikeaa sanottavaa ja nimenomaan ei toisten kuullen . Kehut voi kertoa julkisesti haukut kahden kesken .

Vierailija
12/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kysyinkin suoraan, miksi hän arvostelee ja haukkuu mua selkäni takana. Toinen työkaverini oli siis kertonut, että sitä tapahtuu jatkuvasti ja olinhan sen itsekin aistinut. Tämä haukkuja vaan sanoi, ettei osaa sanoa. Yritin kysellä, mitkä toimintatavoissani ovat hänen mielestään niin vääränlaisia, että niissä riittää arvosteltavaa, mutten ikinä saanut vastausta. Tuli olo, että haukkuu haukkumisen ilosta, eikä oikeasta syystä. Silti ärsyttää, vaikka yritänkin olla välittämättä.

Vierailija
13/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko missä töissä, kuulostaa aika tutulta, kuin entinen työkaverini.

On varmaan nyt meillä töissä.... 😕

Vierailija
14/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joitain sellaisia työkavereita ja olen päätynyt ottamaan heistä etäisyyttä kokonaan. En enää juttele heille asioitani ja välttelen niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
15/15 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen pikkupaskiainen joka teki samaa. Pomo kun sai tietää, siirsi tyypin toiseen päähän taloa ja kun ei paskanpuhuminen loppunut, siirrettiin toiseen taloon. Siellä ei kuunneltu yhtään sen jankutuksia.

Kerro esimiehelle.