Vanhat kaverit ottaa yhteyttä
Oletteko muut huomanneet ilmiötä, että vanat kaverit alkaa ottaa yhteyttä, kun heidän lapsensa ovat tulleet teini-ikään?
Mulle on tullut noin 5 tällaista yhteydenottoa vuoden sisään, välissä ollut yli kymmenen vuotta ilman sen suurempaa yhteydenpitoa.
Olen sitten ihan mielelläni sopinut tapaamisia heidän kanssaan ja yhden kanssa ystävyys on elpynyt. Muiden kanssa on tuntunut, ettei oikein ole enää mitään yhteistä... joko ovat vain kertoneet mulle lapsistaan (joita en tunne) tai halunneet muistella loputtomiin entisiä aikoja. Tai yrittäneet saada mua mukaan baareihin ja keikoille, mikä nyt ei oo vuosiin enää itseä kiinnostanut.
Joku nostalgiapuuskako se keski-ikäisiin iskee?
Kommentit (43)
No ruuhkavuodet ovat ohi ja on taas aikaa enemmän tavata kavereita.
Tulee ekana mieleen lasten olevan nyt sen verran isoja, että aikaa riittäisi lopulta muuhunkin mutta yhteydet kavereihin on kadonneet ruuhkavuosien alle.
Mun kaveri oli hyvin kiireinen lastensa kanssa. Kuskasi heitä harrastuksiin ja tavattiinkin heidän harrastusten merkeissä tyyliin, että lähdin katsomaan jotain jalkapallo-ottelua vaikka itse ottelu ei kiinnostanut yhtään, mutta siinä oli aikaa jutella kaverin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En vastaa mihinkään yhteydenottoihin, on jo uudet kuviot. 🙂😊
Mullakin kyllä, mut olen ajatellut, että voihan sitä nopsaan tavata ja katsoa miten synkkaa. Jotkut kyllä ehdottaneet, että matkustaisin 200km matkan heille kylään. 😲Minkä kyllä matkustan vain hyvän ystävän luo ja osan heistä luo ennen matkustustinkin, mutta jännä, että jotkutbajattelevat, että vielä vuosien yhteydenpitotauon jälkeen palattaisiin siihen.
Kuulostaa ihan normaalilta, että ruuhkavuodet ovat nyt ohi ja tajuavat, että muutakin elämää on kuin lapset.
Ei ne voi ottaa yhteyttä, kun olen blokannut ne kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne voi ottaa yhteyttä, kun olen blokannut ne kaikki.
Miksi? Riitaannuitteko?
pääsisköhän nyt sitten vielä ruikkimaan
Vierailija kirjoitti:
Tulee ekana mieleen lasten olevan nyt sen verran isoja, että aikaa riittäisi lopulta muuhunkin mutta yhteydet kavereihin on kadonneet ruuhkavuosien alle.
Näinhän se varmaan on. Mutta jännä kun eivät hae uusia ystäviä, vaan haluavat palata entisiin. Ap
Heillä on viimeinkin aikaa myös itselleen ja omille kavereilleen. Itse elän juuri sitä vaihetta, kun lapset ovat vielä liian pieniä menemään itsekseen mihinkään tai edes olemaan yksin kotona. Kyse ei ole siitä, ettei vanhat kaverisuhteet kiinnostaisi vaan siitä, että aikaa ei ole. (Pienempien) lasten kanssa on moni myös enemmän tai vähemmän univelkainen ja ehkä uupunutkin. Haluja olisi omia kavereita nähdä, muttei ajan lisäksi energiaa.
Toki harvemmin se ystävyyssuhde jatkuu siitä, mihin jäi siinä mielessä, että tämä vanha kaverikin on kasvanut ja elämä muuttunut hänelläkin eikä välttämättä nuoruuden biletykset niin kiinnosta. Riippuen siitä, minkä ikäisenä toinen on tullut äidiksi voi olla myös, että hän kokee biletysvuosien jääneen itsellään ns. kesken ja nyt tahtoo sitten jatkaa niitä. Mutta yhteydenotto vuosien takaa kertoo yleensä ihan vaan siitä, että viimeinkin on taas aikaa ja energiaa itsellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se varmaan on. Mutta jännä kun eivät hae uusia ystäviä, vaan haluavat palata entisiin. Ap
Miksi heidän pitäisi uusia ystäviä hakea, jos on vanhojakin kavereita joiden kanssa on tullut hyvin juttuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei niitä niin vain "haeta" tai saada, oisin muuten hakenut jo ajat sitten
Onneksi itsellä kaverit eivät kadonneet mihinkään lapsi-ihmemaahan, vaan yhteys säilyi senkin elämänvaiheen läpi. En lämmittelisi mitään kadonneita yhteyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jännää siinä on? Uusiin ihmisiin tutustuminen on todella hankalaa aikuisena ja vanhat kaverit kuitenkin on hyviksi koettu.
eri
Eivät voi käyttää enää lapsia seuraksi koska lapset alkavat olla niin vanhoja että pääsevät "jo" itse valitsemaan seuransa.
Mun mielestä tuo on ymmärrettävä tilanne. Sen sijaan ärsyttää suunnattomasti miespuoliset vanhat tutut, jotka yhtäkkiä ottavat vuosien jälkeen yhteyttä. Ovat lähes poikkeuksetta eronneet vähän aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heidän pitäisi uusia ystäviä hakea, jos on vanhojakin kavereita joiden kanssa on tullut hyvin juttuun?
No kun aika menee eteenpäin ja ihmiset muuttuu, niin ei välttämättä enää synkkaa. Itsellä ainakin osa ystävyyksistä ei oo koiskasn ollutkasdn tauolla ja uusia myös syntynyt, ei oo sellaista kaipuuta entiseen. Ap
Mulla on nyt tuo vaihe että lapset ovat isompia ja olisi enemmän aikaa ja energiaa muullekin elämälle. En kuitenkaan kehtaa ottaa yhteyttä vanhoihin kavereihin, tuskin heitä kiinnostaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jännää siinä on? Uusiin ihmisiin tutustuminen on todella hankalaa aikuisena ja vanhat kaverit kuitenkin on hyviksi koettu.
eri
Kyllä mä olen tutustunut. Ap
En vastaa mihinkään yhteydenottoihin, on jo uudet kuviot. 🙂😊