Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 terveyteen liittyvää kysymystä...

Vierailija
22.11.2006 |

Mulla olis 2 vaivaa, osaiskohan kukaan auttaa?

Ensinnäkin kipua alavatsassa, oikealla puolella. Kipua tuntuu noin golf-pallon kokoisella alueella, mutta ei tunnu mitään pattia.

Olen juuri jättänyt pillerit vuosien käytön jälkeen pois koska ehkäisyntarvetta ei ole (sinkkuna taas). Viimeiset menkat alkoivat 31.10. joten odottelen niitä taas alkavaksi ens viikon tiistaista eteenpäin. Raskaana en voi olla. Voiko tällainen kipuilu olla vaan elimistön totuttelua olemaan ilman pillereitä? Milloin pitäisi mennä lääkäriin? Kipu tuntuu erityisesti kävellessä, jonkin verran seistessä, istuessa ei, ja on jatkunut selkeästi huomattavana nyt kolmatta päivää.

Toinen ongelma on aamuinen aivastelu. Melkein joka aamu, kun herään ja nousen ylös, aivastelen aivan tolkuttomasti, monta nessullista menee. Kuin olisi joku allergia, mutta testien mukaan mulla ei ainakaan aiemmin ole ollut. Tätä aivastelua on jatkunut tosi pitkään, en edes muista kuinka kauan, mutta pitempään kuin mulla on ollut kissoja (vuoden). Ne eivät saa tulla makuuhuoneeseeni, eikä kissa-allergia kuulosta näin ollen kovin todennäköiseltä, että oirehtisin juuri silloin kun EN ole niitten kanssa, vai mitä? Aivastelua on vain aamuisin, ei päivällä, ei illalla eikä yöllä. Jos taas olisi pölypunkkiallergiaa niin eikö oireilua olisi myöskin illalla ja yöllä? Nukun yleensä yöt ikkuna auki noin 9kk vuodesta, lämpimien peittojen alla villasukat jalassa, eikä kotona ole aamullakaan kylmä.

Suuret kiitokset jos joku vastaisi!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksen sain, että olen herkistynyt etenkin talvella huonepölylle. Vastauksena petivaatteiden tamppaus, tuuletus ja makuuhuoneen erityinen puhtaanapito.

Vierailija
2/4 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko kipu munasarjassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että sulla on munasarjoissa kystia. Mulla tulee kans silloin tällöin juuri oikealle vihlova kipu. Se tuntuu erityisesti kävellessä tai tärähtäessä. Olen mennyt kolme kertaa sen takia päivystykseen ja ainoa mitä on tutkittu, on umpisuoli, jota se ei ole ollut.

Alkuraskaudessa minulla oli taas tätä kipua ja menin taas tarkistuttamaan, että kaikki on hyvin. Gyne ultrasi ja munasarjoissa oli kysta. Niitä tulee ja menee. Kipu kestää muutamia päiviä. Kipu loppuu joko siihen, että kysta poksahtaa tai että se taas kutistuu. Näistä ei ole mitään haittaa, ellei ne ole hirmu isoja ja silloinkin ne haittaa vaan raskaaksi tuloa. Harvoin kystat kyllä on hirmu isoja.

Ja noi kystat tulee yleensä just silloin kun lopettaa pillereiden syönnin, eli sun tapauksessas kaikki merkit viittais kyllä kystaan.

Hoitona on vaan särkylääke jos on hirmu kipeä.

Vierailija
4/4 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä kyllä toimiva foorumi tämä av! Apua milloin mihinkin kysymällä saa, ennenkin olen sen huomannut. :-)

Kystoja mulla on todettu joskus vuosia sitten 1 munasarjoissa, ja se oli sittemmin kadonnut kun seuraavan kerran tutkittiin. Myös rinnassa on ollut ja se tutkittiin oikein kunnolla (ohutneulanäytteellä) ja onneksi on vaaraton.

Aivastelu voisi todellakin johtua huonepölystä... jota meillä on paljon -uups-. Pärskin aina tosi paljon ihan viikkosiivotessa, siksi juuri inhoan pölyjen pyyhkimistä enemmän kuin mitään, enkä enää tee viikottain perusteellista siivousta..

Kiitos vielä!

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän