Jos/kun asumistuen leikkaukset iskevät työssäkäyviin
pienituloisiin liian kovaa, mihin muuttavat? Siltojen alle? Saako eduskuntatalon rappusille majoittua?
Se on kyllä kylmä paikka, Kivinen ja tuulinen.
Kommentit (20)
Maksakoot ihan itse asumisensa niin kuin muutkin.
T. Pitkäaikaistyötön
Seattlen malli. Hökkelikylät bajamajoineen vaikka torille ja satamaan.
"Mikä niitä pienituloisia työssäkävijöitä vaivaa, miksei ne mene töihin"
Orpo (suomen medveedevi) poistaa kaikki tuet ja lopettaa työttömyyskorvaukset. Kaduille vaan kaikki ja vuorineuvoksille verohelpotukset. Sitten kelpaakin orpon vemputtaa pikkipiliään ek-setien sylissä.
Sittenhän kannattaa monien lopettaa työnteko. Saa asumistuen ja säästää työmatkakulut, työvaatteet ym.
Työnteosta pitää tehdä kannattavaa. Sitä se ei ole ollut ainakaan kymmeneen vuoteen. En käsitä ettei valtio voi puuttua palkkoihin. Palkat pitää saada ylös ettei kotiin jääminen oke koskaan parempi ratkaisu ja työstä pitää saada sen verran rahaa, että laskujen jälkeen on varaa johonkin.
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
Niin millä tuloilla sinä maksat itse elämisesi jos työtön olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
En saa asumistukea. Siitähän aloituksessa oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
Kyllä. Asumistuet, ja tuet muutenkin pitäisi mitoittaa niin että kaloreita saa ruoasta vain henkensä pitimiksi, mutta mitään ei voisi ostaa bonuksena. Esim. uudet vaatteet, meikit, taksikyydit, viinit, oluet sekä netti (3G, 4G, 5G, kuitu, kaapeli). Se olisi valinta elää noin, ilman loisimista muiden taskuilla. Sopii erinomaisesesti.
Eutanasia ollaan laillistamassa Suomessa. Sillä tavalla päästään nopeasti eroon kadulle häädetyistä hyödyttömistä köyhistä: "Kärsimyksesi päättyvät, kun otat tämän viimeisen askeleen - nimi vain tähän alle ja syanidikapseli suuhun. Sitä ennen asetu tuohon krematorioon ajavaan rekkaan."
Vierailija kirjoitti:
Seattlen malli. Hökkelikylät bajamajoineen vaikka torille ja satamaan.
Minusta esikuvaksi voitaisiin ottaa Brasilian favelat, ja niiden erinomaiset tilaratkaisut.
Haen kaikki mahdolliset tuet itselleni ja lapsilleni juuri nyt. Ehkä pärjättäisiin ilman vammaistuki ja kuntoutusrahoja, mutta en uskalla ottaa riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Pitkäaikaistyötön
En saa asumistukea. Siitähän aloituksessa oli kyse.
Ei vaan sinä käskit maksamaan asumisen itse vaikka elät muiden rahoilla. Pummi.
Pitäisi olla niin, että täyttä työpäivää tekevät ei saisi ollenkaan tukia.
Tämä painostaisi yrityksiä maksamaan palkkaa, jolla tulee toimeen.
Jos on täyttä päivää töissä, palkan kuuluu riittää.
Sellainen pieni asia jää huomioimatta että köyhät loiset eivät katoa vaikka tuet poistettaisiin. Se tapa miten ruoka ja eläminen kustannetaan muuttaa vain muotoaan eikä ehkä ole niin miellyttävää niille joilla sitä varallisuutta on. Siinä vaiheessa kun elämä käy raadolliseksi niin se käy kaikille ja näkyy yhteiskunnan kaikilla tasoilla.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pieni asia jää huomioimatta että köyhät loiset eivät katoa vaikka tuet poistettaisiin. Se tapa miten ruoka ja eläminen kustannetaan muuttaa vain muotoaan eikä ehkä ole niin miellyttävää niille joilla sitä varallisuutta on. Siinä vaiheessa kun elämä käy raadolliseksi niin se käy kaikille ja näkyy yhteiskunnan kaikilla tasoilla.
Tukien poisto ei johdakaan mihinkään hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin totta. Mutta kokoomuslaiset ovat ylimielistä väkeä eivätkä usko ennen kuin ikkunaruutu helähtää.
Olen löytänyt tilavan luolan missä minulla on teltta, luolan suun naamioin ettei muut löydä, trangialle teen ruuan, ja sähkön saan auton akusta minkä lataan aina välillä.
Viisaimpien, tai tyhmimpien, mielestä työllä ei tarvitse tulla toimeen. Samaan aikaan kuitenkin paheksutaan tukia, verojen suuruutta ja halua suurempaan palkkaan. Yhtälö, jossa ihminen eläisi palkallaan, jollon ei tarvitsisi maksaa tukia tälle ihmisille ja toisen ihmisen veroja rahoittaakseen ne tuet, on aivan pöyristyttävä näille joillekin.
Ehkä Helsingin kaupunki osoittaa jonkin alueen, jonne saa pystyttää omatekoisia pelti- ja puuhökkeleitä. Tosin ei taida Helsingissä enää paljon olla rakentamatonta maata.