Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi naapuri luulee että olen lapsirakas?

Vierailija
26.02.2023 |

Naapuri möi omakotitalonsa lapsiperheelle, johon syntyi kolmas lapsi viime kesänä.
Edelliset naapurit rakensivat talon ja asuivat siinä 30 vuotta ja saivat sinä aikana kaksi lasta. Totta kai olin itse silloin nuorempi ja olin kiinnostunut heidän kasvavista lapsistaan, jotka olivat vain vähän nuorempia kuin omani. Usein pidin lapsia kesällä sylissä, kun olivat vauvoja ja vastaavaa.
.
Ilmeisesti naapuri sai talonsa kaupaksi suorasukaisin vihjauksin siitä, että naapurissa on eläkkeellä oleva rouva joka hoitaa mielellään lapsia? Alle kouluikäisiä on yritetty innokkaasti tutustuttaa "naapurin tätiin". Varmaan heille olisikin avuksi, jos ottaisin joskus vanhemmat lapset hoitooni että vanhemmat saavat keskittyä vain vauvaan? Mahdollissesti myös vauva on tarjolla hoitoon, mutta ei ehkä ihan vielä. Vauvasta on myös puhuttu minulle paljon ja poistettu verhoja vaunun kopasta, että saisin kurkistella sydämeni kylyydestä.
.
Valitan. Minun lapsirakkausaikani meni ohi kun sain omat lapseni jaloilleen ja pois kotoa. Lapsenlapsia ei ole eikä muiden pikkulapset kiinnosta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varoa, koska jos kerran hoitaa lapsia on paljon vaikeampi kieltäytyä myöhemmin.

Itse olin työttömänä 1990-luvun laman aikana ja naapurissa asunut opettaja kuvitteli, että heidän ekaluokkalaisensa voi tulla meille hoitoon iltapäiviksi kun menee kouluun. Nainen kertoi olevansa usein kotona jo ennen neljää, "niin että Aaro ei olisi teillä välttämättä kuin kolme tai neljä tuntia iltapäivisin". Rahasta ei tietenkään ollut puhetta... mutta ennen muuta hän ei ollenkaan käsittänyt, että hain koko ajan töitä ja minulla myös oli monen päivän työkeikkoja aina välillä.

Vierailija
2/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että naapurissa asuvien miesten ei oleteta hoitavan mielellään naapureiden lapsia. Miksiköhän? Mikä olisi somempi hoitamaan naapurin leikki-ikäisiä kuin virkeä vaari, joka jaksaa tehdä lumilinnoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala valittamaan naapurillesi kuluneista nivelistäsi, kuinka niitä kolottaa. Mainitse, että lasten kanssa touhuaminen olisi kivaa, mutta nämä kulumat siitä kovin kipeytyvät. Ettei edes vauvan pitäminen sylissä onnistu enää.

Vierailija
4/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran  kun mukuloiita tuodaan vähemmän hienovaraisesti taas tyrkylle, voit todeta että on kyllä hienoa että omat lapset ovat jo aikuisia eikä tarvitse ottaa enää mitään vastuuta kenenkään muun tekemisistä ja touhuista, saa välittää vain itsestään. Eivät taatusti sn jälkeen kauppaa lapsiaan hoitoon noin vastuuttomalle tädille.

Vierailija
5/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi on sanoa että lastenhoito ei oo sun juttu

Sano vaikka että Et hoida jos tulee lasten lapsia

Vierailija
6/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei fossiili, nyt laitat ne rajat!!

Vierailija
7/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, että naapurissa asuvien miesten ei oleteta hoitavan mielellään naapureiden lapsia. Miksiköhän? Mikä olisi somempi hoitamaan naapurin leikki-ikäisiä kuin virkeä vaari, joka jaksaa tehdä lumilinnoja?

On se kumma, kun yleensä odotetaan naapureiden hoitavan mielellään naapureiden lapsia. Ymmärrän omien kanssa samanikäisten lasten katsomisen vuorollaan silloin tällöin, mutta en muuten.

Kieltäytykää suoraan, älkääkä myöhemmin ruikuttako.

Vierailija
8/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ihanaa kun omat on jo niin isoja että ikinä ei enää tarvitse lapsia hoitaa. Kyll lä pikku lapset on rasittavia

Vierailija
9/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro naapurille että olet eläkkeelle jäätyäsi alkanut harrastaa viinejä ja erikoisoluita.

Vierailija
10/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita esille vedellä ja mehulla täytettyjä viini-ja viinapulloja. Esitä humalaista ja naura hyvälle pilalle.

Tai kirjoita hinnasto, jonka lyöt naapurin kouraan.

Vierailija
11/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varoa, koska jos kerran hoitaa lapsia on paljon vaikeampi kieltäytyä myöhemmin.

Itse olin työttömänä 1990-luvun laman aikana ja naapurissa asunut opettaja kuvitteli, että heidän ekaluokkalaisensa voi tulla meille hoitoon iltapäiviksi kun menee kouluun. Nainen kertoi olevansa usein kotona jo ennen neljää, "niin että Aaro ei olisi teillä välttämättä kuin kolme tai neljä tuntia iltapäivisin". Rahasta ei tietenkään ollut puhetta... mutta ennen muuta hän ei ollenkaan käsittänyt, että hain koko ajan töitä ja minulla myös oli monen päivän työkeikkoja aina välillä.

No otitko Aaron hoitoon?

Vierailija
12/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että et voi ottaa lapsia hoitoon, koska olet humalassa.

Vierailija
13/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tekosyitä ehdotellaan. Hyvä tilaisuus opetella vetämään rajat ihan suoraan. Jämptisti mutta ystävällisesti. Lapsia voi ihailla muutamalla sanalla ihan kohteliaasti ja jatkaa sitten muista aiheista. Jos lapsia aletaan tyrkyttämään hoitoon, voi sanoa suoraan että lapset ovat varmasti kivoja, mutta en ala hoitamaan heitä. Ei mitään selittelyjä tai humalaisen esittämistä. 

Vierailija
14/14 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No otitko Aaron hoitoon?

En ottanut, mutta hän oli silti paljon täällä. Kuitenkin vain silloin, kun poikanikin oli jo päässyt koulusta ja kaipasi leikkikaveria. Ikäeroa ei pojilla ole kuin vuosi. AP