Lue keskustelun säännöt.
Päiväkotiuran aloitusneuvoja!????
22.11.2006 |
Kuopus täyttää pian 3 vuotta ja äidin palattava töihin. Lapsi on melko ujo, mutta silti olen viemässä hänet päiväkotiin. Perhepäivähoitajaakin olen ajatellut, mutta monien mietintöjen kautta päätynyt päiväkotiin.
Nyt alkaa hirvittään että olenko tehny oikeen ratkasun?
Kuinka teidän " ujoilla/aroilla" ja " ei villeillä" lapsilla on päiväkodin aloitus mennyt?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olin 5 pvää mukana ja koko ajan lapsi oli pidempään hoidossa. Alkuun oli tosi arka, itkeskeli myös perään (2,5v.). Kuukauden jälkeen alkoi reipastua ja rohkaistua, omahoitajasta tuli tärkeä. Nyt puoli vuotta myöhemmin painaa muiden lasten kanssa niin, ettei arkuudesta ole juuri mitään jäljellä. Vilkuttaa nauraen ovelta ja ryntää leikkimään.
Mitä sitten vinkiksi niin suhtaudu itse myönteisesti päivähoitoon. Tsemppaa lasta, tämä on oikeasti hyvä juttu. Vaikka tuntuisi vaikealta, älä näytä sitä lapselle, sillä hän vaistoaa nopeasti jos olet epävarma. Kerro henkilökunnalle minkälainen lapsi on, mitä hänen kanssaan kannattaa huomioida. Ainakin meidän pk:ssa vaikka ryhmä on iso, on yllättävän hyvin huomioitu lasten persoona ja tavat.