Onko muilla tämmöistä alkuraskaudessa...?
Mulla on ollut nyt reilun viikon ajan maha ihan sekaisin. Rv 6 menossa nyt. Tuntuu kuin olisi kovat ilmavaivat ja pitäisi käydä kakalla koko ajan, mutta mitään ei oikein tule. Mahassa kiertää tosi usein ja sattuu. Tuntuu kuin koko ruuansulatuselimistö olisi ihan sekaisin!
En muista että esikoiselta olisi ollut tämmöisiä vatsanväänteitä. Kuvotusta, yökötystä ja heikotusta kyllä piisasi. Ja on niitä nytkin! Homeopaattisella Nux Vomicalla sain kuvotuksen kuriin, helpotti ihan huomattavasti. Mutta nämä muut vastanväänteet jatkuu edelleen. Tosi kiperiä tuntemuksia, ihan pitää kaksinkerroin olla kun tulee väänteet.
Onko kellään muulla vastaavaa vaivaa alkuraskaudessa? Onkohan tää ihan normaalia?
Kommentit (4)
vaivaa on minulla. Vatsa on kuin jalkapallo, täynnä ilmaa, murisee ja hurisee ja toimiikin useammin kuin ennen ja tämä alkoi samantien kun tajusin olevani raskaana. En minäkään muista aiemmista odotuksista tällaista juttua. No ehkä antaa periksi aikaa myöten. Jospa aineenvaihdunta olisi vilkastunut ja ei niin paljon lisäpainoa tiedossa, nim *toivossa on hyvä elää* :D
Ällötystä, öllötystä ja pahaa oloa riittää. Nyt viikkoja 6+3, joten onhan tuota kärsittävää vielä edessä... (aiemmilla kestänyt noin vkolle 16...) Siksi olisinkin kiinnostunut kuulemaan lisää tuosta homeopaattisesta ' ihmelääkkeestä' josta mainitsit! Voisitko kertoa enemmän?
-kaikki konstit sallittuja sodassa ällötystä vastaan :)
mammaXneljä:
Siksi olisinkin kiinnostunut kuulemaan lisää tuosta homeopaattisesta ' ihmelääkkeestä' josta mainitsit! Voisitko kertoa enemmän?
Heips, Kohtalotoveri! Mulla kans kesti edellisessä raskaudessa pahoinvointia rv 16 saakka. Nyt siis ihan kauhunsekaisin tuntein odotan että kestääkö sinne saakka nytkin ja miten pahana... :(
Nux Vomican bongasin Babyidean sivuilta (http://www.babyidea.fi/vinkkeja/pahoinvointi.html). Se on homeopaattinen lääke jota käytetään mm. raskauspahoinvointiin. Mutta menin kehumaan liian aikaisin! Se auttoi mulla kahtena ekana päivänä, kun otin sitä, mutta ei auta enää. Vie oksetuksen tunteen pois vain ehkä vartiksi ja sitten taas palaa, niin en ole nyt enää edes viitsinyt käyttää sitä. Nyt sitte seuraavaksi lipittelen inkiväärilimua ja toivon josko se inkivääri siinä auttais jotain :)
Mullakin oli ihan mahdottomat ilmavaivat alussa, ja maha toimi tosi huonosti. On ihan normaalia, joillakin hormonit vaikuttaa näin.
Käytin ilmavaivoihin apteekista ilman reseptiä saatavia Cuplatonia ja Minifomia, ne auttoi. (Lääke jotenkin pilkkoo suolessa olevia ilmakuplia, ja ne pääsevät imeytymään pois suolesta.) Suosittelen kokeilemaan!
mulla on iin epäsäännöllinen kierto, etten muutamaan kuukauteen ois kuukautisia osannu odotella. vatsavaivoista, huimauksesta, väsymyksestä ja pahoinvoinnista päättelin että on aika tehdä testi. olin rv 7 kun sen tein, ja oireita oli jatkunu 3 viikkoa, eli jälkikäteen laskettuna viikolta 4. luulin ensin flunssaksi...