Pesukoneen hankinta käytettynä
Minä koitan ostaa torilta pesukoneen mutta hinta oli liian suuri. Miksi myyjä ei tingi kun minun mielestä haluan maksaa 90-100e, myyjä ei suostu tinkinään alle 150e?? Mitä voin tehdä voiko tästä ilmoittaa johonkin
Kommentit (40)
Minulta saat pesukoneen viidelläkymmenellä eurolla. Tervetuloa hakemaan.
Koneen toimivuutta en takaa.
Joo, ilmoita mielenterveystoimistoon ja varaa sieltä aika itsellesi.
Sieltä löytyy varmasti pesukonetraumoihin erikoistunut terapeutti.
Totta kai voit ilmoittaa. Tee vaikka rikosilmoitus. Kyllähän pesukone on myytävä sinulle, kotiin tuotuna ja asennettuna sillä hinnalla, minkä haluat maksaa. Koneen omistajan hintapyynnöillä ei ole mitään merkitystä.
Jollakin on nyt päähänpinttymä torin pesukoneesta.
Ostin käytetyn pesukoneen vuonna 2003 ja hyvin toimii vielä. Ihmettelen, että miksi se edes alun perin myytiin.
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan. Haluat myös kuljetuksen ja asennuksen samaan hintaan?
Viiden vuoden täystakuu pitää saada edellisten lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ostin käytetyn pesukoneen vuonna 2003 ja hyvin toimii vielä. Ihmettelen, että miksi se edes alun perin myytiin.
Esim. kaksi ihmistä muuttaa yhteen, kummallakin on pesukone. Toinen niistä myydään.
Onko tällainen skenaario sinulle ylivoimainen ymmärtää?
Miksi ei voi asiallisesti keskustella, kun minun mielestä koneen arvo on 100e, eikö ole kiellettyä veloittaa liikaa rahaa käytetyn tuotteesta?
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viiden vuoden täystakuu pitää saada edellisten lisäksi.
Varmaan myös pesuaineet vuodeksi saatava bonuksena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voi asiallisesti keskustella, kun minun mielestä koneen arvo on 100e, eikö ole kiellettyä veloittaa liikaa rahaa käytetyn tuotteesta?
AP
Aina voi pyyttää, mikään pakko ei ole ostaa.
Vierailija kirjoitti:
AP
Miksi myyjä ei saisi myydä sitä 150€ hintaan jollekin toiselle ostajalle. Uusi pesukone maksaa ainakin 500€. Eikö muka 150€ ole reilusti halvempi kuin uusi kone?
Vierailija kirjoitti:
AP
No tehän olette käyneet asiallisen keskustelun.
Myyjä päättää millä hinnalla myy.
Sinä ostajana päätät, minkä verran korkeintaan maksat.
Ette päässeet yksimielisyyteen hinnasta, joten neuvottelut ovat päättyneet ja voit alkaa katselemaan satasen konetta muualta.
Voithan sä vielä jättää viestin, että satasen tarjous on voimassa niin kauan kun et ole ostanut konetta.
Nuuten olen kyllä sitä mieltä, että käytetyn pesukoneen osto on onnen kauppaa Myyjä ilmoittaa lähes aina käytön ja käyttöiän jalakanttiin a kunnon erinomaiseksi.
t. Kantapään kautta opiskellut käytettyjen entinen ostaja.
Siitä saa pyytää vaikka miljoonan. Mikään pakko ei ole ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. kaksi ihmistä muuttaa yhteen, kummallakin on pesukone. Toinen niistä myydään.
Onko tällainen skenaario sinulle ylivoimainen ymmärtää?
No tässä tapauksessa ei ollut kyse tuosta ja siksi ihmettelen. He halusivat vaan ostaa uuden pesukoneen vaikka vanhakin oli vielä ihan hyvä tai itse asiassa erittäin hyvä.
Onko tämä joku uusi palstahullu? Tori-pesukone-hullu :D
Asian ydin on siinä, että olen varmasti ainoa ostaja koneelle, silloinhan myyjän on myytävä kohde minulle, koska muita ei ole. Minun mielestä koneen arvo on 100e, joten miksi ei myyjä tingi ja myy sitä minulle, sehän pitäisi olla kielletty kun kerran ilmoitti kohteen
AP
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku uusi palstahullu? Tori-pesukone-hullu :D
Ei ole uusi - vaan ihan vuosia jankannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tällainen skenaario sinulle ylivoimainen ymmärtää?No tässä tapauksessa ei ollut kyse tuosta ja siksi ihmettelen. He halusivat vaan ostaa uuden pesukoneen vaikka vanhakin oli vielä ihan hyvä tai itse asiassa erittäin hyvä.
20 vuotta on mennyt, ja vieläkin jaksat ihmetellä?