Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko sinulla varaa pitää palkatonta vapaata?

Vierailija
25.02.2023 |

Mietiettä talviloman jatkoksi voisin pitää viikon pari palkatonta vpaata.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ja olen pitänytkin, jotta päässyt esimerkiksi Thaimaan lomalle.

Vierailija
2/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varaa, mutta työnantaja ei siihen suostu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Vierailija
4/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta voisin pitää vapaata säästöillä.

Vierailija
5/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan valtiolla 20 vuotta töissä, jossa oli pidemmät lomat. Vaikka palkka on nyt paljon suurempi, minua kiusaa lomien vähyys. Olenkin jo päättänyt, että seuraavassa kehityskeskustelussa kysyn pomolta, voisinko pitää 2-3 viikkoa palkatonta vuodessa. 

Sillä saisi viikon syys loman, parin viikon joululoman ja viikon talviloman vähän kuin koululaisilla ja ehtisi matkustella enemmän. Koska saamme urakkapalkkaa peruspalkan lisäksi, tuo ei edes välttämättä pienentäisi tuloja, jos aikatauluttaisi työnsä paremmin.

Vierailija
6/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kesä pidän pari kuukautta lomaa.

T. Yrittäjä

Vierailija
7/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion pyytää lomarahojen vaihtamista vapaiksi. Olisi kyllä myös varaa pitää palkatonta, mutta työnantaja tuskin siihen suostuu. Tai no nyt talvilomakaudella ehkä, koska minulla ei ole yhtään lomapäiviä käytössäni.

Vierailija
8/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Teollisuustyössä ei kyllä tahdo saada palkattomanakaan ainakaan viikon mittaisia lomia, korkeintaan yksittäisiä päiviä jos on tuuraamassa joku riittävän pätevä henkilö. Itse olisin kerran halunnut kesäloman jatkoksi yhden palkattoman viikon, mutta en saanut.

Vierailija
9/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei olisi. Meillä olen minä vain työelämässä, joten ei todellakaan ole varaa ottaa palkatonta. Mieluummin ylitöitä vaan lisää.

Meillä on töissä porukkaa, jotka ottavat esim.jouluna palkatonta, kun varsinaiset lomat pidetty. Tämä ihan ok.

Eniten ärsyttää porukka, jotka ottaa kesälomilleen jatkoa ja yrittävät vaatia näitä päiviä suosituimmille lomaviikoille muiden kustannuksilla eli toisten pitäisi valita viralliselle lomalleen muu ajankohta, että he saisivat palkatonta haluamalleen paikalle. Tajuamatta edes, että työnantajan velvollisuus ei ole antaa sitä palkatonta, jos ei halua.

Vierailija
10/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ja saisin lomaa, mutta mielummin säästän tällä hetkellä. Yritän myös töissä osoittaa olevani henkilö joka ansaitsee palkankorotuksen.

Vierailija
11/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mutta epäilen kyllä suostuisiko työnantaja palkattomiin vapaisiin kun noita ylitöitäkin kertyy jonkun verran ja ne pitää pitää vapaina.

Vierailija
12/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ja pidänkin. Esimekiksi nyt hiihtoloman pidän palkattomana, joulun aikaan polttelin vuosilomia.

Vierailija
13/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ja saisin lomaa, mutta mielummin säästän tällä hetkellä. Yritän myös töissä osoittaa olevani henkilö joka ansaitsee palkankorotuksen.

Sä tuolla mitään osoita.... muutakun ehkä sen, että sua voi hyväksikäyttää jatkossakin. Korotukset menee niille, jotka osaavat ne itselleen puhua.

Vierailija
14/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi, mutta en pidä. Iseasiassa kun oli vasta aloittanut nykyisessä työssäni kesän alussa eikä lomia ollut kerääntynyt, pyysin 6 päivän palkatonta lomaa että pääsin tuulettamaan päätäni kauhean hellekesän jälkeen. Sain tuon 6 päivää ja siihen yksi viikoloppu päälle eli sain 10 päivää putkeen lomaa ja lovi palkassa näkyi kyllä koska aloittavan henkilön palkkakaan ei ollut suuri. Sitä varten ovat säästöt että joskus voi henkäistä kun on tarve.

Kerran olen myös ollut palkattomalla vapaalla 3kk ja olin vapaaehtoistyössä ulkomailla.

Nykyisin pidän 5-6 ylimääräistä lomapäivää vuodessa, kun vaihdan lomarahoista osan vapaaksi. Vielä kaksi vuotta niin saan lomapäiviä lisää enkä enää välttämättä enää uhraa lomarahojani.

Vierailija
15/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä olin kuukauden, kun vaihdoin työpaikkaa.

Vierailija
16/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuudessa tietysti pekkaspäivät on pidettävä ihan vapaapäivinä, työnantajat eivät halua niitä rahanakaan maksaa, ainakaan kovin paljolti. Monesti ne kyllä kulutetaan jos on lomautuksia tiedossa, niin lomautuskauden alkuun, ennenkuin sitten saisi ansiosidonnaista, toki siinä on pidettävä myös se omavastuuaikakin.

Vierailija
17/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynnysmattona oleminen ei tee sitä mitä kuvittelet sen tekevän.

Vierailija
18/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa ei korotella ainakaan tavallisille duunareille mistään syystä, TES korotukset maksetaan, mutta senkin vaikutus voidaan nollata muuttamalla palkan bonusosiota vastaavasti pienemmäksi, lomauttamalla herkemmin, yms. päivänvaloa kestämättömillä tempuilla.

Vierailija
19/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä lomalla, palkallisella, ja silti on vielä reilut 2vkoa jäljellä lomaa ja ensikuussa, vai onko se huhtikuussa, alkaa uusi lomakausi jloin uudet 38pv lomapäiviä+9 tai 18pv lomarahan vaihtovapaasta, en tiedä vielä kumman määrän vaihdan.

Eli ei tarvitse miettiä palkattomia, tosin olen aina välillä päivän pari pitänyt, tosin en nyt pariin vuoteen.

Näillä näkymin plakkarissa siis 56pv palkallista lomapidettävää huhtikuusta ->.

Vierailija
20/46 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa ei korotella ainakaan tavallisille duunareille mistään syystä, TES korotukset maksetaan, mutta senkin vaikutus voidaan nollata muuttamalla palkan bonusosiota vastaavasti pienemmäksi, lomauttamalla herkemmin, yms. päivänvaloa kestämättömillä tempuilla.

Ai, mä ilmoitin yksityiselle sosiaalipalvelun tuottajalle et mun työpanos maksaa vähintään 22€/h + normaalit lisät ja meni läpi. Sain paikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä