Kaukovalojen käyttö pimeällä.
Ärsyttää ihmiset jotka vaihtavat lyhyet valot päälle 2 kilometrin päässä, sitten räpsyttävät niitä valoja samantien kun en todellakaan vaihda niin aikaisin alueella jossa hirvimerkkejä parin kilometrin välein.
Kommentit (12)
Mä en ole kertaakaan ajanut tiellä, jossa hirvimerkkejä on parin kilsan välein.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole koskaan häikäissyt vastaantulevan auton oikein suunnatut kaukovalot, turhaa räpsyttelyä.
'
Ei minuakaan, pakkoko niitä valoja on suoraan tuijottaa. Enemmän häiritsee ajatus tielle mahdollisesti pimeästä pomppaavasta hirvi/peura/kauris/bambi-eläimestä.
Ukko40 kirjoitti:
Mä en ole kertaakaan ajanut tiellä, jossa hirvimerkkejä on parin kilsan välein.
Kyllä hirvi/bambi merkkejä on tuolla Varsinais-Suomessa aika tiuhaan. Mutta tämähän olikin avauksen pääpointti...
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole koskaan häikäissyt vastaantulevan auton oikein suunnatut kaukovalot, turhaa räpsyttelyä.
Minua on häikäissyt, enkä nähnyt mitään, muuta kuin valoa, kun tuli vastaan autoilija pitkät päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on häikäissyt, enkä nähnyt mitään, muuta kuin valoa, kun tuli vastaan autoilija pitkät päällä.
Rekka tai kuorma-auto?
Auto säätää valokeilaa automaattisesti - jos häikäisee niin katsokaa muualle.
Pitkät vaihdetaan pois kun valot leikkaavat vastaantulijan valojen kanssa
Vierailija kirjoitti:
'
Aivan.
Miten kertoisin sen näille räpsyttelijöille? Vaihdetaan lyhyille ja ajetaan puol minuuttia lyhyillä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten siihen väliin tuleekin pimeä kohta ennen kuin ne lähivalojen valokeilat kohtaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Ei minuakaan, pakkoko niitä valoja on suoraan tuijottaa. Enemmän häiritsee ajatus tielle mahdollisesti pimeästä pomppaavasta hirvi/peura/kauris/bambi-eläimestä.
En mä ainakaan suoraan tuijota, mutta häikäisee silti. Ihmisten silmät ovat erilaisia.
Kun vastaantulija ei vaihda lyhyille, niin minä vaihdan takaisin pitkille. Monta auto olen kohdannut pitkät päällä kummallakin.