Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammas katkesi/ irtosi ienrajasta, juuret jäi. Miten juuret poistetaan?

Vierailija
28.02.2023 |

Mulla katkesi tai hajos hammas ihan ienrajasta viime viikolla. Kyse ylähampaasta ja kun katson suuhun niin ei näy mitään hampaan reunoja yms eli katkesi täysin ienrajasta. Miten juuret saa poistettua, onko kenelläkään kokemuksia? Oli jo muutenkin puoliksi hajonnut hammas, nyt sit lähti koko kruunu pois. Leikataanko juuret pois ja kauanko siinä suunnilleen menee? Olen hammaslääkäri pelkoinen, siksi kyselen täällä.

Ei särkyä, viereiset hampaat vähän vihloo.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti ne otetaan pois, minulla on joskus kruunu hajonnot hampaan poiston yhteydessä, ovat jatkaneet normaalisti.

Vierailija
2/7 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jäänyt jotain, niin voi olla, että rakentavat uuden. Kiireesti hammaslääkäriin, jos tulehtuu, niin sitten enemmän syytä pelätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaivellaan sieltä pois, mutta älä huoli, saat kyllä hyvän puudutuksen. Mulla katkesi hammas viisaudenhampaan poiston yhteydessä ja juuri jäi sisään, jollain instrumentilla se sieltä kaivettiin. Tuntui vähän häijyltä, mutta ei sattunut yhtään.

Vierailija
4/7 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä lääkäriin, ettei mene viereisetkin hampaat. Tulee isompi ja pahempi remontti.

Vierailija
5/7 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kaivellaan sieltä pois, mutta älä huoli, saat kyllä hyvän puudutuksen. Mulla katkesi hammas viisaudenhampaan poiston yhteydessä ja juuri jäi sisään, jollain instrumentilla se sieltä kaivettiin. Tuntui vähän häijyltä, mutta ei sattunut yhtään.

Niin ja ottavat röntgenkuvat, jotta näkevät tarkasti missä juuret sijaitsee. Menisin kyllä heti lääkärin, ettei ala tulehtumaan.

Vierailija
6/7 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä se jämä porattiin osiin ja ne osat nyppästiin jollain pihdeillä pois. Poiston teki hammaskirurgi. Kuoppaan laittoi jotain vaahtoa (?) edesauttamaan parantumista ja päälle pari tikkiä. Hyvin parani eikä kipuja ollut poiston jälkeen kuin sen päivän (buranalla selvisi). Tikit suli itsestään pois.

Vierailija
7/7 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiitos, pitää soittaa ja varata aika vaikka jännittääkin todella paljon.

Ehkä saavat juuren/juuret nätisti pois :)

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan