Miten te yh:t olette ostaneet oman asunnon eron jälkeen?
Olen 47-vuotias kahden lapsen äiti, jolla on pitkästä avioliitosta ero edessä. Olen huolissani taloudestani. Olen ammatiltani opettaja ja tuloni verojen jälkeen ovat noin 2400 euroa. Omaa osuutta asuntoon minulla on noin 200 000 euroa ja mietin, että voinko saada pääkaupunkiseudulta kolmen makuuhuoneen asuntoa näin pienillä tuloilla ostettua.
Kommentit (46)
Hyvinhän sinulla on rahaa sijoittaa. Jos ei riitä, niin vuokraa.
Mietipä pienituloista, joka ehkä saa bruttona tuon paritonnia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta aloittaja kysyi pulmaansa apua eikä se ansaitse ikäviä kommentteja. Miksi naiset ovat heti susia toisilleen?
Mihin pulmaan? Jos tilillä on 200 000€ ja palkka yli 2 000€/kk, ei siinä mitään pulmaa ole. Pitää vain tajuta se, että mitään miljoonalukaalia ei voi hommata. Normaalin asunnon saa helposti noista lähtökohdista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri Helsingistä pääkaupunkiseudulta? Miksi et vain suosiolla muuta muualle niin tuolla summalla saa helposti ison omakotitalon ison pihan kera rauhalliselta seudulta.
Osa meistä käy töistä, siksi.
Ai töitä on vain Helsingissä. Mikä vitsi. Sähän et töissä käy. Samoin ap, pitäisi ostaa uusi iso asunto ilman lainaa Helsingistä - opettajan palkalla... Tämäkin joku hullujen ketju.
Ymmärrän hyvin sen että ei lähemmäs 50-vuotiaana haluaisi enää ottaa lainaa kun on siitä kerran jo eroon päässyt. Itsekin olen tässä pohtinut vaihtaisinko uudempaan ja parempaan mutta en kerta kaikkiaan enää haluaisi ottaa lainaa. Velattomuus on vaan niin kivaa.
Voithan sä mennä toistaiseksi vuokralle, ei kai sitä asuntoa ole pakko heti ostaa. Katsele rauhassa.
Missä päin helsinkiä työpaikka (onko toimipiste vaihdettavissa?), jos vaikka Pohjois-Helsingissä, niin siellä vielä kohtuullinen hintataso, eikä tule pitkä työmatka vantaan puoleltakaan ja sieltä saa jo hyvän ja tilavan asunnon tuolla 200 tonnilla.
Minusta aloittaja kysyi pulmaansa apua eikä se ansaitse ikäviä kommentteja. Miksi naiset ovat heti susia toisilleen?