Miten paljon te muut yh-vanhemmat tienaatte?
Minulla on yksi lapsi
Palkka 2700€
Elatusapu 300€
Asumistuki 200€
Lapsilisä 160€
3360€ yhteensä miinus verot
Kommentit (36)
Netto 1300 ulosoton jälkeen, lapsilisä 162, ei asumistukea eikä elatusapua (vuoroviikot). Toimeentulotukea lisäksi tarpeen mukaan. Säästäen pärjään.
Kahden lapsen yh.
Keikkatyö, keskimäärin brutto 4500e/kk. Elarit 550e, lapsilisät 326e.
Ja omakotitalo velaton sekä auto maksettu.
Hyvin tullaan toimeen, reissataan ja säästänkin.
Noin 4200e/kk, kun lasken nuo kaikki yhteen. Peruselämään riittää ilman laskemista, mutta ihan turha haaveilla esim. uudesta autosta. Lapsia on neljä.
Suunnilleen saman kuin ap. Kaksi lasta. Ihan ok normaalisti pärjätään, kun ei tule mitään isompia yllätyksiä.
Elarit 860e
Lapsilisät 336e
Palkka 2400e (netto)
Firmatulot 1000e (netto minimi)
4596e/kk omaan ja kahden teinin elatukseen.
Silloin kun olin yh niin aika tiukkaa se oli. Asumistukea en saanut, elatusapu oli minimi ja yh-korotus lapsilisään oli 10 euroa.
Oletko itse yksinhuoltaja? Vastaan sinulle :Mitä se sinulle kuuluu mitä ihmiset tienaa? Minua ei ainakaan kiinosta asia!Terv. nainen ,jolla ei lapsia taloudessa.
Palkka keskimäärin 3500 netto
Lisäksi lapsilisät 330 ja
Elatustuki 370
4200 nettotulot yhteensä. Lainat on maksettu. Pärjään taloudellisesti. Henkistä tukea joskus kaipaisin. Varsinkin teinipoikani kasvattaminen on joskus todella haastavaa.
Palkka(netto): 2100
Elari: 250
Lapsilisä: 150
Asumistuki: 300
Yksi lapsi
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse yksinhuoltaja? Vastaan sinulle :Mitä se sinulle kuuluu mitä ihmiset tienaa? Minua ei ainakaan kiinosta asia!Terv. nainen ,jolla ei lapsia taloudessa.
Mutta tulit kuitenkin katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä ihan mielenkiintoinen ketju kun usein tällä palstalla kuvitellaan että kaikki sinkkuäidit on jossain leipäjonossa. Monella menee taloudellisesti todellisuudessa ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien kelamassit ja elatusavut on tienestejä.
No eiköhän se ole ihan ansaittua kun ottaa huomioon, että taloutta pitää pystyssä yksi aikuinen.
Ja kyllä sinäkin olet hyvinvointivaltion tuista päässyt nauttimaan: opintotuki, asumistuki, ilmainen terveydenhuolto, koulutus jne.
Tienesti se ei kuitenkaan ole. Se on tukiraha. Ihan turha yrittää selittää muuta.
Mikä sun ongelma oikein on? Oletko oikeasti kateellinen ihmiselle, jonka toinen ihminen - yleensö mies - on jättänyt yksin kantanaan vastuuta?
Miksi pitää lyödä lyötyä?
Sitäpaitsi aloittaja ei saa mitään muuta kuin 200€ tukirahat. Lapsilisän saa kaikki muutkin, ja elatusapu ei ole mitään tukirahaa, vaan isän (ainoa) tapa huoltaa lastansa. Outo logiikka, että isän panosta pidetään tukena!
Pidetään tienestit ja tuet erillään, etkö kehtaa myöntää saamiasi tukia?
4600e/kk miinus verot. Kahden lapsen (totaali)yksinhuoltaja. Pärjätään oikein hyvin, on harrastukset, hyvä asunto ja vuosittain useampikin reissu. Harmittaa joskus, kun kaikista yksinhuoltajista puhutaan yhteiskunnan tuilla kituuttavina huono-osaisina. Ei kaikkea saada, muttei ole tarviskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt haluis olla yksinhuoltaja ja yhteiskunnan tukiriippuvainen?
Ehkä joku voimaantunut palstamamma korkeintaan.
Mä en kutsuisi sitä lapsilisän yh-korotusta yhteiskunnan tukiriipunnaksi.
Mitä tänne noita luettelette... Höpperöt.