Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinulla varaa pitää palkatonta vapaata?

Vierailija
25.02.2023 |

Mietiettä talviloman jatkoksi voisin pitää viikon pari palkatonta vpaata.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 korjaa, näillä näkymin on siis huhtikuusta alkaen plakkarissa yht.57-65pv lomaa, riippuen tuosta lomarahan vaihdostani eli vaihdanko puolet vai kaikki. Todnäk puolet kuten olen tehnyt joka kerta, kun kys mahdollisuus ollut (eli viimeiset 3v).

-19-

Vierailija
22/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin pitää, mutta ei ole kannattavaa kohdallani, kun en tiedä pysyykö firma pystyssä kovin kauaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa ei korotella ainakaan tavallisille duunareille mistään syystä, TES korotukset maksetaan, mutta senkin vaikutus voidaan nollata muuttamalla palkan bonusosiota vastaavasti pienemmäksi, lomauttamalla herkemmin, yms. päivänvaloa kestämättömillä tempuilla.

On meillä ns hlökohtaisen lisän saaminen mahdollista, se on omasta työasenteesta/toiminnasta/suoriutumisesta kiinni tuumaako pomo, että olisi oikeutettu saamaan sen. Sitten pomo tekee sen tiettäväksi työntekijälle , perusteluineen, ja laittaa asian häntä ylemmälle taholle vireille, perusteluineen. Ja he päättävät virallisessa kokouksessaan myönnetäänkö vai evätäänkö se. Kunnilla on korvamerkittynä budjetissaan rahaa noihin.

Minä sain kys lisän toissavuonna.

T. Varhaiskasvattaja

Vierailija
24/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kertyy vuodessa kuusi viikkoa vuosilomaa. Olen nyt kolmen viime vuoden ajan tehnyt niin, että olen käyttänyt niistä vajaat neljä viikkoa kesällä + 2 viikkoa palkatonta, ja jäljelle jäävistä viikon joulun yhteydessä + viikon palkatonta, ja viimeisen viikon keväällä. Lisäksi meillä saa hyvästä työstä joululahjaksi kolme lahjavapaata seuraavalle vuodelle, koska työnantaja ei pysty maksamaan bonuksia. Ne käytän vähitellen.

Voisin tietysti myös vaihtaa lomarahat vapaiksi, mutta yksinkertaisempaa on ottaa ne kesällä ja pyydellä palkattomia sitten talvella tilanteen mukaan.

Vierailija
25/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti ois, vaikka vuoden verran.

Vierailija
26/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kertyy vuodessa kuusi viikkoa vuosilomaa. Olen nyt kolmen viime vuoden ajan tehnyt niin, että olen käyttänyt niistä vajaat neljä viikkoa kesällä + 2 viikkoa palkatonta, ja jäljelle jäävistä viikon joulun yhteydessä + viikon palkatonta, ja viimeisen viikon keväällä. Lisäksi meillä saa hyvästä työstä joululahjaksi kolme lahjavapaata seuraavalle vuodelle, koska työnantaja ei pysty maksamaan bonuksia. Ne käytän vähitellen.

Voisin tietysti myös vaihtaa lomarahat vapaiksi, mutta yksinkertaisempaa on ottaa ne kesällä ja pyydellä palkattomia sitten talvella tilanteen mukaan.

Ite teen projektissa ylitöitä jotka muutan vapaaksi, tai ihan vaan kerrytän pankkiin ja pitelen sitte viikon vapaata sillon tällön. Lomien lisäksi toki.

Vierailija
27/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varaa, mutta en raaski. Kahden viikon kesäloma on, koska olen uudessa työssä.

Vierailija
28/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 11-13vkoa voin lomailla palkallisesti, ei siis tarvetta palkattomille enää.

-19-

Vierailija
29/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
30/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-19-

Hervoton määrä..

Vierailija
31/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa ei korotella ainakaan tavallisille duunareille mistään syystä, TES korotukset maksetaan, mutta senkin vaikutus voidaan nollata muuttamalla palkan bonusosiota vastaavasti pienemmäksi, lomauttamalla herkemmin, yms. päivänvaloa kestämättömillä tempuilla.

On meillä ns hlökohtaisen lisän saaminen mahdollista, se on omasta työasenteesta/toiminnasta/suoriutumisesta kiinni tuumaako pomo, että olisi oikeutettu saamaan sen. Sitten pomo tekee sen tiettäväksi työntekijälle , perusteluineen, ja laittaa asian häntä ylemmälle taholle vireille, perusteluineen. Ja he päättävät virallisessa kokouksessaan myönnetäänkö vai evätäänkö se. Kunnilla on korvamerkittynä budjetissaan rahaa noihin.

Minä sain kys lisän toissavuonna.

T. Varhaiskasvattaja

Yksityisessä firmassa kaivetaan firman umpikierojen lakimiesten keksimät palkkataulukot esille ja todistetaan että oikeastaan sinun palkkaasi pitäisi alentaa näiden mukaan, ole kiitollinen että saat edes tämän...

Vierailija
32/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi varaa, mutta olen niin pihi etten tee sellaista. Tykkään säästämisestä ja itsellä on kuitenkin 38 pvää lomaa vuodessa. Kohta on pääsiäinen ja sitten helatorstai ja pian kesälomakin.

Vierailija
33/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-19-

Hervoton määrä..

Kovin vähäinen kun vertaa esim opettajiin ja opinto-ohjaajiin ja sairaanhoitajiinkin. Opoilla lomaa yli 4 kk ja palkka 4399 e.

Vierailija
34/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin pitää palkatonta, mutta ei ole tarvis koska monta viikkoa pitämätöntä lomaa ja ylityöt pidetään vapaana. En myöskään vaihda lomarahoja, koska ne vaikuttavat eläkkeeseen.

Vierailija
35/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Meillä saisi vaihtaa lomarahat vapaaksi mutta ei ole varaa edes siihen.

Vierailija
36/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Taloudellisesti olisi kyllä, mutta ajatus paluusta KAHDEN viikon tekemättömien töiden pariin ei paljon nappaa kesällä kun heinäkuun on oman työn kaikki sidosryhmät lomalla, voi hyvin lomailla kolme, joskus jopa sen neljä viikkoa putkeen.

Vierailija
37/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varaa, mutta pihiyttäni/tapoihini juurtuneena en pidä.

Joka vuosi standardit 5vko vuosilomaa, ei ylimääräisiä.

Vierailija
38/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Olin aikoinaan valtiolla 20 vuotta töissä, jossa oli pidemmät lomat. Vaikka palkka on nyt paljon suurempi, minua kiusaa lomien vähyys. Olenkin jo päättänyt, että seuraavassa kehityskeskustelussa kysyn pomolta, voisinko pitää 2-3 viikkoa palkatonta vuodessa. 

Sillä saisi viikon syys loman, parin viikon joululoman ja viikon talviloman vähän kuin koululaisilla ja ehtisi matkustella enemmän. Koska saamme urakkapalkkaa peruspalkan lisäksi, tuo ei edes välttämättä pienentäisi tuloja, jos aikatauluttaisi työnsä paremmin.

Miten niin valtiolla oli pidemmät lomat? Olet ollut siellä yli 15 vuotta?

Vierailija
39/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
40/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Olin aikoinaan valtiolla 20 vuotta töissä, jossa oli pidemmät lomat. Vaikka palkka on nyt paljon suurempi, minua kiusaa lomien vähyys. Olenkin jo päättänyt, että seuraavassa kehityskeskustelussa kysyn pomolta, voisinko pitää 2-3 viikkoa palkatonta vuodessa. 

Sillä saisi viikon syys loman, parin viikon joululoman ja viikon talviloman vähän kuin koululaisilla ja ehtisi matkustella enemmän. Koska saamme urakkapalkkaa peruspalkan lisäksi, tuo ei edes välttämättä pienentäisi tuloja, jos aikatauluttaisi työnsä paremmin.

Miten niin valtiolla oli pidemmät lomat? Olet ollut siellä yli 15 vuotta?

Joo, 20 vuotta on suurempi kuin 15. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan