Luhtitalon ala- vai yläkerta?
Kommentit (20)
Me asuttiin ylhäällä. Muuta en osaa sanoa. Alhaalla kyllä olis ollu nurmikkopihaa, meillä ei kun yläpartsi.
Niin, varmaan puolensa kummassakin. Kumpaankohan kuuluu enemmän naapurin äänet?
Koiran takia tietysti alakerta olis kätsy, kun vois joskus hätäpissalla käydä omalla pihalla. Mutta toisaalta, onko kiva olla pihalla johon yläkerran naapuri näkee? Olisko yläkerran partsi suojasampi?
Tykkään avarammista näköaloista, joten siksi valitsisin yläkerran.
Alhaalla kuulee ehkä enemmän sitä kantapääkävelyä. Ylhäällä ei.
Yläkerran pääty, voi valvoa mitä alakerran pihalla tapahtuu.
Pitääkö alakerran nurtsi leikata itse?
Oikeasti en ikinä muuttaisi luhtitaloon, mutta jos on pakko valita niin sitten yläkerta. En tykkää asua maan tasalla.
Ehdottomasti kivempi asua ylhäällä, jos portaiden kanssa ei ongelmaa.
Jos et aio hoitaa pihaa, muuta yläkertaan. Jossain taloyhtiössä asukkaalla on velvollisuus pitää terassialueen ulkopuolella oleva piha-alueen nurmikko siistinä, mikä kuuluu asuntoon.
Luhtitalon yläkerta on kivempi, ainakin meillä on iso terassimainen parveke 15 neliötä/kuin patio eikä siis häiriötä ohikulkijoista yläkerrassa ison koiran kanssa. Alakerran mukavuus taas riippuu siitä, onko ohikulkua paljonkin tai saako pihaa edes aidata, ja jos saa, miten korkealla aidalla. Harvemmin yläkerran naapurit nojailevat oman parvekkeensa tai terassinsa kaiteisiin alas katsellen, eli ei se ainakaan alakertaa häiritse, mutta ylipäänsä alue ja naapurien kulku enemmänkin, jos ohitsesi mennään parkkikselle ja roskia viemään tai pihan edessä on kävelytie.
Yläkerta, mutta mieluummin joku muu talotyyppi kuin luhtitalo. Jopa kerrostalo mieluummin...
Alakerta kun tykkää hoitaa nurmea. Äänistä en välitä. Omat vekarat kantakävelee siihen malliin. Et hirveetä ois meidän alla asua. Siihen verrattuna yläkerran kännissä eestaas juoksu on aika pehmeätä. Tosin lapset ei juokse yöllä sisällä.
Miksi jopa kerrostalo mielummin? Rivitalo tietysti olis kivempi, mutta ei taida nyt semmoista olla tarjolla.
Yläkerran pääty ehdottomasti, sellaisessa asuttiinkin. Alakerrassa ei ollut edes pihaa, sielläkin vain parveke.
Vierailija kirjoitti:
Yläkerta, mutta mieluummin joku muu talotyyppi kuin luhtitalo. Jopa kerrostalo mieluummin...
Miksi? Minä ainakin viihdyn paljon paremmin luhtitalossa kuin kerrostalossa.
Muakin kiinnostaa, miksi jopa kerrostalo mielummin kun luhtitalo.
Itse olen yläkertatyyppiä ja päätytyyppiä. Alakerrassa asuvalla voi olla pieni puutarha.