Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisikymppinen, kehtaisitko pyytää jotakuta hakemaan itsellesi alkoholia Alkosta jos sulla ei oo papereita?

Vierailija
26.02.2023 |

Lupasin tehdä risoton ystävän juhliin mutta huomasin vasta että ohjeessa pyydetään käyttämään valkoviiniä. Mulla ei ole papereita! Olen kohta jo 50, mutta näytän yhä niin nuorelta että esim. toissa vuonna kysyttiin paperit kun ostin sytkärin hautausmaareissulla Tokmannilta. En ole nyt pariin vuoteen tarvinnut papereita ja passi mennyt vanhaksi.

Pyytäisinkö jonkun hakemaan vai jättäisinkö viinin pois? Vai menisinkö itse ja ottaisin mukaan vanhentuneen passin? Ajokorttia ei ole.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta alkoholitonta viiniä.

Vierailija
2/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhentunut passi kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen, jos henkilö on kuvasta tunnistettavissa. Olen monet kerrat mm. äänestänyt ja noutanut paketteja vanhalla passilla. Alkossa ongelmaa ei ole, koska näytän ikäiseltäni (57).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellainen sepustus

Vierailija
4/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa ostin kaljaa samalta myyjältä noin 50 v nainen monta kertaa eikä se kysyny papereita. Sitten kerran se kysyi eikä minulla ollut henkkareita mukana enkä saanut kaljaa ostettua. En mitenkään näytä alle 35 vuotiaalta edes vaan olen 47 vuotias. Menin sitten ovesta ulos ja prisman toisesta päästä toisesta ovesta sisään ja menin hakee kaljaa ja menin nuoren naisen kassalle. Sain ostettua olutta.

Vierailija
5/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas? Ja miksi 5-kymppinen mitään papereita tarvisisi? Vai luuletko yhä näyttäväsi alle kakskymppiseltä? Aika hauska päiväuni.

Vierailija
6/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse papereita. Olen N 52 vee, sokea Reettakin näkee etten ole alaikäinen, kuten näkee myös ettet sinä ole alaikäinen.

Vierailija
7/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhentuneella passilla ei voi matkustaa, mutta luulisi sillä pystyvän osoittamaan että on riittävän vanha ostaman alkoholia.

Vierailija
8/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsooko myyjät niin tarkkaan, että onko se passi enää voimassa. 

Vierailija
9/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhentuneella passilla ei voi matkustaa, mutta luulisi sillä pystyvän osoittamaan että on riittävän vanha ostaman alkoholia.

Itse oon kyl todistanut kassalla ettei myyty kun passi oli vanhentunut.

Vierailija
10/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas? Ja miksi 5-kymppinen mitään papereita tarvisisi? Vai luuletko yhä näyttäväsi alle kakskymppiseltä? Aika hauska päiväuni.

kaupoissa taitaa rajana olla kolmekymmentä. kun viisikymppinen näyttää nuorekkaalta kolmikymppiseltä, niin pitää varautua näyttämään papereita.

Vierailija
11/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaupoissa taitaa rajana olla kolmekymmentä. kun viisikymppinen näyttää nuorekkaalta kolmikymppiseltä, niin pitää varautua näyttämään papereita.

Siis luuleeko joku viisikymppinen oikeasti että näyttää kolmekymppiseltä? : D

Myötähäpeä🤭

T. Se N 52 vee

Vierailija
12/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkossa täytyy näyttää yli  18 vuotiaalta jos ostaa viiniä

Vierailija
13/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Alkot nykyään sunnuntaisin auki?

Vierailija
14/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostit sytkärin hautausmaareissulla Tokmannilta??? Kerrotkos vähän tarkemmin tästä reissusta?

Vierailija
15/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin voi käydä, jos pukeutuu farmarihousuihin ja pusakkaan.

Vierailija
16/16 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoviiniä risottoon? No just!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän