Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhat kaverit ottaa yhteyttä

Vierailija
26.02.2023 |

Oletteko muut huomanneet ilmiötä, että vanat kaverit alkaa ottaa yhteyttä, kun heidän lapsensa ovat tulleet teini-ikään?

Mulle on tullut noin 5 tällaista yhteydenottoa vuoden sisään, välissä ollut yli kymmenen vuotta ilman sen suurempaa yhteydenpitoa.

Olen sitten ihan mielelläni sopinut tapaamisia heidän kanssaan ja yhden kanssa ystävyys on elpynyt. Muiden kanssa on tuntunut, ettei oikein ole enää mitään yhteistä... joko ovat vain kertoneet mulle lapsistaan (joita en tunne) tai halunneet muistella loputtomiin entisiä aikoja. Tai yrittäneet saada mua mukaan baareihin ja keikoille, mikä nyt ei oo vuosiin enää itseä kiinnostanut.

Joku nostalgiapuuskako se keski-ikäisiin iskee?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee ekana mieleen lasten olevan nyt sen verran isoja, että aikaa riittäisi lopulta muuhunkin mutta yhteydet kavereihin on kadonneet ruuhkavuosien alle.

Näinhän se varmaan on. Mutta jännä kun eivät hae uusia ystäviä, vaan haluavat palata entisiin. Ap

Ilmeisesti he pitivät sinua parempana ystävänä kuin sinä heitä Uusia ystäviä ei aikuisena ole niin helppo hankkia.

No mä pidän hyvinä ystävinä niitä, jotka aina pysyivät elämässäni. Ap

Yrititkö sinä pitää yhteyttä heihin? Elämäntilanteet muuttuvat ja välillä voi olla taukoja ja sitten ystävyys taas jatkuu. 

Niin ja vielä jos jatkan, niin 10-15 vuodessa mulla ainakin on elämäntilanteet muuttuneet moneen kertaan. Ja kun ne muutokset on olleet erilaisia kuin näillä entisillä ystävillä, niin hirveän vaikea enää löytää sitä yhteyttä uudelleen. Mikä tietysti on ihan ok, mut parin kohdalla oon jäänyt ihmettelemään, etteivät sitä huomaa. Ap

Mitä tarkoittaa, etteivät sitä huomaa?

No esim. yhden kanssa matkustettiin nuorina paljon. Mä jatkoin sitä pidempään ja nyt olen tilanteessa, jossa mieluummin vietän lomat mökillä ja silloin kun matkustan, teen sen mieluiten yksin tai parin sellaisen kaverin kanssa, joiden kanssa olen reissannut pitkään ja joiden kanssa matkustustyylit synkkaa.

Olen yrittänyt kertoa, että ei mulla nyt ole se tilanne, että vihdoinkin mulla taas on aikaa matkustaa. Eikä hirveää paloa mennä minnekään. Enempi nautin leppoisasta arjestani. Ja jos jossain käyn ja jaan kuvia somessa, kirjoittelee alle, miksi en pyytänyt häntäkin ja ensi kerralla ilmoita, niin hänkin lähtee mukaan. Ap

Vierailija
42/43 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat jotenkin negatiivisena asiana, jos vanha kaveri ottaa yhteyttä? Jos sinua ei kiinnosta enää kaveruus, niin sitten ei kiinnosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otat jotenkin negatiivisena asiana, jos vanha kaveri ottaa yhteyttä? Jos sinua ei kiinnosta enää kaveruus, niin sitten ei kiinnosta. 

En mä mielestäni sitä yhteydenottoa pidä, mutta sitten sitä, jos ei tajuta, ettei se vanha ystävyys enää elvykään. Tai ei nähdä, että toisen elämä on mennyt eri suuntaan eikä se ystävyys voi jatkua siitä, mihin jäi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi