14v on niin ujo että jättää sen takia osallistumatta kaikkeen
Harmittaa tytön puolesta. Jännittää niin kovasti kaikkia juttuja, joissa pitää olla koko päivä tai jopa yön yli, että edellisenä iltana tulee itkukohtaus, että ei halua mennä. On ollut pienestä asti samanlainen. Ei ole uskaltanut olla edes mummolassa yötä ja aluksi koulussa oleminenkin oli vaikeaa. Harmittaa nyt kun tyttö on kasvanut ja nyt saisi turvallisesti jo kokeilla siipiä ja ottaa vähän pesäeroa, käydä vaikka päivän laskettelureissulla koulun kanssa liikuntapäivänä, niin ei uskalla. Pelkään että jää pian ulkopuoliseksi kun kaverit tekee ja omani ei.
Mulla on pari vuotta vanhempi poika ja hänen kanssaan ei ole ollut koskaan tällaista ongelmaa. En tiedä mitä olen tytön kohdalla tehnyt väärin tai miten voisin häntä paremmin rohkaista. Nuoruus jää elämättä tuota menoa.
Kommentit (27)
Eikö se tee mitään ikinä? Aina vaan kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suutut varmasti mutta oot(ko) kasvattanut tytön ja pojan eri tavalla(?)
Ei penis saa ketään toimimaan eri tavalla vaan luonne. Voi tulla yllätyksenä mutta myös peniksillisillä on eroja luonteissaan. Toiset on menevämpiä ja toiset ujompia.
Eikö tuossa sanottukin kasvatuksesta ei sukuelimistä...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ole yhtä rohkeita sosiaalisissa tilanteissa tai edes nauti niistä, eikä se tarkoita että nuoruus jäisi sitten elämättä. Anna lapsen hakeutua uusiin tilanteisiin omaa tahtia, älä ainakaan painosta, mutta voithan ehdottaa jotain kivaa jolloin mielenkiinto voittaisi jännityksen.
Mä olin tommonen ja ihan kunnollinen ihminen miinusta tuli!
Et arvaa, ammatikseni valitsin ihmisläheisen työn, olin jopa loistava siinä!
Ainoa juttu, olen tosi eristäytynyt sosiaalisesti, nykyisinkin, en piittaa vierailuista enkä kyläilyistä.
Olen introvertti. Kyllä se ujous häipyy ajan kanssa joo, anna kypsyä omaan tahtiinsa! Jotkut vaan kypsyvät eri aikaan kuin muut.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeat ystävät jätä
Jos jatkuvasti jättäytyy pois kaikesta, niin ei ne loputtomiin jaksa.
Mitään apua tyttö ei tarvitse eikä varmasti haluakaan. Ihmiset ovat erilaisia.
Törkeää kysyä, oletko tehnyt jotain väärin. Ihan kuin lapsesi olisi jotenkin huono.
Mitä koet saavuttavasi tällä kommentilla?