Jos ostatte jogurttia litran purkin niin miten te saatte siististi kaikki
Kommentit (17)
Ihan sillä tavalla, että alan purkin pohjasta päin puristaen rullata purkkia tiukasti, niin kuin puristaisin ja rullaisin sinappituubia tms.
Kyllä sieltä silloin suurin piirtein kaikki tulee ulos.
Puukolla sahaan purkin puolesta poikki kun enää vähän pohjalla. Ei sotke.
Vierailija kirjoitti:
Tilkka maitoa tai mehua purkkiin, ravistus ja ääntä kohti!
Joo näin meillä tehdään
Vierailija kirjoitti:
Leikkelen ja kaavin. :D
Vetää purkin nurkista yläpään auki ja kaapii pitkävartisella lusikalla. Voi myös itse valmistaa tuohon tarkoitukseen sopivan työkalun, silloin se vasta helposti käy.
Kun sitä on enää pohjat jäljellä, lorautan sekaan appelsiinimehua. Ravistelua varovasti ja hyvänmakuinen juoma on valmis.
Mä leikkaan purkin terävällä vihannes/hedelmäveitsellä, niin se on aika siisti toimenpide. Sitten kaavin lusikalla tai joskus taikinanuolijalla loput sieltä.
En edes yritä, syön vain sen mitä suosiolla tulee ja tölkki roskiin.
Lopuksi leikkaan saksilla vajaasta puolivälistä poikki ja syön loput lusikalla. Jos purkki on ollut muutaman tunnin pystyasennossa jääkaapissa, niin sotkua tulee vain vähän tai ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä en osta litran tölkkejä.
On helpompi ostaa ja kuljettaa yhden litran tölkki jugurttia kuin hankkia monta pientä purkkia. Sen jugurtin voi annostella isoon mukiin ja halutessa lisätä vaikkapa vaniljajugurtin joukkoon banaaniviipaleita. Sen purkin lopussa olevan jugurtin saa puristettua ulos samalla tekniikalla kuin hammastahnatuubin lopun.
Vierailija kirjoitti:
Tilkka maitoa tai mehua purkkiin, ravistus ja ääntä kohti!
Ta daa, näin sait tehtyä smoothien murto-osahinnalla kaupan smoothieen verrattuna ja täysin ilman sähköisiä apuvälineitä. Itse olen tehnyt näin vuosikymmeniä, siis paljon aiemmin kuin smoothieista on yleensä puhuttukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä en osta litran tölkkejä.
Vähemmän sinne aina jää kuin viiteen kahden desin purkkiin
Leikkelen ja kaavin. :D